Katrinese Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hvilke nettbrett og mobiler er å anbefale nå til en ok pris (ca 3000+-). Jeg må ha en ekstra mobil og det skal være en android telefon. Har hatt diverse mobiler de siste årene og av de jeg har hatt er Nexus 5 min absolutte favoritt. Vurderer derfor å kjøpe denne igjen men alltid gøy med noe nytt så vurderer andre telefoner også. Samsung og Sony er jeg ikke veldig glad i. Men har ikke brukt noen av dem på 2-3 år så hvordan er de nå? Trenger også nettbrett som delvis kan erstatte min laptop. Ønsker derfor ett som lett kan brukes med eksternt tastatur. Den vil kun bli brukt til word og excel i tillegg til litt surfing og film. Har en to år gammel samsung galaxy note 10.1 nå, men denne er så ufattelig treig og henger seg så fort den må ha flere apper oppe samtidig. Har vurdert Nexus 9, er det noe i samme prisklasse som er like bra? Bor ikke i Norge så tips til europeiske/tyske/polske sider som får inn om kort tid må dere gjerne også komme med:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Mobil: For rundt 3k får du ikke toppmodeller av mobil. Tenker du rundt 5", større eller mindre? Spesielle krav, til for eks lagringsplass? LG G2 er fortsatt et godt alternativ til N5. Xperia Z2, eller Z1Compact dersom du vil ha noe mindre, og vanntett, til omtrent samme pris. Tablet: For rundt 3k har du stort utvalg. Siden du er vant til 10.1, er det en passende størrelse for ditt bruk, eller vil du ha større eller mindre? Spesielle krav her? HDMI, lagringsplass, IR-port, annet? Lenke til kommentar
Katrinese Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Mobil: For rundt 3k får du ikke toppmodeller av mobil. Tenker du rundt 5", større eller mindre? Spesielle krav, til for eks lagringsplass? LG G2 er fortsatt et godt alternativ til N5. Xperia Z2, eller Z1Compact dersom du vil ha noe mindre, og vanntett, til omtrent samme pris. Tablet: For rundt 3k har du stort utvalg. Siden du er vant til 10.1, er det en passende størrelse for ditt bruk, eller vil du ha større eller mindre? Spesielle krav her? HDMI, lagringsplass, IR-port, annet? Mobilen burde være samme størelse eller større en Nexusen. Også ha 4G. Det er vel egentlig eneste kravet. Plass til minnekort er ikke noe krav. Bruker minimalt med lagringsplass på mobilen uansett. Tableten burde være omtrent samme str som den jeg har. Litt mindre eller større spiller ingen rolle. Har hatt en iPad og likte vel egentlig formatet bedre på den, men er ikke veldig viktig. Det viktigste er at det finnes ett godt tastatur som er ok å skrive på og som helst kan kobles på tableten på en eller annen måte. Mulighet til HDMI hadde også vært fint. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Mobil: For rundt 3k får du ikke toppmodeller av mobil. Tenker du rundt 5", større eller mindre? Spesielle krav, til for eks lagringsplass? LG G2 er fortsatt et godt alternativ til N5. Xperia Z2, eller Z1Compact dersom du vil ha noe mindre, og vanntett, til omtrent samme pris. Tablet: For rundt 3k har du stort utvalg. Siden du er vant til 10.1, er det en passende størrelse for ditt bruk, eller vil du ha større eller mindre? Spesielle krav her? HDMI, lagringsplass, IR-port, annet? Mobilen burde være samme størelse eller større en Nexusen. Også ha 4G. Det er vel egentlig eneste kravet. Plass til minnekort er ikke noe krav. Bruker minimalt med lagringsplass på mobilen uansett. Tableten burde være omtrent samme str som den jeg har. Litt mindre eller større spiller ingen rolle. Har hatt en iPad og likte vel egentlig formatet bedre på den, men er ikke veldig viktig. Det viktigste er at det finnes ett godt tastatur som er ok å skrive på og som helst kan kobles på tableten på en eller annen måte. Mulighet til HDMI hadde også vært fint. Hva med Nexus 6 og Nexus 9? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Nexus 6 ligger laaangt over budsjett på 3k. Endret 29. oktober 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Nexus 6 ligger laaangt over budsjett på 3k. Det står 3k +/- Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Du får vel en alpha og en tab s for en god pris nå? rundt 4000 per stykk, er jo litt over budgettet, men ikke helt enormt mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Det står 3k +/- Spørs hva man legger i +/-. Laveste pris for Nexus 6 er nå ca 5.500, noe jeg oppfatter som godt utenfor et budsjett på 3000 +/-. Men jeg har tatt feil tidligere... Lenke til kommentar
Katrinese Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Mobil: For rundt 3k får du ikke toppmodeller av mobil. Tenker du rundt 5", større eller mindre? Spesielle krav, til for eks lagringsplass? LG G2 er fortsatt et godt alternativ til N5. Xperia Z2, eller Z1Compact dersom du vil ha noe mindre, og vanntett, til omtrent samme pris. Tablet: For rundt 3k har du stort utvalg. Siden du er vant til 10.1, er det en passende størrelse for ditt bruk, eller vil du ha større eller mindre? Spesielle krav her? HDMI, lagringsplass, IR-port, annet? Mobilen burde være samme størelse eller større en Nexusen. Også ha 4G. Det er vel egentlig eneste kravet. Plass til minnekort er ikke noe krav. Bruker minimalt med lagringsplass på mobilen uansett. Tableten burde være omtrent samme str som den jeg har. Litt mindre eller større spiller ingen rolle. Har hatt en iPad og likte vel egentlig formatet bedre på den, men er ikke veldig viktig. Det viktigste er at det finnes ett godt tastatur som er ok å skrive på og som helst kan kobles på tableten på en eller annen måte. Mulighet til HDMI hadde også vært fint. Hva med Nexus 6 og Nexus 9? Nexus 9 er foreløbig første valget. Og Nexus 6 er også vurdert, men foreløbig har jeg ikke lyst til å legge så mye i en telefon. Nexus 6 ligger laaangt over budsjett på 3k. Nexus 6 ligger laaangt over budsjett på 3k. Det står 3k +/- Vil prøve å holde meg til under 4000, derfor 3000+/-. Da er liksom sjansen større for å få forslag med ok pris Men jeg er ikke kjent for å holde meg innenfor budsjettet så kan ende opp med noe helt annet. Du får vel en alpha og en tab s for en god pris nå? rundt 4000 per stykk, er jo litt over budgettet, men ikke helt enormt mye. Begge er notert og skal sjekkes ut Sånn generelt så er det ny tablet som prioriteres akkurat nå, så får jeg heller se hvor mye penger jeg har om en måned eller to til å kjøpe en god telefon i tillegg. Noen som har erfaring med OPPO find 7? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Sjekk ut Oppo Find 7 tråden her på forumet. Anbefaler egentlig det samme for alle modeller du vurderer, både tablet og telefon. Samt sjekk ut litt seriøse reviews (gsmarena, anandtech, osv). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå