Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med internett

Anbefalte innlegg

Sitter bak en router med 1024/256 linjen til telenor.

På dinside får jeg 775/83.

Hvis emule går samtidig som jeg surfer så går det egentlig ikke an og surfe i det hele tatt.det går så sakte..og uploads på emule blir maks 7,6 Kb/s. Har nettop reinstallert windows xp og hadde ikke dette problemet før..hva er forresten det beste programmet til og optimalisere internett?

Er det andre som har samme problem med telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikke Telenor er problemet.

Da du er på innsiden av en ruter, bruker dere flere pc'er ?

Kan hende at du har noe spyware eller en virus inne som prøver å spre seg og.

Men hvis det er flere maskiner tilkoplet, napp ut de andre og test en maskin av gangen...

Lenke til kommentar

Routeren er konfigurert riktig.jeg har tilogmed DMZ så det skal ikke være noe problem med porter.fant ut hvilken pc som gjorde at det gikk sakte,det var min..så det har ikke noe med telenor og gjøre men hvordan pc'en min er satt opp.installerte Zonealarm. men når jeg kjører Emule får jeg problemer..selv om den ikke indikerer at den laster ned så fungerer surfing så vidt..snakk om byte i sekundet..upload på emule ligger heller ikke der den pleier, men på 5-7 Kb/s. mot normalt 10. har en mistanke om at emule bruker opp alle tillatte connections i windows xp.så jeg tror litt tuning av windows xp gjør susen,men hvordan..innstillingene på emule har jeg ikke rørt siden jeg formaterte og la inn alt på nytt..

Lenke til kommentar

Hadde problemer med emule ved at alt gikk så tregt når den var slått på.

Fant ut at løsningen var enkel, nemlig når du installerer den så setter den verdiene på download og upload alt for høy. Jeg justerte disse ned og da gikk det bra.

Kanskje det funker for deg...og kanskje ikke.

Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg har funnet ut av det..Adaware fant en masse rart...25 objekter..renset dem opp og nå ser det ut som om ting virker..syntes dette er veldig rart da jeg har nettop har innstallert alt på nytt.. så nå kan jeg "ride the donkey at full speed"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...