Marzo Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Tenkte på å lage et program som kjøres på andre maskiner i et nettverk. Men at det åpnet feks form1.hide, form2.show og at form2 lå på en annen maskin og ble oppdatert jevnlig. Noen som har en kode til dette? Evt lage en .exe fil som ligger på en annen maskin, som programmet kjører. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Slik jeg forstår, så skal du lagre informasjon i en form på en annen maskin i nettverket, eller skal du ha det slik at noen designer formen på en annen maskin? uansett må du ha en nettverksprotokoll. dette ville vel da være netbios. Problemet er at jeg ikke har satt meg helt inn i netbios, men kanskje du kan finne ut av det. funksjonen heter "netbios(pak as NETBIOSTRUCT)"eller noe, du finner den i API Viewer. Men her er hovedsaken: For å designer form1 på en annen maskin, ville jeg laget de som en DLL som ble kompilert og sendt over nettverket, og at programmet da brukte UnloadLibrary(UnloadModule?) og LoadLibrary for å laste dem, og deretter GetProc() Dette kan desverre ikke gjøres i Visual Basic 6, bare i C/C++ og Visual Basic.NET(men i vb.net bruker du system.Reflection.Assembly) Hvis du bare skal hente informasjon må du finne ut av NetBIOS. Var dette til hjelp over hodet? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Har desverre ikke tid om dagene til å prøve dette ut i praksis, pga prosjektarbeid. Men om 14dagers tid kan jeg teste det ut. Takk for hjelpen, og hvis andre har mer å komme med.... Skriv i vei... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg skal sjekke ut disse tinga når eg kommer hjem på perm. Men det hadde hjulpet hvis du forklarte litt nøyere hva du mener Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Visual Basic 6 KAN faktisk calle en dll-fil etter navn og modul i RUN-TIME. Det innebærer riktig nok å bruke assembly, slik som i .NET, men koden er helt og fult ut skrevet i VB: http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=1863 Du trenger ikke nødvendingvis bruke NETBIOS, det går sikkert fint med egenutviklete nettverksprotokoller som tar i bruk IP/TCP. Du lager ganske enkelt form2 som "serveren" som motar kommandoene fra form1. Winsock ocx kan sikkert brukes, noen kan nok oppleve problemmer grunnet mangel av filen, men det skulle sikkert gå, les mer om winsock på www.winsockvb.com Når klienten er koblet til serveren (eller omvendt hvis du vil) så sendes en kommando som f.eks: API gdi32,Ellipse,hdc,0,0,100,100 Legg merke til hdc som er da en intern variabel som jeg antar du omtrent uansett vil trenge ettersom alle "design" api-er tar i bruk denne (eller Hwnd). Enten kan du lage et eget script språk som håndterer dette, eller ganske enkelt en fin liten Replace kode, eller så kan du bruke Microsoft Scripting Control Jeg la faktisk denne muligheten i et chatteprogram for litt siden. Bare for å prøve meg fram litt, men det chatteprogrammet var tydligvis litt for farlig. Bare de med administrative rettigheter kunne imidlertid sende API kommandoer, men likevel, pcen frøs et par ganger (API user32,BlockInput,1) og programmet klikket (API kernel32,FatalAppExit,0,"haha") og pcen sa takk og farvel (API user32,ExitWindowsEx,4 Or 2, 0). Poenget er at du skal alltid være forsiktig når du åpner for muligheten å kalle opp API funskjoner på pcen din. Likevel, lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå