Bluebeans Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Noen som har noe råd mot hikke?? Holder snart ikke ut :grine: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Si hypernevrokustiskediafragmakontravibrasjoner Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 prøv å hold pusten så lenge du klarer, det funker med meg ivertfall Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 drikk Svovel Syre det funker altid, jeg lover du kommer aldrig til å hikke noen gang, du kommer ikke til å gjøre så spesilet mye i det hele tat.. eller du kan prøve å tygge tyggis Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Si hypernevrokustiskediafragmakontravibrasjoner Og jeg som trodde det var Hydronevrologiskdiafragmakontraksjon Lenke til kommentar
Döden Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Si hypernevrokustiskediafragmakontravibrasjoner som betyr hikke ja! Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei. jeg håper at du har fått bukt med denne hikkingen din nå. Mitt beste råd er å svelge 3-4 ganger mens du holder pusten. Når du har svelget ferdig må du slippe pusten ut sakte og rolig. Når du så skal puste vanlig igjen så ta det første magadraget veldig rolig og behersket. Hvis du hiver etter pusten vil hikkingen sannsynlig komme igjen. Hvis ikke det hjelper første gangen, prøv igjen. Øvelse gjør mester. God bedring Lenke til kommentar
Döden Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Håper for guds skyld at du ikke har hikket i to timer??!! Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Si hypernevrokustiskediafragmakontravibrasjoner Og jeg som trodde det var Hydronevrologiskdiafragmakontraksjon Feeil! Hikken har gitt seg av seg selv. Å holde pusten var det første jeg gjorde, holdt på og drepe meg selv. Svovel syre høres effektivt ut : Det gikk over av seg selv etter en halvtime. Kunsten er å tenke på noe annet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Holde pusten eller drikke vann stopper det effektivt hos de fleste. Men du er ikke den eneste som har problemer. En på jobb hikket det i fire dager før det stoppet :!: Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Holde pusten eller drikke vann stopper deteffektivt hos de fleste. Men du er ikke den eneste som har problemer. En på jobb hikket det i fire dager før det stoppet :!: that is serious Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 En spiseskje bringebærsyltetøy! Funker som fy :nice: Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hikker en gang iblant.. Har gjort det så lenge jeg kan huske..(gullfisk?) Som normale personer antar jeg.. Vel, vanligvis har jeg gått rundt i en halvtime eller noe sånt, og så har det gått over.. En da for ett par år sia, når jeg nettopp hadde begynt å hikke(et par minutter), følte jeg av en eller anne grunn at jeg ville drikke et glass vann, fordi det ville hjelpe. Vet ikke hvorfor. Styrta ett vanlig glass vann rett ned, og vips, hikke borte. Har funka hver eneste gang hittil Kommer av forstyrrelser i noen nerveknuter/sentre i mellomgulvet og halsen. Onkelen min er doktor, og en gang jeg var på besøk, fikk kusina mi hikke.. Husker ikke helt hva han gjorde, men han la en finger ett punkt på halsen(så ut som han målte pulsen), og en på mellomgulvet, og ba hun puste en gang tungt eller noe sånt.. Vel, den gikk over! Det var ett fett triks.. Skal spørre hva han gjorde neste gang jeg er der.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Sånne råd har jeg hørt at aldri virker på andre enn en selv, men jeg gjør noe som i 90% av tilfellene virker på andre også (hvis man gjør det riktig). Hent ett glass med vann, trekk pusten så dypt du klarer, hold pusten mens du drikker vannet i øøørsmå slurker og veldig fort etter hverandre. Gjør dette til du ikke klarer å holde pusten mer, slipp ut pusten, og trekk den igjen i det tempoet du ønsker (men ikke for fort, ikke hiksting). Du slipper antakeligvis en durabelig rap samtidig, noe som er mitt tegn på at hikkingen har gitt seg :-) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Noe som er veldig effektivt er å drikke vann fra "feil" kant av glasset, vippe det utover istedenfor innover. Hvis det var forståelig. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ta deg en øl. Av alt som ikke hjelper er det noe av det beste. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Stå på hodet og drikk et glass vann det burde hjelpe Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Noe som er veldig effektivt er å drikke vann fra "feil" kant av glasset, vippe det utover istedenfor innover. Hvis det var forståelig. Jepp, det er en bra metode! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Funker bare fordi man konsentrerer seg så sterkt om ikke å søle at man glemmer at man hikker :-) Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Noe som er veldig effektivt er å drikke vann fra "feil" kant av glasset, vippe det utover istedenfor innover. Hvis det var forståelig. Ja, den funker bra. Men vær forsiktig å ikkje bøy deg for langt fremover, visst du ikkje liker vann i nesa da. : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå