Explex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har en bærbar Fujitsu Siemens og en stasjonær pc, og skal gjerne få disse på trådløst nettverk med adsl, og jeg lurer på hva jeg trenger for å få dette til! Har også en skriver og er det da mulig å få denne inn på nettverket å. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
The Cable Guy Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Leit på forumet! he svart på de samme spørsmåle fleire ganger :!: Lenke til kommentar
Nors Elghund Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du trenger en trådløs ruter. Jeg vil anbefale en fra ASUS. Dutrenge rogså et trådløst PCI kort og et tilsvarende kort for bærbar PC. Jeg har ikke noen spesiele kort å anbefale. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Først..hvilken ISP er det som leverer ADSL'en din? (Det avgjør om du trenger vanlig basestasjon eller basestasjon med ruter) Så trenger du et trådløst kort til din stasjonære pc, og til din bærbare (hvis ikke denne har det innebygget) Printeren kan du koble lokaly til den stasjonære f.eks og velge å dele den, hvis den ikke har nettverkskontakt. Dette er hva jeg kommer på i første omgang, Hvis du trenger hjelp til å sette opp, send meg en pm så kan jeg forklare deg det enkelt og forståelsesfult! Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 kjør du med en trådløs router som meg trenger du ikke et trådløst pci kort til den stasjonære PCen. du kan ha det, men trenger ikke. Det er best uten. jeg bruker D-link DI-624, 54Mbit/s. så har jeg et trådløst pcmcia kort i den bærbare. jeg anbefaler å bruke kabel mellom den stasjonære og routeren, best fart og den belaster ikke det trådløse netverket. farten 54Mbit/s deles på antal brukere, har du 2 trådløsa enheter få du bare halve farten... D-link som jeg har har 4 poters hub.. altså kan koble 4 enheter med kabel.... som den er, selfølgelig kan dette utøkes med flere hubber,, tilsammen kan max 254 enheter kobles til... om så alle trådløs eller via kabel.. om du forstår.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå