Gå til innhold

Hikke

Bluebeans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. jeg håper at du har fått bukt med denne hikkingen din nå. Mitt beste råd er å svelge 3-4 ganger mens du holder pusten. Når du har svelget ferdig må du slippe pusten ut sakte og rolig. Når du så skal puste vanlig igjen så ta det første magadraget veldig rolig og behersket. Hvis du hiver etter pusten vil hikkingen sannsynlig komme igjen. Hvis ikke det hjelper første gangen, prøv igjen. Øvelse gjør mester. God bedring ;)

Lenke til kommentar
Si hypernevrokustiskediafragmakontravibrasjoner

Og jeg som trodde det var Hydronevrologiskdiafragmakontraksjon :lol:

Feeil! :D

Hikken har gitt seg av seg selv.

Å holde pusten var det første jeg gjorde, holdt på og drepe meg selv. Svovel syre høres effektivt ut :p:

Det gikk over av seg selv etter en halvtime.

Kunsten er å tenke på noe annet. :cool:

Lenke til kommentar

Hikker en gang iblant.. Har gjort det så lenge jeg kan huske..(gullfisk?) Som normale personer antar jeg.. Vel, vanligvis har jeg gått rundt i en halvtime eller noe sånt, og så har det gått over.. En da for ett par år sia, når jeg nettopp hadde begynt å hikke(et par minutter), følte jeg av en eller anne grunn at jeg ville drikke et glass vann, fordi det ville hjelpe. Vet ikke hvorfor. Styrta ett vanlig glass vann rett ned, og vips, hikke borte. Har funka hver eneste gang hittil :D

Kommer av forstyrrelser i noen nerveknuter/sentre i mellomgulvet og halsen. Onkelen min er doktor, og en gang jeg var på besøk, fikk kusina mi hikke.. Husker ikke helt hva han gjorde, men han la en finger ett punkt på halsen(så ut som han målte pulsen), og en på mellomgulvet, og ba hun puste en gang tungt eller noe sånt.. Vel, den gikk over! Det var ett fett triks.. :D Skal spørre hva han gjorde neste gang jeg er der.. ;)

Lenke til kommentar

Sånne råd har jeg hørt at aldri virker på andre enn en selv, men jeg gjør noe som i 90% av tilfellene virker på andre også (hvis man gjør det riktig).

Hent ett glass med vann, trekk pusten så dypt du klarer, hold pusten mens du drikker vannet i øøørsmå slurker og veldig fort etter hverandre. Gjør dette til du ikke klarer å holde pusten mer, slipp ut pusten, og trekk den igjen i det tempoet du ønsker (men ikke for fort, ikke hiksting). Du slipper antakeligvis en durabelig rap samtidig, noe som er mitt tegn på at hikkingen har gitt seg :-)

Lenke til kommentar
Noe som er veldig effektivt er å drikke vann fra "feil" kant av glasset, vippe det utover istedenfor innover. Hvis det var forståelig. :)

Ja, den funker bra. Men vær forsiktig å ikkje bøy deg for langt fremover, visst du ikkje liker vann i nesa da. :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...