Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

EventViewer spørsmål - loggstørrelser

G

Anbefalte innlegg

Lurer om det lar seg gjøre å lete fram de eldste linjene i Eventviewer, eller om de er forduftet på denne Windows XP-maskinen. Det er muligens spesiellt handlingen "System" som er interessant å eventuellt kikke i historikken på.

Enkelt sagt, så lurer jeg vel egentlig på om det er noe mer å hente, enn det EventViewer presenterer av handlinger?

Jeg er ingen Windows-guru.

Her er en liste over filer:

post-30484-0-30461400-1414533768_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Loggfilene i XP har fast størrelse, så de gamleste blir overskrevet.

Eventlogfiler på Windows XP har en maks størrelse. Når de er fylt opp, får man ei melding om at de må slettes eller maks størrelse må økes. Dette gjelder domenemaskiner. Husker ikke hva som er default settings på workgroup maskiner, men det kan være et av tre valg (som du ser på vedlagte link).

http://www.howtogeek.com/howto/windows/fixing-the-event-log-is-full-error-on-windows-xp/

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Da er vel håpet ute for å spore fjoråret (2013), da jeg kun ser linjer fra 2014 i loggen for System.

Den er vel satt med default for 7 dager så jeg. Men likevel er EventViewer større enn 7 dager. Kanskje det er ment at den sletter litt om gangen etterhvert og forholder seg til 7 dager i så måte.

Takk for bekreftelse på det trodde at begrensninger gikk ut på. Ingen håp at den automatisk har lagt det i noen av de andre filene altså, uten at brukeren har vært involvert?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...