Eriksendrul Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Jeg kjøpte lvl 3 Spacerail men det manglet 2 deler som gjør at jeg får montert heisen som tar kulene opp til start igjen. Har noen andre opplevd og mangle det ? Butikken jeg kjøpte det fra sier at det er jeg som har rotet det bort siden de har solgt hundrevis av de spacerail settene men aldri er det noen som har sagt at noe har manglet før og butikken mener det da er min feil at noe er borte. Heiesen var det første jeg tok ut og monterte siden jeg var nysgjerrig på hvordan den fungerte men jeg fikk ikke montert den siden den manglet 2 ringer som skal holde hele greia sammen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Dette virker litt useriøst. Selvfølgelig vil et overveldende flertall eksemplarer av et produkt være feilfrie, men det betyr ikke at alle er det. Det riktige her er at du leverer inn det mangelfulle settet og får et nytt. De vil kanskje si at det er en mulighet for at du har rotet bort delene selv, og det er forsåvidt riktig, men hva ville du hatt å tjene på det? Alt du er ute etter er et sett som fungerer. § 18.Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel Ved bedømmelse av om tingen har en mangel, skal det tidspunktet da risikoen går over på forbrukeren, legges til grunn, selv om mangelen først viser seg senere. Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art. Selgeren svarer også for en mangel som oppstår senere, dersom den skyldes kontraktsbrudd fra hans eller hennes side. Det er altså selger som må bevise at du har rotet vekk delene som mangler. Hvis du hadde kvittert for at alle delene var der ved utlevering hadde de hatt en sak, men jeg går ut ifra at dette selges som en vanlig ting over disk. At du skal måtte vise til at andre har hatt samme problem, er et håpløst krav. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Dette virker litt useriøst. Selvfølgelig vil et overveldende flertall eksemplarer av et produkt være feilfrie, men det betyr ikke at alle er det. Det riktige her er at du leverer inn det mangelfulle settet og får et nytt. De vil kanskje si at det er en mulighet for at du har rotet bort delene selv, og det er forsåvidt riktig, men hva ville du hatt å tjene på det? Alt du er ute etter er et sett som fungerer. § 18.Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel Ved bedømmelse av om tingen har en mangel, skal det tidspunktet da risikoen går over på forbrukeren, legges til grunn, selv om mangelen først viser seg senere. Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art. Selgeren svarer også for en mangel som oppstår senere, dersom den skyldes kontraktsbrudd fra hans eller hennes side. Det er altså selger som må bevise at du har rotet vekk delene som mangler. Hvis du hadde kvittert for at alle delene var der ved utlevering hadde de hatt en sak, men jeg går ut ifra at dette selges som en vanlig ting over disk. At du skal måtte vise til at andre har hatt samme problem, er et håpløst krav. Jeg vet ikke hva problemet til denne butikken er men jeg dro tilbake og sa at det manglet deler og at jeg skal returnere varen eller få ny siden det mangler deler til og bruke produktet. Mens sjefen og en ansatt sto og pratet om det og sa det ikke var mulig, så gikk jeg ut av butikken og la igjen varen, da spurte sjefen der om jeg skulle ha med varen og jeg sa bare "Henter den snart skal bare ringe forbrukerrådet først". Da snudde han helt og jeg fikk ny vare. Endret 29. oktober 2014 av Eriksendrul 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Bra det ordnet seg, men trist at det må trues med forbrukerråd. Iallfall om du faktisk har retten på din side. Useriøst av butikken. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Bra det ordnet seg, men trist at det må trues med forbrukerråd. Iallfall om du faktisk har retten på din side. Useriøst av butikken. Ja, jeg ble egentlig veldig overasket for jeg var i samme butikken 3 måneder tidligere og byttet en datamus som var mye dyrere og hadde en feil som kunne vært min egen og jeg viste vell egentlig ikke helt hvorfor feilen oppsto men de byttet den uten noe mere snikksnakk, det var også samme person. Kan jo tenkes at han kanskje har fått litt "kjeft" fordi han byttet varer så lett før at han har blitt litt mer engstelig når det kommer til bytting nå. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Leverandører håndterer feilvarer forskjellig. Mens noen kan gi ny vare eller kreditere uten spørsmål, kan andre forlange omfattende feilsøking før de går med på noe. Det er sågar ingenting lovmessig i veien for at en produsent ikke gir butikkene tilbake penger i det hele tatt. Disse avtalene må forhandles frem og dekkes ikke av forbrukerkjøpsloven. Så hvis Spacerail-importøren er vanskelig å ha med å gjøre, er det ikke rart at butikken kvier seg litt for å ta produkter i retur, men det skal selvfølgelig ikke være ditt problem av den grunn. Endret 29. oktober 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Leverandører håndterer feilvarer forskjellig. Mens noen kan gi ny vare eller kreditere uten spørsmål, kan andre forlange omfattende feilsøking før de går med på noe. Det er sågar ingenting lovmessig i veien for at en produsent ikke gir butikkene tilbake penger i det hele tatt. Disse avtalene må forhandles frem og dekkes ikke av forbrukerkjøpsloven. Så hvis Spacerail-importøren er vanskelig å ha med å gjøre, er det ikke rart at butikken kvier seg litt for å ta produkter i retur, men det skal selvfølgelig ikke være ditt problem av den grunn. De burde være bedre med det isåfall, dette er en bestselger i mange butikker og nettbutikker og produktet trur jeg er uhyre billig og produsere med tanke på innholdet og kvaliteten ( det er utrolig morro og holde på med osv selv om kvaliteten ikke er så veldig høy,Noe det ikke trenger og være heller. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå