Fylling Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Satt sammen heilt ny pc på fredag(24.10) og la merke til at skjermkortet asus strix 970 ser litt skeivt ut? Tok ut skjermkortet frå kabinettet for å sjå kva feilen kunne ver, og ser at når kortet står i pci koblingen, så treffer ikkje kabinett- og videokort-feste (altså hullene for skruene) skikkelig. Nokon ideer? Heilt innerst så er videokortet borti kabinettet, men avstanden blir øker jo lengre ut du kommer, som fører til at skruhullene ikkje ligger rett. Har ikkje bygd desktop før, så er meget redd og eg gjør noko feil Ps. For å feste det, må makt brukes. Og kortet bøyer seg litt nedover.. Endret 28. oktober 2014 av Fylling Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Helt normalt, bare å trykke det på plass - pass på at det sitter skikkelig ned i sporet etter at du har skrudd til. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Hvis du har plate mellom kabinettet og hovedkortet kan du sjekke om du har skrudd den på rikitig. Noen ganger er skruehullene satt slik at det ser rett ut men blir feil. Lenke til kommentar
Fylling Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Det der er heilt normalt? Prøvde så godt eg kunne å line det opp. Bøyer seg fortsatt med 1cm.. Skummelt ._. Endret 28. oktober 2014 av Fylling Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Ja. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Tja? Litt avhengig av kabinettet faktisk , men jeg antar du også har husket på avstandsstykkene som skal være mellom hovedkort og kabinett? Husk å bruke riktig antall også... Sjekket bildene dine og DET SER UT SOM du ikke har brukt Spacers , forhåpentligvis tar jeg feil , men det kan i verste fall føre til skade på hovedkortet om du prøver å starte opp pcen i denne tilstanden. Endret 28. oktober 2014 av Malvado 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 kun kjøleren som er litt jævelig tung ikke noe stress. henger ikke med mitt 980 med referanse kjøler. men kjøleren veier jo heller ingen ting 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Avhengig av kabinettet så kan du bruke PCIe-strømkabelen til å heise opp skjermkortet. Lenke til kommentar
gizmo88 Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Gratulerer med ny PC! Det er helt normal at det bøyer seg litt, men ditt tilfelle er passe ekstremt. Ser ikke ut som at du har så mye spillerom til bunn av kabinettet, men jeg ville sjekket om du har satt på avstandstykkene rett som nevnt ovenfor. Dersom avstandsstykkene dine er for korte går det ann å bygge de opp litt med noen M3 Washers (fås på Clas Ohlson). Det er viktig at grafikkort sitter skikkelig inne i PCI-E sporet, da skal det også være unødvendig med ytterlige supportering fra strømkabler og lignende. Mine avstandsfester var for korte når jeg bygde ny PC sist, og det resulterte i noe av den samme bøyen du har nå. Jeg regner og med at kabinettet ditt følger ATX standarden, og har støtte for ATX. Passer kortet i PCI slot nr 2? Jeg ville også sjekket på nett om noen har opplevd feilproduksjon med kabinett av typen du har. Lykke til! PS: Jeg ville ikke dratt i gang noe heftig med det kortet når det står slikt. Lenke til kommentar
Fylling Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Spacers var skrudd i av produsenten Skrudde ut heile hovudkortet og sjekket etter potensielle feil, men oppdaget ikkje noko unikt.. Likte tanken om å heise opp skjermkortet med pci straumkabel eventuelt bruke fiskesnøre Lenke til kommentar
Fylling Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Gratulerer med ny PC! Det er helt normal at det bøyer seg litt, men ditt tilfelle er passe ekstremt. Ser ikke ut som at du har så mye spillerom til bunn av kabinettet, men jeg ville sjekket om du har satt på avstandstykkene rett som nevnt ovenfor. Dersom avstandsstykkene dine er for korte går det ann å bygge de opp litt med noen M3 Washers (fås på Clas Ohlson). Det er viktig at grafikkort sitter skikkelig inne i PCI-E sporet, da skal det også være unødvendig med ytterlige supportering fra strømkabler og lignende. Mine avstandsfester var for korte når jeg bygde ny PC sist, og det resulterte i noe av den samme bøyen du har nå. Jeg regner og med at kabinettet ditt følger ATX standarden, og har støtte for ATX. Passer kortet i PCI slot nr 2? Jeg ville også sjekket på nett om noen har opplevd feilproduksjon med kabinett av typen du har. Lykke til! PS: Jeg ville ikke dratt i gang noe heftig med det kortet når det står slikt. Hmm... Eg har allerie gamet og styr med det slikt.. Men blei litt for skeptisk i stad når eg tittet på det. Korleis fant du ut at dine spacers var for korte? Endret 28. oktober 2014 av Fylling Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Jeg tror ikke det der er noe å bekymre seg om, med mitt forrige skjermkort (Gigabyte GTX680 Windforce) opplevde jeg det samme. Allikevel funka kortet fint uten problemer i over ett år før jeg bytta den ut. Endret 28. oktober 2014 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
gizmo88 Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg kjøpte ett Fractal Design R2 XL og hadde skikkelige problemer med å feste grafikkortet, ett raskt søk på google og vips. Det var en kjent leveransefeil på de kabinettene. Jeg fikk tilsendt nye og ei vifte fra Fractal som plaster på såret. Jeg kunne såklart ikke vente og bygde de opp med spacere i bunn av avstandsfeste mot kabinettet. Det finnes også mål på avstandsfester på nett. Lenke til kommentar
gizmo88 Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Gratulerer med ny PC! Det er helt normal at det bøyer seg litt, men ditt tilfelle er passe ekstremt. Ser ikke ut som at du har så mye spillerom til bunn av kabinettet, men jeg ville sjekket om du har satt på avstandstykkene rett som nevnt ovenfor. Dersom avstandsstykkene dine er for korte går det ann å bygge de opp litt med noen M3 Washers (fås på Clas Ohlson). Det er viktig at grafikkort sitter skikkelig inne i PCI-E sporet, da skal det også være unødvendig med ytterlige supportering fra strømkabler og lignende. Mine avstandsfester var for korte når jeg bygde ny PC sist, og det resulterte i noe av den samme bøyen du har nå. Jeg regner og med at kabinettet ditt følger ATX standarden, og har støtte for ATX. Passer kortet i PCI slot nr 2? Jeg ville også sjekket på nett om noen har opplevd feilproduksjon med kabinett av typen du har. Lykke til! PS: Jeg ville ikke dratt i gang noe heftig med det kortet når det står slikt. Hmm... Eg har allerie gamet og styr med det slikt.. Men blei litt for skeptisk i stad når eg tittet på det. Korleis fant du ut at dine spacers var for korte? Sorry, der greide jeg å messe opp tråden din her har svart litt lengre nede., ut ifra bildet ser det ikke ut som at lengden på avstandsfestet er problemet. Eller at du har bommet på plasseringen av de, da du har treffet spot on på platen til hovedkortet. Jeg ville alikevell tatt en titt bak hovedkortet eller på kabinettet i seg selv. Mulig noe er bøyd eller noe siden kabinettet høyst antakelig er i aluminum. Lenke til kommentar
Fylling Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Veit ikkje om dere ser det, men tommestokken tar ikkje borti nederste delen her Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 Kan være litt skeivt ja. Men når det er sagt så vil et tungt skjermkort bøye seg litt , så lenge det lar seg gjøre å få på plass skruene uten at skjermkortet går ut av pci-e sporet er det greit , hvis ikke er det trolig produksjonsfeil på kabinettet som gjør at bøyen kan gå utover andre komponenter. Vanskelig å se på bildene , slikt er enklere å se når man er der selv. Uansett om pcen fungerer tilsynelatende bra så er det ikke noe problem men får du opp problemer med ustabilitet bør du sjekke videre. Lenke til kommentar
Fylling Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Takker for rask responds med fleire gode tankeganger! Eg klarte ikkje å sjå på eit skeivt nytt skjermkort så eg gjor ei "jalla"-løysing! Gøymte eit liten feste på siden^^, Men nå ser det vertfall mykje betre ut, og du legger ikkje merke til den svarte kabelen på siden ^^ Endret 28. oktober 2014 av Fylling Lenke til kommentar
Fylling Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Ser nå at hovudkortet tar borti kabinettet Har også berre 30fps på bf4 nå.. Offa Det er sabortooth sin bakplate som har kontakt med kabinettet.. Nå er spm'et, forlater eg sabertooth eller er det noko annet eg kan gjøre? Endret 30. oktober 2014 av Fylling Lenke til kommentar
warioman Skrevet 31. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2014 Har akkurat det samme med ene skjermkortet mitt. Bare putt det i, og prøv å bøye det forsiktig tilbake inn i skruehullene. Skal ikke ha noe å si for skjermkortets ytelse eller stabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå