bas Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hei, Har fått utført en ny verdivurdering av bolig utført av megler med bakgrunn i at det er gjort en del forbedringer siden den ble kjøpt. Gjorde det bare av nysgjerrighet og verdivurderinga var positiv, så jeg lurer på om dette kan brukes til noe fornuftig? Kan det f.eks brukes som forhandlingskort for bedre rente (uten at jeg helt ser hvorfor det skulle hjelpe), og kan f.eks en kausjonist få redusert ansvarsbeløpet? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Bas:vi kjørte ny verdivurdering, og med den fikk vi prosentmessig belåning i boligen ned, og kunne med det få løst ut kausjonisten. Kravet var under 85%. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Som j-- sier, kan gi bedre betingelser overfor banken. Om man har boligkreditt/fleksilån, kan det gi en større ramme. Selv er jeg på rundt 35%, og antar at en ny verdivurdering kan dytte meg ned til 25%. Kan ikke komme på noen fordeler dette kan gi meg, bortsett fra større fleksilånsramme (som jeg ikke har behov for). Noe jeg ikke har tenkt på, eller er det ingenting annet å hente? Endret 28. oktober 2014 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hei, Har fått utført en ny verdivurdering av bolig utført av megler med bakgrunn i at det er gjort en del forbedringer siden den ble kjøpt. Gjorde det bare av nysgjerrighet og verdivurderinga var positiv, så jeg lurer på om dette kan brukes til noe fornuftig? Dette må du snarest mulig melde til din hjemkommune slik at de kan få justert eiendomsskatten. 4 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Skal gjøre det samme selv for å få ned % belåning og få bedre rente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå