hermosa Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Spørsmål fra et innlegg: "Lurte rett og slett på om det var noen matte genier her som kunne hjelpe meg ut med noen matte stykker..." Endret 28. oktober 2014 av hermosa Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 ...I don't get it... 1 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Tror du trenger litt søvn Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er stykkene matte, hvorfor ville du ha dem ut – og hvorfor skriver du i fortid om en ukjent type stykker på et språkforum? Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor er stykkene matte, hvorfor ville du ha dem ut – og hvorfor skriver du i fortid om en ukjent type stykker på et språkforum? Det er ikke jeg som har problemer. Jeg tok det fra et innlegg. Skal tydeliggjøre det i mitt innlegg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Liker det!! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Så vi har enda et av utallige innlegg med orddelingsproblemer? Hva så? Forumet kryr jo av dem? 1 Lenke til kommentar
WD- Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Dette hører vel strengt tatt inn under tråden Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil. Virker litt poengløst å starte en ny tråd. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Så vi har enda et av utallige innlegg med orddelingsproblemer? Hva så? Forumet kryr jo av dem? Unnskyld da! Jeg trodde det var greit å samle slike ting på språkforumet. Dessuten var innlegget ment humoristisk og ikke som en klage. Endret 31. oktober 2014 av Hermosa 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg trodde det var greit å samle slike ting på språkforumet. Dessuten var innlegget ment humoristisk og ikke som en klage. Det var slik jeg oppfattet innlegget. Synes "matte genier" var et fint eksempel. Jeg arkiverer det sammen med "ananas ringer". Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Jeg trodde det var greit å samle slike ting på språkforumet. Dessuten var innlegget ment humoristisk og ikke som en klage. Det var slik jeg oppfattet innlegget. Synes "matte genier" var et fint eksempel. Jeg arkiverer det sammen med "ananas ringer". Her kommer mer: Humor orddelingsfeil - Harald Grovens wiki Endret 31. oktober 2014 av Hermosa Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Haha, morsom lesning! Men siden språket normeres etter den faktiske språkbruken, så blir vel slike varianter gangbare om ikke så mange år. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Akkurat i det tilfellet der kunne man faktisk ha forfatteren mistenkt for å bruke vendingene bevisst - desverre må man nok regne med at dette er en av de vanlige "autopilot"-feilene som skjer hver gang noen setter seg ned og skriver noe uten å selv lese det man skriver. Men godt funnet! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Fant en forklaring på uttrykket checkmate nå. Om den er fullstendig pålitelig vet jeg ikke, men den høres rimelig ut. Det skal komme fra det persiske "shah mat", som betyr kongen er død. https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100502153904AAPePnC Lenke til kommentar
( ) Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Akkurat det er gammelt nytt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå