stigfjel Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 (endret) Nextron har også nettchat hvor de er veldig behjelpelige =) Fikk også oppleve hvordan de var på reklamasjon, da kortet jeg kjøpte fra dem fikk en feil (C2SBX). De sendte meg en ferdig utfylt sendelapp, så var det bare å pakke ned hovedkortet, lime på lappen og sende hovedkortet. I retur kom et fungerende hovedkort, og dette har jeg brukt siden. HawP: Hvorfor bruke ESXi 5.1, egentlig? Etter at 5.5 U2 ble sluppet har man ikke det problemet med at VMer med v10 HW ikke kan redigeres med C# klienten. Og C# klienten kommer til å eksistere selv når vSphere 6 kommer ut. Edit: 5.5 U3 er også på vei, kommer snart. Og det er en relativt smal sak å oppgradere fra 5.1 til 5.5. Selv har jeg gjort det i stor stil på jobben, VMware utgjør nå en stor del av mine arbeidsoppgaver. Endret 4. november 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
HawP Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) HawP: Hvorfor bruke ESXi 5.1, egentlig? Mest fordi jeg er lat, ikke så viktig for meg lenger å alltid måtte ha nyeste versjoner så lenge det funker greit nok til min bruk . Dessuten ble den installert før 5.5 u2 var kommet (så vidt jeg vet). Ikke sikker på om jeg egentlig trenger noe av det nye i 5.5 ennå heller... Og heller ikke sikker på om .vib-fila jeg bruker for å kunne få status fra Perc 6-kortet funker i 5.5, men alt av drivere/providere til esxi 5 er kanskje 5.x ? Endret 8. november 2014 av HawP Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 (endret) PERC 6 er vel støttet i 5.5 uansett, sjekk HCL. En annen grunn til å oppgradere til 5.5 er at 5.1 er på vei ut. Det kommer ikke så mange oppdateringer til 5.1 nå, og vSphere 6 er rett rundt hjørnet. På jobben har jeg oppgradert all VMware infrastruktur til 5.5 som jeg har ansvaret for (og det er ikke lite). Edit: så at du bruker en spesiell .vib for å se status. Sjekk kompatibiliteten for å se om den støtter 5.5. Forøvrig er det ikke så stor forskjell på 5.1 og 5.5, f.eks. finnes VMFS5 i begge versjoner, og det er som sagt en smal sak å oppgradere. Endret 8. november 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Vil Vsphere 6 være gratis for hjemmebrukere på samme vis som vsphere 5.5 med hw versjon 8 på gjesteos? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Man kan bruke hw versjon 10 uten betalt lisens (får redigert VM med C# klient) etter at 5.5 U2 ble sluppet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå