Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Musikk via blutooth i Audi MMI?

stinger82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har en 2006 A6 som jeg lurer på om det er mulig å ettermontere noe slik at jeg kan spille musikk fra telefonen via blutooth? Det er blutooth i bilen, og telefonen er koblet opp mot denne, men fungerer bare til samtaler.

Slenger meg på denne, har en 2010 A3 som jeg kan koble telefonen min via Bluethooth, men da bare telefonsamtaler. Hadde vært kjekt med musikk også.

Det første du må vite er hvilken MMI-modell du har, og hvorvidt du har AMI(se etter en kontakt lignende scart i hanskerommet.

Du må bytte BT mottaker i bilen til en som støtter A2DP, hvis det eksisterer til din bil. Kontakt Møller og spør dem.

Dette er desverre normalt ikke en mulighet hos Audi, uten å bytte hele MMI-systemet(og da snakker vi tosifret antall tusenlapper)

Lenke til kommentar

Var ikke nok å bytte BT kontakt. Måtte bore hull i hanskrommet og trekke kabel det med en ny BT mottaker i enden. Ettersom jeg fikk forklart. Er lettere om det allerede ligger en klar en AUX ledning der, noe det ikke gjorde hos meg. Så kommer programering etc i tillegg. Snakker fort om 8-10k på merkeverksted :(

Lenke til kommentar

http://www.gromaudio.com/store/most_adapters/grom-mst3_android_bluetooth_iphone_kit_for_audi_mmi_2g_high_opto_fiber.html Det går ann å prøve seg på noe sånt? Har tilsvarende i min bil, og det fungerer knirkefritt og var lett å installere. Nå skal det sies at det sikkert er lettere å installere sånt i min gamle Volvo enn i en Audi som er nesten ti år yngre, så det får du vurdere selv.

Lenke til kommentar

http://www.gromaudio.com/store/most_adapters/grom-mst3_android_bluetooth_iphone_kit_for_audi_mmi_2g_high_opto_fiber.html Det går ann å prøve seg på noe sånt? Har tilsvarende i min bil, og det fungerer knirkefritt og var lett å installere. Nå skal det sies at det sikkert er lettere å installere sånt i min gamle Volvo enn i en Audi som er nesten ti år yngre, så det får du vurdere selv.

Ulempen her er vel at du "lurer" MMI til å tro at denne uniten er cd-skifteren din, og du mister cd-skifteren. Går du via AMI eller annet ikke-lure system så beholder du alle originale funksjoner, rattkontroll osv.

Man kan jo selvsagt kjøre full Dension gateway, men det koster.

http://www.autohifi.no/Produkter/Bilunderholdning/Bilmerke-tilbeh%C3%B8r/Audi/Aux_iPod_USB-interface/Dension-Gateway-500S-BT-MOST-Audi-m-MMi-2G-GW52MO2-p0000005938

Det viktigste er egentlig å først og fremst vite hvilken variant av MMI man har, det dikterer løsningen - MMI 2G har én løsning, 3G en annen, 3G high en annen osv osv.. 2G er vel rimeligst å finne løsninger til, da kan du vel komme under 1000-lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...