Mr. Spaceworld Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Kjøp X99 Extreme4 i 2K klassen. Fungerer helt fint. Kabinett er ekstremt smak og behag. Jeg ville kanskje gått for noe som dette https://prisguiden.no/produkt/corsair-carbide-500r-150641 Takk for gode tips! Kommer nok til å velge Carbide 500R. 2x120mm front, 1x140mm bunn og 2x140 side vifter til inntak, og 1x140mm bak pluss 2x120mm på toppen til uttak bør gi gode tall Lenke til kommentar
medkorki Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Det er ikke altid flere vifer er bedre.. Se på det http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-investigation/1 Trenger du bare vifter på side, i bak og kanskje på toppen xD Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Det er ikke altid flere vifer er bedre.. Se på det http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-investigation/1 Trenger du bare vifter på side, i bak og kanskje på toppen xD Damn. Nå ble jeg litt usikker igjen på kabinett Men de sier jo at flere vifter er alltid bedre, men det er ikke sikkert det er verdt mtp. f.eks. støy iforhold til hva du får igjen kjølemessig. Lenke til kommentar
medkorki Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Det går bra med Carbide xD Det er god valg. Kanskje Fractal r4 kunne være stillere men også bare litt varmere til GPU. Du skal få 4 vifter, og trenger litt tid å vurdere det videre xD Eventuelt endre plassering. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) 500r kommer stort sett med det du trenger av vifter. 2*120mm i front, 1*120mm bak og 1*200mm side. Hvis du i tillegg har en 240 radiator i topp så får du jo totalt 3*120mm vifter som blåser ut og 2*120 + 1*200 som blåser inn. Burde gi et svakt overtrykk og nok kjøling. Du kan vurdere noen slike vifter på radiatoren: http://techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-eloop-b12-3-120x25?category_id=93 men ikke sikkert det er så viktig ... Så kobler du alle viftene opp mot en viftekontroller. Klikk-klakk ferdig. Burde gi god luftflyt uten for mye støy. Edit: Skal du ha radiatoren i front så flytter du selvsagt viftene som står her til toppen av kabinettet. Kabinettvifter er gjerne konstruert for å flytte luft, mens radiatorvifter er konstruert for å bygge trykk (i tillegg til å flytte luft selvsagt). Dermed ønsker du ikke bruke typisk kabinettvifter på en radiator. Mulig jeg surrer nå, ikke du som skulle ha H105 Endret 4. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Bumper denne tråden litt jeg. Planen var å kjøpe alt av deler på black friday, men etter et kjedelig salg venter jeg til januar. I mellomtiden kan jeg bruke tiden til å finpusse systemet. Det jeg driver å vurderer nå er å flytte de 4 snurrediskene ut i en NAS slik at jeg har tilgang til dataen uten at pc'n må være på. Hvis spørsmålet heller skulle vært på nettverks-underdelen av forumet så arrester meg gjerne så flytter jeg den dit. Planen er jo at SSD'n på 1TB skal holde for spill biten, og at HDDene skal dekke data for bilder, video og annet som ikke er så viktig å ha rask tilgang til. Jeg skal prøve å summere dette ned så dette ikke blir en walloftext som det er på vei til å bli Ønsker en NAS som klarer raid 10, og at den kan levere trådløst til PC samme hastighet som om de skulle stått i pc'n. Er det mulig, og til hvilken pris? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Nå som jeg klarte å skaffe meg et X99 system selv, så sier jeg dropp 5930K, ta 5820K, Kommer du til å ha flere enn 3 kort samtidig så er det like greit å gå for 5960X. HK: Har ikke lest tester av det hk, men digger faktisk ``budsjett`` kortet MSI X99S Sli plus. Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Har tenkt tanken selv. Grunnen til at jeg har valgt 5930k og ikke 5820k var pga. 40 lanes, men jeg tror jeg aldri kommer til å kjøre SLI over 2 stk. Synes ikke det er verdt det mtp. hva man får igjen for det. Er det noen forskjell enn 28 vs. 40 lanes på de to? Endret 11. desember 2014 av Demonickon Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Har tenkt tanken selv. Grunnen til at jeg for 5830k og ikke 5820k var pga. 40 lanes, men jeg tror jeg aldri kommer til å kjøre SLI over 2 stk. Synes ikke det er verdt det mtp. hva man får igjen for det. Er det noen forskjell en 28 vs. 40 lanes på de to? Cache er 0.3Ghz raskere, og 0.2Ghz raskere fra stock elns, Men min klokket lett opp til 4.5Ghz, Så forskjellen har ingen ting å si Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Da er alt bestilt! :D Gleder meg som en unge! Flytter neste tirsdag så håper jeg kan begynne å bygge neste helg! Her er listen: GTX 970 SLI X99 Det ble litt forandringer. Gikk ned til 5820K fra 5930K. Jeg innser at jeg nok aldri kommer til å kjører mer enn 2xSLI og da ser jeg ikke poenget. Byttet også fra MSI til Gigabyte sine GTX 970. Av de testene jeg har sett har den litt bedre kjøling. Videre tok jeg heller snurrediskene ut av Pc'n og kjøpte en NAS, DS214. DS414 med 4 disker ble litt overkill for mitt bruk. Byttet også ut headsettet til Turtle Beach Ear force xp seven. Det var egentlig pga. den gode prisen jeg fikk de til. 999,- på Elkjøp. Kjøpte også spesialtilpasset støvfilter sett fra Demciflex til HAF X og røde sleeved kabler til AX860'n, men får ikke lagt de til listen. Kan legge til at jeg fant en pent brukt Kinnarps 8005 kontorstol, og Oculus Rift DK2 på Finn.no Gleder meg så syyykt til å begynne å bygge dette! Endret 6. januar 2015 av Demonickon 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå