nor50 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Finnes det noen modeller som viser en bils oppbygging? Grovt sett at man kan sette sammen en hel bil for å forstå hva en bil inneholder av deler og forklare navn? Evt kanskje en app for Android, iPhone eller program for win-pc? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hiver meg på her, hadde vært morsomt å hatt noe mer generelt, hittil har jeg mest inkludert junior på fem år i vanlig vedlikehold og ellers svart på det han har lurt på. Lenke til kommentar
Muppet88 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Kjøp car mechanic simulator 2014. Lærer jo mye grunnleggende med dette. Endret 27. oktober 2014 av tormod1988 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Se der ja. Menneh... aner meg at engelsk-kunnskapene må være nokså gode for å bruke det spillet? Aner meg det kan bli litt heftig? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Har Car mechanic på mobilen og jeg synes faktisk det blir litt vanskelig inni mellom. Navigasjonen er litt knotetet som gjør det vanskelig å få trykt på rett knapp. I tillegg kan det være litt vanskelig å komme frem til rett del da noen ligger innenfor to deler og dermed kan være litt vanskelig å huske på/finne. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Car Mechanic simulator går kanskje litt for hardt til verks for en 5åring Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Du har jo byggesett som dette http://www.amazon.com/Revell-Visible-V-8-Engine-Scale/dp/B00004YUXS Legos største Technic-bilsett er svært detaljerte. Vet ikke hva som er dagens modell, og Lego-siden er nede for vedlikehold, men sjekk det ut. Jeg tror kanskje det meste av dette går over hodet på en vanlig femåring, men hvis man ikke kan bruke dem som unnskyldning til å kjøpe Lego, hva skal man da med unger? 3 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Egentlig er jeg bare ute etter hvordan en bil er bygd opp grovt sett. Altså ikke motorens alle deler, men motor, gear, aksler osv osv. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Ville ha vurdert en rc-bil som du bygger selv (sammen med de små). Jeg er såpass gammel at jeg bygde mine første fly i balsa og bilene kom i deler. Lærer utrolig mye om hvordan ting fungerer mens man bygger. Og ikke minst når man gjør vedlikehold. Satt ofte med diffene i hånden og snurret både her og der for å prøve å skjønne hvordan det fungerte i praksis. Spesielt flyvinger har fascinert meg.. jeg skjønte til slutt løftekraften når vingene var flate under og buet over. Men så kjøpte jeg et fly der både over og undersiden var buet. Da ble det klødd litt mer i topplokket en stund før den teorien satt. Endret 28. oktober 2014 av Illus Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Egentlig er jeg bare ute etter hvordan en bil er bygd opp grovt sett. Altså ikke motorens alle deler, men motor, gear, aksler osv osv. Da burde en legomodell være midt i blinken. Nå virker siden igjen, og det ser ut til at dagens Lego-superbil er denne: http://shop.lego.com/en-NO/Racer-42000 Hadde i min tid 8880-settet med firehjulstrekk -og styring, V8 med stempler, fungerende girkasse, tre differ og uavhengig hjuloppheng. Vet ikke om de er like avanserte nå til dags. Endret 30. oktober 2014 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har to nevøer på 8 og 6. Bygde opp en skikkelig RC bil med dem som medhjelpere i sommer. De kjedet seg en del, men var flinke til å finne deler, verktøy, ting jeg mistet på gulvet, spise snop og spørre dumme spm Desverre, men enkelte ting der sleit jeg med selv så da har jeg ikke noen oppgaver til dem. En opplæring om tålmodighet om ikke annet. Når de så hvor fort bilen gikk, og hvor mange nabounger (voksne også) som kom for å se på var det plutslig veldig kult! Bygde denne bilen. http://www.amain.com/Mugen-Seiki-MBX7TE-1-8-Off-Road-4WD-Competition-Electric-Truggy-Kit/p297062 Skal du først se på RC og byggesett anbefaler jeg et enkelt Tamiya kit i det tilfellet her. De er lette å få tak i. Det samme med deler. Man har aksler, differensialer, hjuloppheng, dekk, felger, motor, klistremeker og sånt. F.eks Lunchbox koster en tusenlapp og er en helt grei bil. Den har ganske høy "waaaooooow faktor" hos unga, men det finns andre modeller som er mer likt vanlige biler. http://www.rchandelen.no/produkt/rc-biler/tamiya/vintage/lunch-box-2005 Her har du monterings manualen så du ser åssen det ser ut. http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/58347.pdf Er ungen bare 5år kan du vurdere å bygge opp en bil uten elektronikk. Bruk det som en vanlig lekebil og la han bryte den ned. Fiks den opp og kjør den når han bli eldre. Koster en tusenlapp til for batteri, lader, og kontroll. Unger på besøk her får bare lov til å kjøre den miste bilen min som er en HPI mini recon. De andre er for verdifulle å skrote. De koster en tusenlapp ready to run med alt inkludert hos komplett.no/elefun.no. Jeg har jo selvsagt trimmet min og da blir det fort litt mer interessant https://www.youtube.com/watch?v=yB6VokQncQo&index=2 På disse RC bilene finner man en god dose mekanikk som er veldig likt vanlige biler og litt basic elektronikk. Det spørs jo bare hvor stor interesse kidden har for det. 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) 1059 spenn for en Lunch Box? Takk for tipset, har bare sett de dyre RTR-settene med alt tilbehør inkludert. Oboyoboy. Endret 30. oktober 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå