Gå til innhold

Unitek 1072 HDD dock (USB3.0) - får ikke opp disk i Win7

G

Anbefalte innlegg

Har innstallert driver, og det kommer opp en Western Digital harddisk i Device Manager under Win7:

"WDC WD74 0ADFD-00NLR1 USB Device"

Men Computer Management --> Storage --> Disk Management ser ikke partisjonen (og heller ikke "My Computer" selvfølgelig).

Hva gjør man for å få partisjonen synlig?

EDIT:

Sorry kom til å kalle det for Data Management istedetfor Disk.. som er det rette.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd med en annen USB 2.0 kabel-"dock" jeg har hatt liggende lenge. Nøyaktig samme oppførsel.

Er det meg som begynner å bli rusten i Windows 7, eller noe annet riv ruskende galt? Plagsomt er det sikkert og visst.

Harddisken snurrer opp, og den synes altså i Device Manager som det beskrevet i rødt i forrige post. På begge "dock"-løsningene.

Vurderer å skaffe en dock nummer 3 for å sjekke.

Lenke til kommentar

post-30484-0-98699100-1414519049_thumb.jpg''

DET er ikke en ny disk, men noe data jeg ønsker å kikke på.

Det er forresten en gammel WD Raptor disk. SATA-kobling. Noen form for ukompatibilitet av den grunn, pga. modellen harddisk?

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå har jeg skaffet en ny USB kabel-"dock" som er USB 3.0. (Med litt innkjøpshjelp fra noen på vei hjem).

Det er en kabelovergang som er fra Unitek. Nå gjenkjennes den som:

"ASMT 2105 USB Device" istedetfor som WD-disk.

Det er under Device Manager:

post-30484-0-36928100-1414523133_thumb.jpg

Jeg nevnte da Disk Manager som ligger under høyreklikk og valg Manage på Computer i Start-menyen, som leder til Computer Management --> Storage og den du nevner --> Disk Management allerede i begynnelsen av tråden.

Disken dukker da naturligvis ikke opp under Computer fra Start-menyen heller da.

Det er helt blankt, og siden disken ikke er unallocated, så vil den jo ikke vises slik. Den burde jo vært vist fram som en eksisterende partisjon.

EDIT:

Nå ser jeg hvorfor du ikke så det jeg hadde nevnt i førsteinnlegget. For jeg kallet det for Data Management, når jeg egentlig mente Disk...

Endret av G
Lenke til kommentar

Riktig, er ikke der i det hele tatt. (under Disk Management)

Oppdatert informasjon:

Nå har jeg forsøkt den på en annen maskin med den nyeste HDD-overgangen. Det er en Windows 8 bærbar som ikke er min. Der smukket den opp folderinnholdet på harddisken uten at jeg spurte etter det en gang.

Hva kan være galt med min Windows 7?

Jeg har slått av automagisk åpning første gang jeg tok i bruk maskinen. Er det noe jeg misliker så er det slik, hey skal hjelpe og åpne uten å spørre først. Spesiellt siden denne PC'en er for litt mer seriøs hjemmebruk.

Skulle ikke tro at mangelen av slikt skulle stoppe den fra å finne disken. Hvorfor skulle det være en knytning mellom Disk partisjonsverktøyene og hvordan Windows skal forholde seg til å åpne CD-plater, USB-penner og slikt?

Jeg har f.eks. aldri hatt problemer med ordinære eksterne harddisker, USB minnepenner eller hva det måtte være over USB.

Muligens det blir til at jeg nå kobler den direkte til hovedkortet på denne Windows 7-maskinen, tungvint men nødvendig. Da det er der jeg har programvare for å jobbe mot den gamle disken innstallert. Gidder ihvertfall ikke innstallere det på Windows 8 bærbare PC'en som ikke er min. :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...