Gå til innhold

Er det bare apple som har feil på sine produkter ?

Anbefalte innlegg

Jeg kan lite om smarttelefoner og generelt slike ting som klokker,nettbrett osv.

Men om jeg leser i aviser eller på nettsteder som handler om slike produkter så er det stort sett Iphone og apple sine produkter som har problemer og ikke android, Samsung/LG osv.

Det var jo prat om en stor stor oppgradering på iphone som var 8 gb ellernoe ?

Iphone 6 bøyer seg tydligvis veldig lett.

og nå leste jeg om enda et problem med iphone som gjør at iphone 6 restarter uten grunn ?

Jeg har ikke hørt om noen slike feil i media eller andre steder om produkter med android eller nokia produkter, Eller liker bare media og skrive om apple ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noe som heter feilfrie produkter. Ikke i noen bransje eller produktsegment. Generelt kan man si at hvis en produsent virkelig bryr seg om kvalitet, så legger de inn dette i sine prosesser tvers gjennom hele organisasjonen. Kvalitet betyr høyere kostnader, noe som igjen betyr en noe høyere pris til kunder. Produktene har generelt mindre feil og høyere driftsstabilitet enn de billigere produktene. Men det er generelt, det forekommer fortsatt feil også på dyre produkter.

Lenke til kommentar

1. iPhone bøyer seg ikke lett. Det er overhypet. Blir som å si at glassbord knuser lett. Har man en tynn telefon må man være mer forsiktig.

2. Like mye feil på andre telefoner. Sony slet mer at telefone ble svart på z1 og Samsung s4 slet med at batteriene ble runde. Var mye tull med dette.

Eneste grunnen til at det er mer i media om Apple er at det for flere klikk

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt om noen slike feil i media eller andre steder om produkter med android eller nokia produkter, Eller liker bare media og skrive om apple ?

Det er nok stort sett feil på de fleste, og jeg tror ikke noen er bedre enn andre. Men Apple får uansett mest publisitet. Bortimot alt dreier seg om Apple. Enten det er rykter (løse og faste) om kommende produkter og oppgraderinger, eller lanseringer, eller tester, eller trøbbel.

Mine erfaringer med Apple er at det virker som om kvaliteten blir slappere og slappere. Nye utgaver av iOS er full av feil. Tekniske feil. Dårlige batterier. Nå har jeg akkurat fått min iPhone 6plus, og den må sannsynligvis på verksted allerede, knappe 12 timer etter jeg fikk den. Høyttaleren fungerer ikke for samtaler. Holder telefonen til øret, men selv om jeg skrur volumet til maks, hører jeg knapt hva personen på andre sida av linja sier. Har prøvd reset, men hjelper ikke.

Videre har jeg installert iOS 8.1, og lastet inn mine apps og øvrig. Men det hakker, responsen er elendig, og mange av app'ene fungerer ikke. Går inn på lokalavisas app for å få opp dagens avis. Men den gang ei. Låser seg i oversiktsbildet. Prøver Dagens Næringslivs app. Samme der. Til og med App Store får jeg feil på. Den har låst seg tre ganger til nå.

Så Apple er på langt nær feilfri.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En gammel statistikk over garantisaker på telefoner fra USA viste da at Apple var best i klassen, men aller viktigst i statistikken er vel at forskjellene er enormt små. Det er sjeldent at store produkter har signifikant større problemer enn andre. Unntaket er vel Xbox 360 og RROD-problematikken som på et tidspunkt visstnok berørte opp til 1/3 av alle produkter.

Ellers er det som de fleste sier her. Apple lider/nyter av mye pr på både godt og vondt som blir ekstra forsterket rundt lanseringstider.

Lenke til kommentar

Men media bryr seg om klikk, og de vet at nyheter som angår Apple er mer populære.

Det er heller ikke bare det som er årsaken.

Det selges vel også langt flere iPhone 6 om dagen enn en hvilken som helst annen modell. Og jevnt over selger vel den tidens nyeste iPhone bedre enn andre modeller. I og med at det er flere telefoner ute på markedet, så er det også et større antall med feil, selv om det statistisk sett nok er ganske likt med andre modeller.

Når det er sagt, har jeg to i-produkter og en Apple TV. En er jeg fornøyd med, de to andre har en feil med Wifi-tilkoblingen så de kobler seg av i hytt og pine. Så for min del er det en feilrate på 2/3, men jeg har vel bare vært uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...