madafaka Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hei! Trenger litt hjelp til vurdering av verdi på en Toyota Supra MK3. Litt info om bilen: Type: Toyota Supra MK3 Årsmodell: 1987 Motorkode: 7M-GE (N/A) KM Stand: 296.000 km Bilen er i generelt dårlig stand. Motoren starter men går såvidt og har vært dårlig vedlikeholdt. - Toppfart MAX 100km/t. Ukjent feil. Lakken er veldig dårlig - Dype riper. Men lite rust. Understellet har ingen feil. Interiøret er i veldig bra stand. Varmeapparatet funger ikke. Den elektriske vindus heisen på venstre vindu fungerer ikke. Har desverre ingen bilder av bilen. Jeg tenkte selv rundt 20.000, men mulig det er langt ifra virkelighet. Takk for svar. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg ville nok vært nærmere halvparten av den summen. Trolig under halvparten og, du sier jo selv at det nærmest er et vrak. Lenke til kommentar
madafaka Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg ville nok vært nærmere halvparten av den summen. Trolig under halvparten og, du sier jo selv at det nærmest er et vrak. Tusen takk for svar! Det var det slikt svar jeg hadde håpet på også! Dette er en bil jeg planlegger å kjøpe. Fint om jeg kunne fått flere inspill Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Bilen er i generelt dårlig stand, men understellet og interiøret er strøkent. Lite rust. Du sier eller ingenting om karroseriskader. At den ser jævlig ut i lakken er jo ikke så alvorlig. At vindusheis på førerdøra ryker når dem er 20 år gamle er vanlig på alle Toyotaer. Samme med varmeappartvifta. Når man kjøper sånt gammel skrot så er slikt uvensentlig for min del. Hadde ikke giddi å pruta på sånt når man står å ser på et "vrak". Ellers så var 7M-GE motoren levert med fabrikk feil på topp pakning, hvis den har gått 300 000km har den sikkert vært bytta. Solid motor og de tåler langt mer enn 300 000km. Ta av toppdekselet å se på fargen inni motoren for å vurdere oljeskifta. Enten er det Ohhh yeesss!!! Eller Ohhh Nooooo!!! Det betyr uansett ikke at motoren er død. Sikkert bare noen nedkjørte plugger ellernoesånt. Så lenge det ikke lager bankelyder eller lukter brent olje så kan du få en bra motor i kjent Toyota udødelighet. Kjenner et par entusiaster som kjører land å strand for å hente biler som det der. Så lenge Chassie er pent, lite rust og det er en motor å jobbe på så betaler dem nok en del. Disse har også en viss verdi hvis du selger delene på finn.no. Dører, fangere, seter, motor/gir, vindusheis og varmeappartvifte pleier å forsvinne ganske fort til disse "sjeldne" bilene. Da har du allerede fått igjen 10 000 for den. Hva vil selgeren ha for den? Endret 28. oktober 2014 av Mekker`n Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Disse bilene er vel "tekniske vidundere" som du skal være rimelig begavet (og bemidlet) for å få skikk på. Noe ganske annet enn å pusse opp en gammel boble. Lenke til kommentar
madafaka Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Bilen er i generelt dårlig stand, men understellet og interiøret er strøkent. Lite rust. Du sier eller ingenting om karroseriskader. At den ser jævlig ut i lakken er jo ikke så alvorlig. At vindusheis på førerdøra ryker når dem er 20 år gamle er vanlig på alle Toyotaer. Samme med varmeappartvifta. Når man kjøper sånt gammel skrot så er slikt uvensentlig for min del. Hadde ikke giddi å pruta på sånt når man står å ser på et "vrak". Ellers så var 7M-GE motoren levert med fabrikk feil på topp pakning, hvis den har gått 300 000km har den sikkert vært bytta. Solid motor og de tåler langt mer enn 300 000km. Ta av toppdekselet å se på fargen inni motoren for å vurdere oljeskifta. Enten er det Ohhh yeesss!!! Eller Ohhh Nooooo!!! Det betyr uansett ikke at motoren er død. Sikkert bare noen nedkjørte plugger ellernoesånt. Så lenge det ikke lager bankelyder eller lukter brent olje så kan du få en bra motor i kjent Toyota udødelighet. Kjenner et par entusiaster som kjører land å strand for å hente biler som det der. Så lenge Chassie er pent, lite rust og det er en motor å jobbe på så betaler dem nok en del. Disse har også en viss verdi hvis du selger delene på finn.no. Dører, fangere, seter, motor/gir, vindusheis og varmeappartvifte pleier å forsvinne ganske fort til disse "sjeldne" bilene. Da har du allerede fått igjen 10 000 for den. Hva vil selgeren ha for den? Takk for svar! Selger har ikke gitt meg en pris, men ville at jeg skulle komme med ett bud, og jeg vil helst ikke komme med ett skambud. Det stemmer at toppakningen har vært byttet, og motoren har ingen ulyder. Men går dårlig, og er tungstartet på kaldstart. Vil heller ikke gå på tomgang på kald motor. Motoren har nok gått over 40-50k på samme olje. Kjølevæsken har ikke vært byttet på 100.000km og alt som var igjen var 2-3l med vann. Har du en prisantydning? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hvis du bestemmer prisen, begynn med vrakpant. Lenke til kommentar
madafaka Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Hvis du bestemmer prisen, begynn med vrakpant. Er nok ikke sånn at jeg bestemmer prisen, men selger har ikke bestemt seg helt. Har du en tanke om pris? Igjen takk for svar Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Start med vrakpanten + 1000,- Lenke til kommentar
madafaka Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Start med vrakpanten + 1000,- Takk for svar! Mener du at det er en reel pris? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Reel pris er det markdet er villig til å betale for ett produkt Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvis det er som du sier at det er lite rust, da tenker jeg ikke noe farlig rust, men litt overflate her og der så er jo chassiet i seg selv bra, selvom det trenger en lakk. Om alt i understellet er i orden så er jo det et godt pluss i tillegg til interiør i god stand. Nå er jo dette en N/A og de er jo værdt noe mindre enn en turbobil i tillegg så er motor dårlig, som jeg ser på som det største negative med bilen, men siden det ikke er ulyder og den faktisk starter så er det antagelig mulig å fikse den uten alt for stor kostnad, om du gjør det selv, feilsøking på et verksted er som regel dyrt. Det ligger 3 annonser for Supra MK3 ute på finn Hvorav den som er billigst er alt solgt, men selger har igjen en japansk bil som går for 35k denne har ikke norske skilter. Etter den så ligger det en 87 N/A som er ombygd til turbo uten godkjenning, denne ligger til 80k plus omreg Den siste som ligger ute er en orginal turbo med norske skilter og den ligger til 128k plus omreg. Vanskelig å trekke noen slutning da det du har i sikte er en N/A med motor i behov av rep og bilen trenger lakk pluss ordning av vindusheis førerside. Men om jeg var selger vill jeg neppe godtatt noe særlig under 15k for den, forutsatt at det er en norsk bil og du ikke trenger å betale importavgifter. Derfor ville jeg nok prøvd meg med et bud på rundt 10k om jeg var deg. Men det er nå min mening, kunne gjerne tenkte meg en 87 MK3 Supra selv ved en senere anledning, men tror jeg kommer til å importere fra sverige, virker som det er mange biler der som kan være kurrante prosjekter.Uansett lykke til med prosjektet dette blir Del gjerne bilder og slikt med oss andre etterhvert som ting skjer, i en egen tråd under workloggdelen. Lenke til kommentar
madafaka Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvis det er som du sier at det er lite rust, da tenker jeg ikke noe farlig rust, men litt overflate her og der så er jo chassiet i seg selv bra, selvom det trenger en lakk. Om alt i understellet er i orden så er jo det et godt pluss i tillegg til interiør i god stand. Nå er jo dette en N/A og de er jo værdt noe mindre enn en turbobil i tillegg så er motor dårlig, som jeg ser på som det største negative med bilen, men siden det ikke er ulyder og den faktisk starter så er det antagelig mulig å fikse den uten alt for stor kostnad, om du gjør det selv, feilsøking på et verksted er som regel dyrt. Det ligger 3 annonser for Supra MK3 ute på finn Hvorav den som er billigst er alt solgt, men selger har igjen en japansk bil som går for 35k denne har ikke norske skilter. Etter den så ligger det en 87 N/A som er ombygd til turbo uten godkjenning, denne ligger til 80k plus omreg Den siste som ligger ute er en orginal turbo med norske skilter og den ligger til 128k plus omreg. Vanskelig å trekke noen slutning da det du har i sikte er en N/A med motor i behov av rep og bilen trenger lakk pluss ordning av vindusheis førerside. Men om jeg var selger vill jeg neppe godtatt noe særlig under 15k for den, forutsatt at det er en norsk bil og du ikke trenger å betale importavgifter. Derfor ville jeg nok prøvd meg med et bud på rundt 10k om jeg var deg. Men det er nå min mening, kunne gjerne tenkte meg en 87 MK3 Supra selv ved en senere anledning, men tror jeg kommer til å importere fra sverige, virker som det er mange biler der som kan være kurrante prosjekter. Uansett lykke til med prosjektet dette blir Del gjerne bilder og slikt med oss andre etterhvert som ting skjer, i en egen tråd under workloggdelen. Tusen takk for ett godt svar. Jeg kommer til å dele bilder så snart bilen er min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå