Kiiips Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hei. Jeg får fått beskjed om at laptopen min med windows 7 har: "missing operating system." Dette skjedde helt plutselig. Hvordan kan jeg få pcen til å fungere igjen? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Ikke finn på å skru på maskinen igjen før du har tenkt nøye gjennom om det er noe viktige data på den som du vil beholde. For hver gang du starter maskinen kan sjansen for å få gjennopprettet dataene minskes drastisk. Feilmeldingen kan tyde på at det kanskje er harddisken som er ødelagt. Hvis det er tilfellet kan det være f.eks. armen på harddisken som skraper borti platene der dataene er lagret. Hvis du da starter maskinen igjen vil bare mer om mer av dataene bli skrapt bort. Hvis det er noe viktige data for deg bør du derfor kontakte eksperter for dette. Ibas er den mest kjente i Norge på dette feltet. En slik jobb kan nok fort komme opp i et tosifret antall tusenlapper, men de kan jo analysere det først for en rimeligere penge for så å komme med prisestimat. Endret 28. oktober 2014 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Tok ut batteriet og strømmen. Deretter så prøvde jeg å kun starte den igjen kun med strømmen og da fungerte pcen som normalt igjen Er vel lurt å ta en backup av operativsystemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå