RWS Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Profetiene er ikke skrevet bredt. Er heller ingen sofa synser, men i motsettning til deg kunne jeg undersøke om det var noe i profetier uten bias for utfallet. Det kan ikke du. Tror du virkelig at gud ville tatt seg tid til å overføre slike profetier til folk og latt være å være mer spesifikk? Hva er det for en kødd egentlig? Blir som med alle rettningene innad i kristendom dette, der alle er "riktige", men som i snart tusen år har gjort det de kan ikke bare ved å undergrave hverandre, men også klore øynene ut på hverandre, ja til og med drepe hverandre i ti tusener oppover i århundrene.... USA ble befolket først og fremst fordi kristne forfulgte kristne her i europa, visste du det? Og det er litt merkelig at denne guden driter i at kristne jesus tilhengere som dreper andre jesus tilhengere fordi boka til gud er så tåkete og diffus at den kan tolkes i alle mulige rettninger... Igjen, hva er dette for en kødd av en gud egentlig? Så nei, det er ingenting som tyder på at det finnes noen gud, om denne guden ikke er tvert i mellom ond da og som elsker å sette mennesker opp mot hverandre og gi dem diffuse og uklare "profetier" så de føkker opp enda mer... Les litt selv om hva denne guden din etter sigende har gjort i følge sin egen selvbiologi (uten jesus briller...) så går det fort opp for deg at OM denne guden eksisterer så må han være ondskapen selv... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Ingen profetier blir oppfylt.Ingen andre enn de selvoppfyllende profetiene i bibelen da... Selvoppfyllende i den grad at de går i oppfyllelse igjen og igjen faktisk... Bare man er villig til å tolke de bredt nok så "stemmer de hver eneste gang... Rart det der.....Her tar du feil. Det er mange profetier i bibelen som har blitt oppfylt. Et kjapt søk på Google viser det. Jeg har lest flere bøker om emnet og er ikke bare basert på sofasynsing. Profetiene er ikke skrevet bredt. Må si jeg venter i spenning på å få høre om de oppfylte profetier! Som en ren formalitet må jeg bare få legge til at empiriske bevis er ett minstekrav. Daniels bok om de 4 store rikere. Alt dette har skjedd. Og alle profetiene om gjenopprettelse av Israel. Profetier om moralsk forfall Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Profetier om moralsk forfall Og det er her du skal fortelle meg at hykleriet og moralismen i kristendom er bedre enn en moral som setter mennesker før guder? Faktum er at folk flest for lenge siden har overgått bibelen moralsk, så hvorfor i all verden kaller du dette moralsk forfall? Er det kun fordi folk ikke følger hykleriet og umoralen i bibelen du sier dette? Nice try, men du tar feil. For det første fordi kristendommen ikke oppfant noen moral og for det andre er det ikk emoral kristendommen kommer med, men moralisme... Vet du forskjellen på moral og moralisme? Moralisme er forsøket på å innbilde folk at noe som ikke er skadelig er skelig, og det er kristendommen full av... Mn skal tekkes guden, til helvette med mennesker liksom... Daniels bok om de 4 store rikere. Alt dette har skjedd. Og alle profetiene om gjenopprettelse av Israel. Gjennopprettelse av israel? Men er ikke den kristne guden på de kristnes parti da? Og den historien med de fire store rikene skal man være bra "tolerant" for å feste noen lit til... Men det gjør veldig mange kristne, fordi de tror de må.. Endret 6. april 2016 av RWS 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Den dagen det blir sett på som ett forræderi å sette noe, om så en av gudene eller bikkja di, over ett menneske (eller enda verre, over hele menneskeheten slik som de tre store religioner gjør idag) og det å praktisere dette blir straffbart ved lov, først da er vi etter min mening i mål. Vi snakker ikke om tusenvis av sparte menneskeskjebner og ødelagte liv, vi snakker jo milliarder! Det er egentlig så absurd at vi ikke helt klarer å gripe rundt det uten videre. Vi har blitt vant til galskapen, fora inn ifra fødselen av, også her i Norge. Så det vi bedriver nå, sitte å trøkke oss selv ned i underdanighet er jo så selvdestruktivt og feigt. Altså gjøre oss selv til slavene til en ikke bekreftet hersker i skyene. Goddagmannøkseskaft. Jeg gir det to generasjoner så blir ikke dette bare ledd av, men straffbart. Vi trenger kun en eneste generasjon, kanskje en 30-40 år med fornuft, før religionen vil dø ut av seg selv. Det vil ikke være hjernevaskere igjen, de er vasket vekk for å si det sånn. Folk vil skifte fokus og det vil bli opplyst, ledd og humret over i historietimene hvor lettledede deres forfedre var. Hvordan var det mulig å tro på dette helt ubekreftet? Det er dags å gå ifra primitiv umoral og over i menneskets neste fase som innbefatter en samkjøring av moral og etikk som er samlende istedenfor splittende og fullt fokus på vitenskapelig progresjon som er det som vil kunne ta oss ut i ti stjernene og få spredd menneskeheten ut i galaksen. DET må være meningen med livet, ikke gå å subbe her som en slave av våre egne fantasier. Det blir som gallerne som trodde himmelen ville falle i hodet på dem. Så for de som trodde noe annet, så er menneskeheten helt i startgropa , derfor sliter vi også enda med disse absurde barnesykdommene. Sånn /rant off 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Profeti om moralsk forfall, hva er det for noe vås? Alt var så mye bedre før? Det sa de for 20'000 år siden, knapt noen "profeti" akkurat. Hva blir det neste? Profeti om at solen står opp i øst imorgen? Profeti om at etter regn kommer sol? Profeti om den kalde årstiden etter den varme? Endret 7. april 2016 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Det er dags å gå ifra primitiv umoral og over i menneskets neste fase som innbefatter en samkjøring av moral og etikk som er samlende istedenfor splittende og fullt fokus på vitenskapelig progresjon som er det som vil kunne ta oss ut i ti stjernene og få spredd menneskeheten ut i galaksen. DET må være meningen med livet, ikke gå å subbe her som en slave av våre egne fantasier. Det blir som gallerne som trodde himmelen ville falle i hodet på dem. Så for de som trodde noe annet, så er menneskeheten helt i startgropa , derfor sliter vi også enda med disse absurde barnesykdommene. Nesten så man må rope a-men til dette Hvis en hadde drevet med a-men og slikt da... Har alltid tenkt at vi må avslutte religion ved hjelp av opplysning, viten og kunnskap, men jeg ser jo hvor hardt enkelte er angepet av det verste hjerne viruset verden noengang har sett og hvordan de rett og slett fornekte alt som har med fakta og sannhet å gjøre, så kanskje du har rett? At slikt menneskefientlig rør vil bli forbudt slik som rasisme og andre tullete ting som ikke har noe med virkeligheten å gjøre... Og du har helt rett, mulig jeg også er nedsyltet til en viss grad i den gamle forestillingen at vi må la skjøre religiøse få lov til å spre tåpelighetene sine i fred, i toleransens navn liksom.... Men kristendom er egetnlgi ikke et hakk bedre enn noen annen grusom ideologi vi mennesker har forfulgt- Jeg er også vokst opp i norge, i et samfunn som faktisk lærte oss å sitte på rekke og rad med lukkede øyne og be til den rette guden da jeg gikk på barne skolen, den gangen det het kristendoms undervisning og kun fremmet en tro, stats kirke troen. ALT annet ble vi oplært til å forakte og se ned på.... Og den kristne "arven" har ikke bare positive sider ved seg, som den kyllingen i KrF står og juger om, den arven har faktisk mange mørke sider som dessverre sitter igjen enda hos mange... Hos min mor blandt annet... OG sikkert også i meg, selv om jeg faktisk gjør en innsats for å holde meg med gode argumenter og hva som mest sannsynlig er sant bygget på empiri, noe jeg ikke akkurat kan si om min mor, som fremeles tror på gamle kjerringråd som legevitenskapen har gravlagt for lenge siden og som ikke akkurat er kristen, men hun fremdeles har en dyp respekt for tullballet til kristne, innpisket i henne fra hun var veldig liten og aldri egentlig fjernet.. Så det er mulig at vi må forby dette, latterlig gjøre det rett og slett... Slik at mennesker jobber for mennesker vel, ikke for innbildte guder slik at lidelser, skrekk og uskyldiges blod IKKE renner i strie strømmer for ingenting som i dag og vi kan jobbe sammen om å overleve... Eldgamle døds sekter leder oss ingensted hen og har aldri gjort det... Enkelte trenger virkelighets flukt, men jeg kan ikke helt se hvorfor den flukten nødvendigvis må være eldgammelt rør som ikke har hold i virkeligheten når det er så mye annet fantastisk å "flykte" fra virkeligheten med... Og da mener jeg selvfølgelig ikke a forgifte kroppen med diverse giftstoffer om noen trodde det... Å gasse seg i en masse forskjellig viten og kunnskap er også virkelighets flukt 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Det er dags å gå ifra primitiv umoral og over i menneskets neste fase som innbefatter en samkjøring av moral og etikk som er samlende istedenfor splittende og fullt fokus på vitenskapelig progresjon som er det som vil kunne ta oss ut i ti stjernene og få spredd menneskeheten ut i galaksen. DET må være meningen med livet, ikke gå å subbe her som en slave av våre egne fantasier. Det blir som gallerne som trodde himmelen ville falle i hodet på dem. Så for de som trodde noe annet, så er menneskeheten helt i startgropa , derfor sliter vi også enda med disse absurde barnesykdommene. Nesten så man må rope a-men til dette Hvis en hadde drevet med a-men og slikt da... Har alltid tenkt at vi må avslutte religion ved hjelp av opplysning, viten og kunnskap, men jeg ser jo hvor hardt enkelte er angepet av det verste hjerne viruset verden noengang har sett og hvordan de rett og slett fornekte alt som har med fakta og sannhet å gjøre, så kanskje du har rett? At slikt menneskefientlig rør vil bli forbudt slik som rasisme og andre tullete ting som ikke har noe med virkeligheten å gjøre... Og du har helt rett, mulig jeg også er nedsyltet til en viss grad i den gamle forestillingen at vi må la skjøre religiøse få lov til å spre tåpelighetene sine i fred, i toleransens navn liksom.... Men kristendom er egetnlgi ikke et hakk bedre enn noen annen grusom ideologi vi mennesker har forfulgt- Jeg er også vokst opp i norge, i et samfunn som faktisk lærte oss å sitte på rekke og rad med lukkede øyne og be til den rette guden da jeg gikk på barne skolen, den gangen det het kristendoms undervisning og kun fremmet en tro, stats kirke troen. ALT annet ble vi oplært til å forakte og se ned på.... Og den kristne "arven" har ikke bare positive sider ved seg, som den kyllingen i KrF står og juger om, den arven har faktisk mange mørke sider som dessverre sitter igjen enda hos mange... Hos min mor blandt annet... OG sikkert også i meg, selv om jeg faktisk gjør en innsats for å holde meg med gode argumenter og hva som mest sannsynlig er sant bygget på empiri, noe jeg ikke akkurat kan si om min mor, som fremeles tror på gamle kjerringråd som legevitenskapen har gravlagt for lenge siden og som ikke akkurat er kristen, men hun fremdeles har en dyp respekt for tullballet til kristne, innpisket i henne fra hun var veldig liten og aldri egentlig fjernet.. Så det er mulig at vi må forby dette, latterlig gjøre det rett og slett... Slik at mennesker jobber for mennesker vel, ikke for innbildte guder slik at lidelser, skrekk og uskyldiges blod IKKE renner i strie strømmer for ingenting som i dag og vi kan jobbe sammen om å overleve... Eldgamle døds sekter leder oss ingensted hen og har aldri gjort det... Enkelte trenger virkelighets flukt, men jeg kan ikke helt se hvorfor den flukten nødvendigvis må være eldgammelt rør som ikke har hold i virkeligheten når det er så mye annet fantastisk å "flykte" fra virkeligheten med... Og da mener jeg selvfølgelig ikke a forgifte kroppen med diverse giftstoffer om noen trodde det... Å gasse seg i en masse forskjellig viten og kunnskap er også virkelighets flukt Ja, det er vanskelig å svelge når man ikke har blitt helt overbevist.. Men må få presisere med mitt innlegg at det er ett fremtidscenario hvorav man da har fått med hele folket (nødvendig flertall) i en avgjørelse om å forby praksisen på grunnlag av holdningskampanjer og opplysningsarbeid som gjør at en betydelig del av befolkningen vil innse at religionen har utspilt sin rolle og har blitt en bremsende faktor mye i motsetning til hva den periodevis har vært, som hvordan Islam frontet vitenskap i tusenårsskifte og kristendommen har fremmet barmhjertighet for de svakeste. Dette er ting ett sekulært samfunn selvfølgelig nå praktiserer i en langt mer human grad og det helt uten behov for noen religiøs påvirkning, skriftene har nå vist seg å ende som en definitivt negativ faktor. Og kanskje det viktigste, generasjon etter generasjon blir nå frarøvet retten til å fritt styre sitt eget liv ved å bli hindret til å fritt ta sine egne valg. Snytt for sannhet, en sannhet som nå bare vi andre har og får ha tilgang til. All støtte i offentlig regi til absolutt alle religiøse grupperinger og trossamfunn må stoppes umiddelbart, dette allerede ikke folkets vilje at dette skal sponses igjennom skatteseddelen. Vi får begynne der, for så og få det flyttet ifra egne fag i skolen til historiefag. Deretter forby praksis og religiøs lære overfor forsvarsløse barn, å skjerme barna ifra destruktiv religiøst betinget løgn må bli en av Redd Barnas viktigste framtidige oppgaver. Endret 7. april 2016 av Thoto79 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 mitt innlegg at det er ett fremtidscenario hvorav man da har fått med hele folket (nødvendig flertall) i en avgjørelse om å forby praksisen på grunnlag av holdningskampanjer og opplysningsarbeid som gjør at en betydelig del av befolkningen vil innse at religionen har utspilt sin rolle Jeg røkte fra jeg var rundt elleve til jeg sluttet i 2003 (i alt for mange år antagelig...) og jeg husker hvordan det var når veldig mange, røkte rundt om i alle hjem, på stasjoner, på toget, i butikker og på kontorer, på bussen, ja selv inne på sykehusene bortover og på alle TV debatter og lignende. Det ble røyket overalt, selv i stua der kvinner satt og ammet et nyfødt barn var det ingen som hevet et øyenbryn hvis noen satt ved siden av henne og dampet og røkte... Minnene fra julekveldene i min barndom lukter faktisk skikkelig sterk og stikkende sigarrøyk enda og flere jeg kjenner MÅ fyre opp en sigar i stua på julekvelden, bare får å få julefølelsen... Røyking var helt innafor, overalt, samme hva andre måtte tro og mene om det... Sånn har det vært med religion også. Det har vært helt innafor å vinke farvel til fornuften når man stred inn i den liksom hellige religiøse verden. Alle trodde, alle kunne be og proklamere sin tro overalt og til alt og alle og ingen syntes det var det minste rart hvis noen satt å ba ved siden av ammende kvinner for å begynne hjernevasken av barnet så tidlig som mulig... Slik er det ikke lenger, ikke med røyking og ikke med religion. I dag vil de aller fleste automatisk ta tre skritt tilbake og la tulling alarmen gå om noen åpenlyst viser at de har vinket farvel til fornuften, enten om de tenner seg en røyk uten å bry seg om hvor de er eller på noen måte proklamere at de ligger under for religiøse vrang forestillinger. Så religion er på vei dit røyking er, bare at det tar litt lenger tid. For i dag er det utenkelig, selv for meg, at røykere skal røyke overalt. Det stanger rett og slett mot fornuften. Det rare er at røyking overalt var like naturlig som å puste den gangen dette var lov.... Så det er rart hvordan dette endrer seg... Og endre seg gjør det også for religion. Unge i dag er dritt lei av å høre om konfliker rundt om i verden som skyldes religion, så mye at de fleste av dem skyr det som pesten. Religion er minst like destruktivt og dødelig som røyking og det kommer aldri til å bli fred så lenge religion har noe å si i verden, så dette går riktig vei. Til og med i USA er unge på vei bort fra kristendommen med superfart fordi de er så lei alle de sinnsvake kravene kristne krever for sin religion mens de prøver å kneble alt annet og alle de sinnsvake skandalene som følger i kjølvannet av slike vrangforestillinger... Så ja, det ser bra ut. Om noen år skulle det ikke forundre meg at det å proklamere seg religiøs vil vekke omtrent samme reaksjon som en som tente seg en røyk inne i et operasjons rom ville gjort... man vil anse vedkommende som totalt åndsvak som fremdeles selvskader seg med religiøse vrangforestillinger... Til slik tankevrakgods en vakker dag kanskje vil bli forbudt... Er jo lov å håpe at vi mennesker en dag vil slutte å bruke den dårligste oppfinnelsen vi mennesker noengang har funnet opp... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Hei er ikke helt fornøyd med tonen på kommentarene deres. Anyway, jeg står for en støyt. Jeg er enig i at profetier (utenom bibelen) må taes med en klype salt, ref Jesusbriller. Man vet ikke om en profeti er ekte før den er oppfylt. Ser at diskusjonen også dreier mot spørsmålet hva moral er og generelt om det finnes en gud / Gud / skaperkraft. Veldig interessante spørsmål som jeg ikke vil diskutere i denne tråden da dette er off topic. Jeg vil bare diskutere Valdres-profetien i denne tråden. Gud er god! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 eg er enig i at profetier (utenom bibelen) må taes med en klype salt, Hvorfor tror du påstandene i bibelen er mer relevant? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det har med min tro å gjøre at Gud og bibelen ufeilbarlig Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det har med min tro å gjøre at Gud og bibelen ufeilbarlig Så sannhet teller ingenting for deg..? Du er en sånn type kristen, som mener bibelen er sann selv om den ikke er det og det kan bevises? Den uærlige sorten type kristen... Da skjønner jeg hvorfor du tror på profetier også.. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det har med min tro å gjøre at Gud og bibelen ufeilbarlig I believe because i have faith. God did it. NEVER ask how or why. My mommy told me. I dont wanna go to hell. I wanna live for ever. I belive because i have faith.. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 --- Så ja, det ser bra ut. Om noen år skulle det ikke forundre meg at det å proklamere seg religiøs vil vekke omtrent samme reaksjon som en som tente seg en røyk inne i et operasjons rom ville gjort... man vil anse vedkommende som totalt åndsvak som fremdeles selvskader seg med religiøse vrangforestillinger... Til slik tankevrakgods en vakker dag kanskje vil bli forbudt... --- Liker sammenlikningen (utover at jeg selv enda røyker litt da), men meg om det Heller sigg i lungene enn løgn i hodet trøster jeg med med, over en blås Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det har med min tro å gjøre at Gud og bibelen ufeilbarlig Nå tror jeg du ironiserer litt her Ingenting er ufeilbarlig, ikke jeg, ikke deg og absolutt ingenting som ble skrevet i år 0 og som har blitt gjenfortalt i 2000 år Dette vet du godt, du som er voksen og kan skrive og tenke og alt helt selv. Men ja, trylletøyta ifra Vallers var vel strengt tatt topic her 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ja tenk at vi kan være så forskjellig. Jeg tror også at vi og hele verden er skapt. Tenk på det! Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ja tenk at vi kan være så forskjellig. Jeg tror også at vi og hele verden er skapt. Tenk på det! Klar vi er skapt, men om jeg ville definert min gamle mor som noe i nærheten av guddommelig hadde vært en overdrivelse av religiøse dimensjoner 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Du tror at hele verden er skapt av en skaper, og tilber skaperen uten å ha en anelse om hvem, hva eller hvordan, det er nok forskjellen, ikke at verden er, så den må ha blitt til. Det er jo basert på logiske premisser, ikke jeg tror fordi jeg tror. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Det har med min tro å gjøre at Gud og bibelen ufeilbarligHva du tror endrer ikke at bibelen er feilbarlig og selvmotsigende. Du kan tro hva du vil, det endrer ikke virkeligheten. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Ja tenk at vi kan være så forskjellig. Jeg tror også at vi og hele verden er skapt. Tenk på det! Ja, tenk litt på det... Så fordummet kan man bli når man har med religiøse tekster å gjøre dessverre, at man setter tullete ignorant viten over moderne viten og kunnskap... Men deg om det.... Trylle heksa fra valdres har like rett som resten av disse dommedags profetiene og andre profetier, vi mennesker er ikke i stand til å motta telepatiske tåkete og difuse beskjeder og gjengi dem nøyaktig allikevel... Og hva skal vi med en gjettning som ikke sier noe spesifikk om noe egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå