Gå til innhold

Sortering av 2 lister i excel

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har en løsning på dette.

* Har 2 lister med artikler de har de samme artikkel nummerne, men den ene listen har f.eks 100 linjer og den andre har 50 linjer, Målet er å få sortert inn likt artikkel nummer inn på likt linje nummer.

Eksempel:

Artikkel 17110100300 ligger på linje 355 i kolonne A mens det samme nummeret i kolonne F ligger på linje 16. Ønsker at de automatisk skal havne på samme linje. (ingen problem om det må leses fra to forskjellige ark.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vert greit å faktisk fått ett screenshot eller at du la ut ett eksempel på hva du trenger hjelp til.

Artikkel 17110100300 har linje 355 i kolonne A. Hva nummer står det i kolonne F på linje 355?

Dersom den ikke har noe nummer her ville jeg laget en ny kolonne hvor jeg setter opp setter opp verdiene fra kolonne A og F, så filtrerer etter den nye kolonnen?

Lenke til kommentar

Hadde vert greit å faktisk fått ett screenshot eller at du la ut ett eksempel på hva du trenger hjelp til.

Artikkel 17110100300 har linje 355 i kolonne A. Hva nummer står det i kolonne F på linje 355?

Dersom den ikke har noe nummer her ville jeg laget en ny kolonne hvor jeg setter opp setter opp verdiene fra kolonne A og F, så filtrerer etter den nye kolonnen?

I kolonne F/355 står ett helt annet artikkel nr bare.

Ønsker "rød og blå" inn på samme linje på samme ark.

post-360366-0-01236900-1414496719_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...