uGn Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Vanlig kabel vil fungere fint, til den en dag ikke lenger vil fungere. Ganske naturlig at når noe ryker, så fungerte det dagen før. Den takler ikke tempratursvingningene og plastikken blir sprø i kulda, som gjør at fuktighet slipper inn. Har du prøvd noen av rådene du har fått i tråden? Hva er resultatet? Er det fri sikt mellom husene? PS: Kjør konstant ping mot vg/uio/noe OG gw samtidig, for å se hvor feilen ligger. Regner ikke med at APen din har egen ip? hvis den har det så kan det være en ide å pinge den samtidig også. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 elkjøp har jo 30 dagers åpent kjøp. kjøp deg en bedre router og test med det..hvis det er like dårlig som før...så leverer du bare tilbake routeren og får pengene tilbake...og du har eleminert en feilkilde. Lenke til kommentar
Lightshadow86 Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Takk for svar De siste dagene har nettet vært supert, men har sjekket innimellom antall brukere på hus nr1, og det har vært minimalt. Tror det er litt pga de som bor der har hatt eksamen denne uken. Men, nå klikket nettet nettopp, (etter 2-3 dager med hurtig perfekt nett)og 30min etter nå så er det oppe å går igjen, men merker det går litt saktere. Sjekker antall brukere, og det har dobblet seg fra det var tidligere ikveld. Hvis alle her i hus nr2 bruker nettet i tillegg så kan det bli litt vanskelig for routeren tror jeg. Har du prøvd noen av rådene du har fått i tråden? Hva er resultatet? Er det fri sikt mellom husene? PS: Kjør konstant ping mot vg/uio/noe OG gw samtidig, for å se hvor feilen ligger. Regner ikke med at APen din har egen ip? hvis den har det så kan det være en ide å pinge den samtidig også. Testet å plugge kabelen rett inn i laptopen min når vi mistet nettet, og fikk nett. Dvs det må være routeren som ikke takler det sende ut til så mange, eller AP som det er noe galt med eller at den ikke takler det. Men kommer ikke inn på APen, noen som vet hvordan? prøver å skrive IPen, men funker ikke. Vi testa nettopp å bytte AP til en Zyxel som kun er AP, ikke router, men vi klarte ikke komme inn på APen for å konfigurere engang slik det stod på bruksanvisningen. Ang sikt, så er det en garasje/lite husbla som er i veien pluss noen trær. Før jeg prøver ny router, så må jeg oppdatere firmware. Den er ikke nyeste versjonen, så ser vi om det er Jensen routern som bare ikke takler det eller om en ny router som er nødvendig. Lenke til kommentar
Lightshadow86 Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 En liten oppdatering. - Jeg har oppdatert firmware på hovedrouteren som er en Jensen Airlink 1000g, uten at det hjalp noe særlig.- Har funnet ut at det faktisk er enda en annen router som er koblet til hovedrouteren i tillegg til denne jeg er koblet til. Om den er konfigurert feil, kan det ha innvirkning på nettet?- Det virker som det hjelper å restarte hovedrouteren, men kun for en kortere periode 10-12 timer, før den begynner å kutte signalet mer og mer. Gjenstår å teste å bytte ut hovedrouteren, men det kan bli upraktisk.Forsåvidt så er det fiberkabler på vei inn til huset mitt, så snart forsvinner problemet uansett. Men er likevel interessert i å finne problemet Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 To routere på samme nett kan kødde det til, og siden du allerede er i gang med litt renskning kan du sikkert sørge for at den er konfigurert riktig. Periodisk restart av router = router som ikke takler belastningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå