Gå til innhold

Markedshøyskolen vs Høgskolen i Lillehammer

sondre131

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenker å gå reiselivsledelse neste høst og da står det mellom Markedshøyskolen og HiL, jeg lurer da på om det er noen som har gått på et av desse stedene og hva vil dere anbefale?

HiL er vel statlig og er dermed mye billigere mens MH er privar og man betaler rundt 30 000 per semester og i tillegg tilbyr de ikke utveksling iløpet av en bachelorgrad...

hva vil dere anbefale? er det verdt å betale så mye mer for å gå på MH selv om det er samme utdanning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere skoler som tilbyr utdanningen også, bare så du er klar over det. :)

Her må du nesten veie litt selv. Hvis det er veldig viktig å bo i Oslo, så er kanskje MH rett valg. Om det ikke betyr noe, så er jo HiL et godt valg det også. Det er jo nært Oslo det også. Husk at MH koster 30.000, men i tillegg kommer bokostnader, som jeg regner med er ganske mye høyere i Oslo. Hvis utveksling er viktig for deg, noe det kanskje er, med tanke på utdanningen du tenker å ta, så bør du jo velge HiL. Du burde sette opp en liste med + og - for begge skolene, og så veie opp hva som er viktigst for deg. Jeg tror du kommer til å trives selv om du velger en mindre by (Lillehammer). Studietida er gøy uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...