Trailerduck Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) dump Endret 16. september 2015 av Skotland Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Passe tidlig til at du til enhver tid har full kontroll og kan stoppe om det skjer noe uventet. Finnes ikke noe fasitsvar. Det er helt fint å bruke motoren til å bremse, men å gire ned igjennom girene i stedet for å bruke bremsepedal på oppkjøring er kanskje ikke noe jeg ville anbefalt. Endret 28. oktober 2014 av Audun_K Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Ikke gir før du vet hvilket gir du skal ha, noe uforutsett kan skje, og hvis du allerede da har byttet gir er du ikke umiddelbart klar til å bytte igjen. Slipp bare gassen før du kjører inn i en rundkjøring og ha foten på bremsen, når du ser det er klart bytter du til passende gir, for eks. andre eller tredje-gir før du akselererer inn i rundkjøringen. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Bruk bremsene. At bremselysene kommer på når du slakker farten er et poeng i seg selv for å være tydelig i trafikken. Selv bruker jeg bare motoren til å bremse når jeg kjører ned fra høyfjell og lange bakker. Når det gjelder fart inn i kryss og rundkjøringer, pleier jeg å slippe gassen 100 meter før, og bremse ned til full stans eller til jeg vet jeg kan gi gass igjen gjennom krysset. Plasser bilen riktig så tidlig du kan, for å markere hvilken vei gjennom krysset du skal. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Det er ingen fasit. Et oversiktlig kryss med liten trafikk kan du feks komme «fort» fram mot og fremdeles opprettholde trafikksikkerheten og fin flyt. Om du tenker deg samme kryss men med mykje aktivitet, då bør du tilpasse deg tidligere for å klare å holde samme sikkerhet og flyt gjennom krysset. Du skal kunne overbevise sensor om at du kan tilpasse deg det aktuelle miljø der og da. I ditt tilfelle blir det veldig vanskelig for oss utenforstående å bedømme om dette er pga for svak teknisk bilbehandling og for svak i vurdering av den øvrige trafikk og miljø. Det må du finne svar på sjølv, evt spør trafikklæraren din som tross alt skal vera profesjonell i faget og bør kunne hjelpa deg best mulig. Håper det var til litt hjelp. Lykke til videre på veien :-D Endret 28. oktober 2014 av HiAceRobin Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Full stans bør ikkje være et tema med mindre du står foran et stop-skilt eller at andre «unormale» hendinger oppstår. Oppnår du full stans i kryss, rundkjøring, fotgjengerfelt osv, då er det noko i planen, observasjonen, vurderinga og forventningene dine som er feil. Evt teknisk dårlig bilbehandling. Det er bare mitt syn på full stans i den daglige kjøringa, bruk det som eit råd om du vil. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 "Ikke trafikksikker nok kjøring, som f.eks. for stor fart inn mot kryss/rundkjøringer" kan fort egentlig bety "sjåfør utførte ingen jevn synlig fartstilpassning mot kryss". Du hadde mest sannsynlig grei fart, men sensor ville antagelig at du skulle ned i f.eks 15-20km/h inn, 10-20 meter før trekantskiltet, og gi større synlig tegn på at du kunne senke farten. Gir er ikke noe å diskutere. Du girer opp vis du ruser motoren, og ned for å unngå kveling. Bare for guds skyld, ikke gir til første med mindre du står rolig. Lenke til kommentar
m20k Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Hei. Har selv strøket på oppkjøring, ikke noe gøy. Har min neste oppkjøring 26. november, håper og tror at det går bedre. Hadde kjøretime i går, og kjørelæreren sa at det var en elev av en annen lærer fra samme trafikkskole som nettopp strøk fordi hun hadde "blitt tatt bakfra". Kjørelæreren sa at det var hun som hadde skylda fordi hun bremset, gasset, bremset, gasset, bremset og var veldig ubestemt. Jeg ble veldig deppa da jeg strøk, men nå skjønner jeg at det kunne gått værre. Tenk hvor jævlig hun jenta har det akkurat nå! Du klarer det neste gang! Ikke verdens undergang å stryke, men veldig kjipe penger ut av vinduet som læreren min sa i går... Endret 30. oktober 2014 av m20k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå