Gå til innhold

Windows XP SP1 & USB 2.0 problemer

Anbefalte innlegg

WinXP hateren som jeg er, så har jeg uansett installert WinXP på maskina mi med SP1 og alle andre updates.. (vi kjører det på arbeidsstasjonene på jobb nå :( så da er det litt kjekt å grave litt dypere i det hjemme også..)..

Anyway.. har en Shuttle XPC SS51G boks, med SiS 651+962L chipset combo. USB 2.0 virket fint i venstre front usb port under Windows 2000, men nå under XP får jeg enten ingen funksjonalitet eller så bare usb 1.1 på denne (og andre) porter :(. Til vanlig har jeg satt opp at maskinen bare har 4 usb porter i BIOS, siden det bare er 4 fysiske usb porter på XPC kabinettet, men da fikk jeg ingen funksjonalitet i venstre frontport, men økte jeg det til 6 porter (max) så får jeg usb 1.1. Men det er ALT for tregt, særlig til minnekortlesere og eksterne disker som jeg bruker det til, og jeg vet jo at porten har funket fint på USB 2.0 før... så nå er jeg egentlig litt lost.. får ikke porten til å funke.. har prøvd både med og uten driver som er sluppet av sis/shuttle. WinXPSP1 skal jo også ha innebygd usb 2.0 støtte..

Noen forslag? :shrug::roll::wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmms.. tror kanskje det bare kan være jeg som er litt tullete i dag.. minnekortet jeg kopierte til via minneleser var et MemoryStick DUO, og der nok ikke av de kjappeste...? Gikk litt fortere med et CF kort.. så jeg får sjekke litt videre..

Lenke til kommentar
Du må ha sp1 for xp for å bruke usb2..

Så sier Microsoft, me det er er ikke sant. Du kan faktisk få USB 2.0 service uten å installere SP1. Jeg har gjørt det min selv.

Du bare trenger USB2.0 drivere or må forstar hvordan or hvor man må installere dem i XP.

PM meg og jeg kan e-mail filer til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...