Gå til innhold

Server til hjemmebruk (ESXi)

fjs

Anbefalte innlegg

Nextron har også nettchat hvor de er veldig behjelpelige =)

Fikk også oppleve hvordan de var på reklamasjon, da kortet jeg kjøpte fra dem fikk en feil (C2SBX). De sendte meg en ferdig utfylt sendelapp, så var det bare å pakke ned hovedkortet, lime på lappen og sende hovedkortet. I retur kom et fungerende hovedkort, og dette har jeg brukt siden.

HawP: Hvorfor bruke ESXi 5.1, egentlig? Etter at 5.5 U2 ble sluppet har man ikke det problemet med at VMer med v10 HW ikke kan redigeres med C# klienten. Og C# klienten kommer til å eksistere selv når vSphere 6 kommer ut.

Edit: 5.5 U3 er også på vei, kommer snart. Og det er en relativt smal sak å oppgradere fra 5.1 til 5.5. Selv har jeg gjort det i stor stil på jobben, VMware utgjør nå en stor del av mine arbeidsoppgaver.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HawP: Hvorfor bruke ESXi 5.1, egentlig?

Mest fordi jeg er lat, ikke så viktig for meg lenger å alltid måtte ha nyeste versjoner så lenge det funker greit nok til min bruk :p. Dessuten ble den installert før 5.5 u2 var kommet (så vidt jeg vet). Ikke sikker på om jeg egentlig trenger noe av det nye i 5.5 ennå heller...

Og heller ikke sikker på om .vib-fila jeg bruker for å kunne få status fra Perc 6-kortet funker i 5.5, men alt av drivere/providere til esxi 5 er kanskje 5.x ?

Endret av HawP
Lenke til kommentar

PERC 6 er vel støttet i 5.5 uansett, sjekk HCL. En annen grunn til å oppgradere til 5.5 er at 5.1 er på vei ut. Det kommer ikke så mange oppdateringer til 5.1 nå, og vSphere 6 er rett rundt hjørnet. På jobben har jeg oppgradert all VMware infrastruktur til 5.5 som jeg har ansvaret for (og det er ikke lite).

Edit: så at du bruker en spesiell .vib for å se status. Sjekk kompatibiliteten for å se om den støtter 5.5. Forøvrig er det ikke så stor forskjell på 5.1 og 5.5, f.eks. finnes VMFS5 i begge versjoner, og det er som sagt en smal sak å oppgradere.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...