Gå til innhold

Spådommer fra kvinne fra Valdres, 1968.

rebjorn

Anbefalte innlegg

Kunne valgt å kommentere masse. Lar det være, og gjengir teksten fullstendig ordrett.

Emmanuel Minos holdt møter der hun bodde. Han traff henne og fikk høre hva hun hadde opplevd. Han skrev det ned, men syntes det hørtes så uforstående ut at han la det i en skuff. Men nå, etter nesten 30 år, så han på det, og da forsto han at han måtte dele det med andre.

Dette er skrevet av fra en kassett som var tatt opp fra et møte på Sunnmøre i 1995. Damen fra Valdres var en våken og sannferdig kristen som hadde et godt skussmål av alle som kjente henne:

”Jeg fikk se verden som en slags globus. Jeg så Europa – land etter land. Jeg så Skandinavia. Jeg så Norge. Jeg så visse scener som ville finne sted like før Jesus kommer igjen, like før den siste ulykken bryter løs over menneskeslekten, en ulykke som vi aldri før har opplevd maken til. Hun nevnte fire bolker.”

1.Like før Jesus kom og alvoret brøt løs, var det en avspenning som vi aldri før har hatt. Det var fred, og freden kom til å vare en tid. I denne fredsperioden var det nedrustning i mange land, også Norge, og vi var ikke forberedt denne gangen heller når det kom. Den tredje verdenskrigen kom til å starte på en måte som ingen hadde ventet, - og ifra helt uventet hold.

2.Det kommer til å oppstå en lunken holdning uten sidestykke blant kristenfolket. Et frafall fra sann og levende kristendom blant de kristne. Kristne kommer ikke til å være åpne for ransakende forkynnelse like før Jesus kommer igjen. De vil ikke som før i tiden høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. Isteden kommer det et surrogat:

LYKKEKRISTENDOM

Det gjelder å bli vellykket. Det gjelder fremgang. Det gjelder materielle goder, ting som Gud aldri har lovet oss på denne måten. Kirker, bedehus og frikirkelokaler ble mer og mer tomme. I stedet for den forkynnelse som vi har vært vant til gjennom generasjoner – som å ta sitt kors opp og følge Jesus – var det underholdning, kunst og kultur som overtok kirker, bedehus og lokaler der hvor det skulle være vekkelse, nød og botsmøte. Dette kommer til å skje i sterk grad like før Jesus kommer igjen og ulykker bryter løs over oss, og folk kommer til å sove i sin ånd.

3. Det blir en moraloppløsning som Norge aldri før har opplevd maken til. Folk vil leve som gifte uten å være gift. Urenskap før ekteskapet og utroskap i ekteskapet kommer til å bli det naturlige, og en kommer til å unnskylde det på alle hold. Det kommer til og med til å snike seg inn i kristne kretser, og vi duller for det – også synder mot naturen. Like før Jesus kommer igjen, kommer det til å bli saker på TV som vi aldri tidligere har opplevd. TV kommer til å bli full av vold, en vold så grusom at det kommer til å lære folk å myrde og ødelegge hverandre, og det blir utrygt å gå i gatene våre.

Folk kommer til å ta etter. Det blir ikke ett tilbud på TV, det blir fullt av tilbud. (Hun så dette med flere kanaler allerede i 1968.) Det kommer til å bli akkurat slik som vi har det på radioen, der vi kan ta inn den ene stasjonen etter den andre, og den kommer til å fylles med vold. Folk kommer til å ha det som underholdning – de verste scener av mord og ødeleggelser av hverandre, og det kommer til å spre seg i samfunnet. På TV kommer det også til å bli samlivsscener. De mest intime ting som foregår i et ekteskap kommer til å bli vist på skjermen.

(Dette var i 1968, og jeg protesterte med at vi hadde paragrafer som forbyr den slags, Emmanuel Minos).

Da sa den gamle damen: Det kommer til å skje, og du får se det. Alle ting vi har hatt før, kommer til å brytes ned, og det blir vist det mest usømmelige for våre øyne.

4. Folk fra fattige land kommer til å strømme til Europa. De kommer også til Skandinavia og Norge. Det blir såpass mange av dem at folk kommer til å mislike dem og være harde mot dem. De vil bli behandlet slik som jødene før krigen. Da er målet for våre synder nådd. (Jeg protesterte på det med innvandring. Jeg forstod det ikke da. Emmanuel Minos)

Da strømmet tårene ned på den gamle damen, og sa: Jeg får ikke se det, men du får se det. Da plutselig kommer Jesus igjen, og den tredje verdenskrig bryter løs. Det blir en kort krig. Alt av krig som jeg har opplevd før er bare en lek i forhold til denne, og den kommer til å avslutte med en atombombe.

Luften kommer til å bli så forurenset at en ikke kan puste i den. Det kommer over flere kontinenter:

Amerika, Japan, Australia, - de rike landene. Vannet kommer til å bli ødelagt. Vi kan ikke dyrke mer på jorden. Resultatet blir at bare en levning igjen. Og levningen i de rike landene kommer til å rømme til de fattige land, men de blir like harde mot oss som vi var mot dem når tiden er inne. Jeg er så glad for at jeg fikk se dette. Men når tiden nærmer seg, må du ta mot til deg og si dette. Jeg har fått dette fra Gud. Ingenting av dette strider mot bibelens ord. Se Johannes Åpenbaring kapittel 6 og utover. Men den som har fått sin synd tilgitt og har Jesus til Frelser og Herre er trygg.

Endret av rebjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er den vanlige sinnsykedommen som kristne har mast om i alle år. Dommedag og all slags ulykke fordi vi ikke følger denne vederstyggelige asiatiske avguden deres.

Hvert eneste år i flere milleniaer har slike idioter dødd, slike som var helt sikre på at verden kom til å gå under iløpet av sin levetid. Her på forumet har vi et eksempel med en bruker som er besatt av tanken om at jesus skal sende en tsunami over nord-europa og drepe millioner av mennesker fordi vi ikke tror på den svake guden hans. Først var det august 2011. Så var det august 2012. Ifjor var det august 2013. Nylig var det august 2014. Lurer på om ikke det blir det samme gnålet om igjen frem mot august 2015. Og alt stammer fra nok et sinnsykt menneske med syrefantasier som visstnok hadde "sett fremtiden".

Vi skal stadig høre trussler fra falske profeter om hvordan fremmede guder skal straffe oss. Trussler som skal få oss til å bøye oss, knele oss som sveklinger. De vil skremme oss til å tro. Skremme oss med løgn, krig, helvetes ild og svovel. De gir aldri opp. I over tusen år har de holdt på å plage mennesker.

Det er på tide å drepe jesus.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt vel drastisk å "drepe Jesus" :huh:

Folk tror på eventyr, og lar det styre deres liv. Det er en menneskerett, men betyr det at vi må finne oss i at disse forvirrede også skal få innflytelse på resten av oss? Jeg synes ikke det, vårt samfunn er på rett vei ved å skille kirke fra stat, men det er bare en begynnelse.

Neste skritt bør være å få klargjort hvor utbredt religon virkelig er i Norge. Det kan enkelt gjøres ved å redusere "statsstøtten".

Endret av medlem-304477
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man ser ikke akkurat at det foregår noen krystallnatt-aksjon mot innvandrere. Snarere motsatt, for noen år siden var det pro-palestinske innvandrere som selv skapte en slags krystallnatt-aksjon mot norske butikker, biler og vindusruter.

Og dette uten reaksjoner fra noen, egentlig. Dette pga at man hadde slik medfølelse med de stakkars propalestinerne.

Agendaen fra politikerne er internasjonalisering, global village, og enda mer globalisering.

Har vanskelig for å se for meg at ekteskap mellom nordmenn og pakistanere skal bli forbudt, fra norsk hold. Også der er det snarere motsatt, at det er pakistanerne som ønsker å holde seg for seg selv og hente ektefeller fra sitt hjemland. Jo flere innvandrere det blir som er rikspolitikere og politifolk, jo vanskeligere vil det bli å bruke tvang mot innvandrere. Og det virker heller ikke som det er noen vilje til å behandle dem som jødene før krigen ble behandlet.

Dette er vel noe spesielt ved forutsigelsene til denne kvinnen, at hun ikke forutser "One world government", "One world religion", slik andre ofte har gjort.

Men når hun forutser umoral og tv-kanaler, er det jo imponerende. (Eller kanskje ikke, siden dette var i 1968 og ikke 1928.) Utviklingen med flere tv-kanaler og umoral må allerede da ha begynt så smått i utlandet, som i USA?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske rart å sammenligne med krystallnatten.

Krystallnatten var organisert av staten for å fyre opp folket. Det var ett steg mot etnisk renskning og folkemord.

Det var ikke tilfellet i Norge med bøllete hærverk.

Agendaen fra de kristne er internasjonalisering. Alle skal ha samme religion, tro på samme gud, alle skal elske israel osv. Alt skal være likt overalt og alt som er ulikt blir utryddet. Imperialisme og "one religion, one god" med forkynnelse og propaganda.

Lurer på hvordan det var for de kristne som kom til Norge. Nektet de å gifte seg med nordmenn? Nektet de å gifte seg med ikke-kristne? De løste jo problemet for seg ganske greit da de forbød alle andre religioner og kappet hodet av dem som nektet å konvertere. Hadde for eksempel muslimene gjort det samme idag så hadde de spart seg for mye fremtidig problemer.

Falske profeter og fantasifulle spådommer er aldri imponerende.

Lenke til kommentar

Når profetien sier at de fra fattige land skal behandles som jødene ble behandlet før krigen, er det naturlig å ta opp det som skjedde med jødene på 1930-tallet.

Det var da jødene mistet stadig flere rettigheter, og det var kampanjer mot dem i media.

Norsk media er derimot idag "kjøpt opp" av internasjonaliseringen.

I den grad at jeg mistenker at det ble utført en "falsk flagg"-terroraksjon for å utradere nasjonalistene enda mer. Det ble sagt at aksjonen var utført av en kristen nasjonalist.

Lenke til kommentar

Du mistenker at terroraksjonen 22. juli var utført i den hensikt å svekke nasjonalisme?

Det er en ganske kontroversiell holdning som du skal argumentere ganske godt for å overbevise om.

Høres ut som en lignende konspirasjonsteori utbredt blant enkelte islamister om at 11. september egentlig var utført av jødene for å gi en grunn til å angripe muslimer.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på alle drømmene og visjonene om endetida på youtube, skjønner du kanskje hvorfor han ikke gikk ut med det i begynnelsen.

Jeg tror Minos er pålitelig, men litt slitsomt å omtale henne som "Kvinnen fra Valdres" hele tida.

Skulle hatt et navn, men det får vi vel ikke.

Lenke til kommentar

Kunne valgt å kommentere masse. Lar det være, og gjengir teksten fullstendig ordrett.
Emmanuel Minos holdt møter der hun bodde. Han traff henne og fikk høre hva hun hadde opplevd. Han skrev det ned, men syntes det hørtes så uforstående ut at han la det i en skuff. Men nå, etter nesten 30 år, så han på det, og da forsto han at han måtte dele det med andre.
Dette er skrevet av fra en kassett som var tatt opp fra et møte på Sunnmøre i 1995. Damen fra Valdres var en våken og sannferdig kristen som hadde et godt skussmål av alle som kjente henne:
”Jeg fikk se verden som en slags globus. Jeg så Europa – land etter land. Jeg så Skandinavia. Jeg så Norge. Jeg så visse scener som ville finne sted like før Jesus kommer igjen, like før den siste ulykken bryter løs over menneskeslekten, en ulykke som vi aldri før har opplevd maken til. Hun nevnte fire bolker.”
1.Like før Jesus kom og alvoret brøt løs, var det en avspenning som vi aldri før har hatt. Det var fred, og freden kom til å vare en tid. I denne fredsperioden var det nedrustning i mange land, også Norge, og vi var ikke forberedt denne gangen heller når det kom. Den tredje verdenskrigen kom til å starte på en måte som ingen hadde ventet, - og ifra helt uventet hold.
2.Det kommer til å oppstå en lunken holdning uten sidestykke blant kristenfolket. Et frafall fra sann og levende kristendom blant de kristne. Kristne kommer ikke til å være åpne for ransakende forkynnelse like før Jesus kommer igjen. De vil ikke som før i tiden høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. Isteden kommer det et surrogat:
LYKKEKRISTENDOM
Det gjelder å bli vellykket. Det gjelder fremgang. Det gjelder materielle goder, ting som Gud aldri har lovet oss på denne måten. Kirker, bedehus og frikirkelokaler ble mer og mer tomme. I stedet for den forkynnelse som vi har vært vant til gjennom generasjoner – som å ta sitt kors opp og følge Jesus – var det underholdning, kunst og kultur som overtok kirker, bedehus og lokaler der hvor det skulle være vekkelse, nød og botsmøte. Dette kommer til å skje i sterk grad like før Jesus kommer igjen og ulykker bryter løs over oss, og folk kommer til å sove i sin ånd.
3. Det blir en moraloppløsning som Norge aldri før har opplevd maken til. Folk vil leve som gifte uten å være gift. Urenskap før ekteskapet og utroskap i ekteskapet kommer til å bli det naturlige, og en kommer til å unnskylde det på alle hold. Det kommer til og med til å snike seg inn i kristne kretser, og vi duller for det – også synder mot naturen. Like før Jesus kommer igjen, kommer det til å bli saker på TV som vi aldri tidligere har opplevd. TV kommer til å bli full av vold, en vold så grusom at det kommer til å lære folk å myrde og ødelegge hverandre, og det blir utrygt å gå i gatene våre.
Folk kommer til å ta etter. Det blir ikke ett tilbud på TV, det blir fullt av tilbud. (Hun så dette med flere kanaler allerede i 1968.) Det kommer til å bli akkurat slik som vi har det på radioen, der vi kan ta inn den ene stasjonen etter den andre, og den kommer til å fylles med vold. Folk kommer til å ha det som underholdning – de verste scener av mord og ødeleggelser av hverandre, og det kommer til å spre seg i samfunnet. På TV kommer det også til å bli samlivsscener. De mest intime ting som foregår i et ekteskap kommer til å bli vist på skjermen.
(Dette var i 1968, og jeg protesterte med at vi hadde paragrafer som forbyr den slags, Emmanuel Minos).
Da sa den gamle damen: Det kommer til å skje, og du får se det. Alle ting vi har hatt før, kommer til å brytes ned, og det blir vist det mest usømmelige for våre øyne.
4. Folk fra fattige land kommer til å strømme til Europa. De kommer også til Skandinavia og Norge. Det blir såpass mange av dem at folk kommer til å mislike dem og være harde mot dem. De vil bli behandlet slik som jødene før krigen. Da er målet for våre synder nådd. (Jeg protesterte på det med innvandring. Jeg forstod det ikke da. Emmanuel Minos)
Da strømmet tårene ned på den gamle damen, og sa: Jeg får ikke se det, men du får se det. Da plutselig kommer Jesus igjen, og den tredje verdenskrig bryter løs. Det blir en kort krig. Alt av krig som jeg har opplevd før er bare en lek i forhold til denne, og den kommer til å avslutte med en atombombe.
Luften kommer til å bli så forurenset at en ikke kan puste i den. Det kommer over flere kontinenter:
Amerika, Japan, Australia, - de rike landene. Vannet kommer til å bli ødelagt. Vi kan ikke dyrke mer på jorden. Resultatet blir at bare en levning igjen. Og levningen i de rike landene kommer til å rømme til de fattige land, men de blir like harde mot oss som vi var mot dem når tiden er inne. Jeg er så glad for at jeg fikk se dette. Men når tiden nærmer seg, må du ta mot til deg og si dette. Jeg har fått dette fra Gud. Ingenting av dette strider mot bibelens ord. Se Johannes Åpenbaring kapittel 6 og utover. Men den som har fått sin synd tilgitt og har Jesus til Frelser og Herre er trygg.

Hun har rett.

Og mye av dette har allerede skjedd, men foklk er så vant med dagens umoral og elendighet, samt tvfilmer med mord og svineri, at de reagerer ikke fordi de tror det alltid har vært sånn.

Det eneste punktet hvor hun ikke har rett, er det med jødene. Ellers så tror jeg ikke det vil bli bare en atombombe i den kommende 3 verdenskrig, men det vil utvikle seg til en atomkrig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man ser ikke akkurat at det foregår noen krystallnatt-aksjon mot innvandrere. Snarere motsatt, for noen år siden var det pro-palestinske innvandrere som selv skapte en slags krystallnatt-aksjon mot norske butikker, biler og vindusruter.

Og dette uten reaksjoner fra noen, egentlig. Dette pga at man hadde slik medfølelse med de stakkars propalestinerne.

Agendaen fra politikerne er internasjonalisering, global village, og enda mer globalisering.

Har vanskelig for å se for meg at ekteskap mellom nordmenn og pakistanere skal bli forbudt, fra norsk hold. Også der er det snarere motsatt, at det er pakistanerne som ønsker å holde seg for seg selv og hente ektefeller fra sitt hjemland. Jo flere innvandrere det blir som er rikspolitikere og politifolk, jo vanskeligere vil det bli å bruke tvang mot innvandrere. Og det virker heller ikke som det er noen vilje til å behandle dem som jødene før krigen ble behandlet.

Dette er vel noe spesielt ved forutsigelsene til denne kvinnen, at hun ikke forutser "One world government", "One world religion", slik andre ofte har gjort.

Men når hun forutser umoral og tv-kanaler, er det jo imponerende. (Eller kanskje ikke, siden dette var i 1968 og ikke 1928.) Utviklingen med flere tv-kanaler og umoral må allerede da ha begynt så smått i utlandet, som i USA?

Ja spådommene er stort set riktige, men ikke særlig imponerende. For dette er profetert i store trekk i Bibelen.

Tendensen til økende umoral osv var der allerede i 1968, og USA lå jo foran i utviklingen da som nå. Så jeg tror ikke det var så vanskelig.

Det er imidlertid god grunn for folk å huske dette. Fordi det er riktig, og mye av dette har også allerede skjedd

Lenke til kommentar

Når profetien sier at de fra fattige land skal behandles som jødene ble behandlet før krigen, er det naturlig å ta opp det som skjedde med jødene på 1930-tallet.

Det var da jødene mistet stadig flere rettigheter, og det var kampanjer mot dem i media.

Norsk media er derimot idag "kjøpt opp" av internasjonaliseringen.

I den grad at jeg mistenker at det ble utført en "falsk flagg"-terroraksjon for å utradere nasjonalistene enda mer. Det ble sagt at aksjonen var utført av en kristen nasjonalist.

Jødene var ikke godt likt, det er riktig.

Men det jeg alltid har lurt på er hvorfor folk flest ikke stiller spørsmålet om hva det var jødene gjorde som førte til at folk ikke likte dem,

Du sier at" Norsk media er derimot idag "kjøpt opp" av internasjonaliseringen." men vet du hvem som i dag kontrollerer internasjonal media, og også det meste av norsk media ?

Det er jødene, dvs jødiske ledere og rikfolk.

Og de kontrollerte det meste av media også før krigen. De drev mao en kampanje mot sine egne, for å skape det inntrykket at jødene var forfulgt fordi de var jøder.

Lenke til kommentar

De drev mao en kampanje mot sine egne, for å skape det inntrykket at jødene var forfulgt fordi de var jøder.

Derfor syns de ikke det gjorde noe å rasere de gamle jødiske bydelene i Tyskland og Polen, som en del av kampanjen?

Er det i det hele tatt noen jødiske samfunn i dagens Tyskland og dagens Polen?

Det oppdages ennå barn som ble bortplassert til ikke-jøder, for å redde livet deres. Noen av disse barna (nå voksne selvsagt) får sjokk når de oppdager at de egentlig er jøder.

Lenke til kommentar

De drev mao en kampanje mot sine egne, for å skape det inntrykket at jødene var forfulgt fordi de var jøder.

Derfor syns de ikke det gjorde noe å rasere de gamle jødiske bydelene i Tyskland og Polen, som en del av kampanjen?

Er det i det hele tatt noen jødiske samfunn i dagens Tyskland og dagens Polen?

Det oppdages ennå barn som ble bortplassert til ikke-jøder, for å redde livet deres. Noen av disse barna (nå voksne selvsagt) får sjokk når de oppdager at de egentlig er jøder.

Historien er ikke som vi tror den er.

Det vi har lært om historie er det seierherrene etter andre verdenskrig vil vi skal vite om historie

Dvs det er stort sett propaganda som de har produsert for å fremme sin egen agenda.

Og seierherrene etter krigen var jødene, og de landenes regjeringer som jødene kontrollerte, nemlig USA,England og sovjet.

Og jødene kontrollerte også polen.

Der de bla drev med massakre på tyske sivile,. Noe som forøvrig førte til at andre verdenskrig startet, da tyskerne gikk inn i polen for å stoppe dette.

Så vi må nok alle lære historien på nytt, for vi er pumpet full av krigspropaganda fra de som vant krigen,

Lenke til kommentar

Noe usikker.. som du ser har jeg prøvd å gripe fatt i dette med at innvandrerne blir eller skal bli behandlet som jødene ble i Tyskland (antagelig) før krigen.

Akkurat dette virker vel ganske usannsynlig. (Men det kan være at hun har sett syner av asylmottak, og mistolket dem til å være fengsler).

Generelt må man som kristen være ganske ubeskyttet for å motta en profeti fra en fallen engel, altså fra helt feil hold. Det er nok grunn til å frykte at flere kristne som har youtube-kanaler, mottar sine budskap fra falne engler (uten at jeg er 100% sikker på noen).

Ifølge Bibelen er det ganske enkelt slik at dersom en profeti går i oppfyllelse, er det en god profet. Og hvis en profeti ikke går i oppfyllelse, er det en dårlig profet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...