Gå til innhold

CV - Hjelp med nøkkelkvalifikasjoner

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg arbeider nå med min første CV, og trenger litt hjelp angående nøkkelkvalifikasjoner. Det er forresten min første jobb, og tenkte å søke på jobb i butikker.

Hittil har jeg skrevet at jeg er hyggelig og er imøtekommende mot nye mennesker, og at jeg er en nøyaktig person som liker at det jeg arbeider med blir gjennomført. Hadde virkelig satt pris på andre forslag :)

Lurer også på om det er bra å skrive: sivilstand - singel i en CV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du må ha med i en slik CV er dine egenskaper. Arbeidsgiver er fullstendig klar over at du er en ungdom som er på utkikk etter deltidsjobb og som ikke har erfaring, og det er din innstilling og personlighet som bestemmer om du får jobben eller ikke. Ta med CV-en til butikken i stedet for å søke på nettet.

Skriv litt mer om deg selv og om hvorfor du søker på den jobben.

Nei, det trenger du ikke å ha med. Det du må ha med er personalia (navn, adresse og kontaktinformasjon), en beskrivelse av deg, hvorfor du er egnet til jobben og hvorfor du vil ha den, og eventuelle tidligere arbeidserfaringer.

Og det er riktig som Poopadoop sier. Hold det kort og oversiktlig.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

CVen skal helst være under en side, og da snakker vi ikke om skriftstørelse 11 uten noe avsnitt og hele siden fylt. Er det for mye på CVen, og arbeidsgiveren får inn flere, så ser han bare på erfaringen din, og legger den nok i en bunke med alle andre uten erfaring + altfor mye tekst, og kaster bunken på slutten av dagen. Gjør CVen "interessant" og ikke for krevende å lese gjennom. Tenk deg at du står på gata og får et lite reklameblad. Hvis du får et magasin med noe du overhodet ikke er interessert i ser du kun på de store bokstavene, og kaster det etterpå. Får du et lite kort med 50 ord, også med noe du er interessert i, kommer du sannsynligvis ihvertfall til å lese det siden det er så lite.

Selvfølgelig må du ikke ha for lite heller. Og vis litt motivasjon, ikke bare "vil tjene penger", men heller "er på leit etter arbeidserfaring, og trives å drive med kundeservice". Prøv å "selg" deg selv til bedriften, hvorfor skulle de nettopp velge deg? Si til dem hva du gjør for dem, og hvorfor de heller burde velge deg.

På din alder var jeg veldig flink til å skrive CVer, og sendte til større bedrifter som dessverre krevde at jeg var litt eldre, men fikk ofte en epost personlig at de gjerne skulle hatt meg der, og at de var veldig imponerte over hvor flott jeg solgte meg selv til bedriften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...