Gå til innhold

Opphve blokkering i powerpoint 2010

Sky89

Anbefalte innlegg

Hei.

Får ikke åpnet filer fra nett (It`s learning) i powerpoint 2010. Det kommer opp en boks hvor det står at jeg kan reparere filen hvis jeg stoler på utgiver, men når jeg trykker sier den bare at filen er skadet.

Hvis jeg laster ned filen så må jeg høyreklikke på den for å fjerne blokkering før jeg kan åpne, men dette er så tungvint siden det må gjøres på en og en fil.

Finner ikke ut hvrodan jeg opphverer blokkeringen i powerpoint, noen som vet?

Kjører Windows 8.1, Microsoft Office 2010 og har det innebygde Windows Defender som antivirus.

Takk for svar :)

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har søkt og funnet litt støff. Denne løsningen løser problemet for fremtidige nedlastinger:

1 Start gpedit.msc

2 User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Attachment Manager
3 Enable: Do not preserve zone information in file attachments
Hentet fra
Lenke til kommentar

Takk for svar. Lastet ned gpedit og gjorde som du sa, men problemet fortsatte. Heldigivs fant jeg ut hva problemet var:

The solution here is (for OFFICE 2010) OPEN UP WORD, FILE > OPTIONS > TRUST CENTER. Then click the TRUST CENTER button > Protected View, and UNTICK ALL 3 BOXES.

Log out, log in and try open email attachments ! :)

Jeg måtte åpne Powerpoint å gjøre endringene der, og ikke i Word, siden det var der mitt problem lå. Funket, så nå er problemet løst :)

Endret av Sky89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...