Gå til innhold

Hva synes muslimer om konebanking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forventet at noen skulle si at islam er i krig med kristendommen, ergo de kan lyve. Men hva er egentlig krig?"Krig er væpnet kamp mellom stater, men også kamp om statsmakt og voldelige feider i områder uten statlig autoritet"(http://www.sv.uio.no/isv/forskning/publikasjoner/boker/oesterud_krig.html). I hvilken forstand er Islam i krig med kristendommen, i følge denne definisjonen?

:"Gud hater også islam". Å bruke bibelen som kilde for at Gud hater islam, er som å spørre Putin om USA. Dette blir banalt.

Taqiyya praktiseres av Shia muslimer, opprinnelig for å beskytte dem mot Sunniene. Konflikten mellom shi'a og sunni tilfredsstiller derfor deres definisjon av "krig", selv om det ikke tilfredsstiller Universitetsforlagets.

Sunniene praktiserer ikke Taqiyya, og Taquiyya er ikke nevnt i Koranen, men surah 3:28 hjemler også løgn hos sunnier.

Hvorvidt Gud hater Islam, vet jeg ikke. Jeg tror likevel at han missliker dem sterkt. Så sterkt at han, på dommedag, sender dem i ildsjøen.

Uansett, hvilken annen kilde enn Bibelen inneholder informasjon om Gud?

Hvorfor skal muslimer bry om hva som står i bibelen ? Den er ugyldig kilde for meg, muslimer og alle ikke-kristne. Dermed blir det rart å fremme en påstand om at islam er feil religion, Gud hater dem osv på grunn av hva som står i bibelen.

Endret av matte geek
Lenke til kommentar

Islam er en religiøs ideologi som alle muslimer følger, og islams mål er verdenskalifatet.

Synes det er veldig bra at du tar forbehold om at ikke alle mener dette, og at det fins ulike fraksjoner innenfor islam. Videre vil jeg gjerne peke på at islam er akkurat som kristendom først og fremst en religion for å oppnå frelse. Problemet er at islam ofte overdimensjoneres og mistenkeliggjøres ved å få en agentstatus, man hevder det er ideologi som forsøker å ta over hele den vestlige verden. Noe som kan minne om konspirasjonsteorier angående jøder som en samlet enhet som styrer hele verden. Nå er jeg litt utenfor tema, så for å komme meg inn igjen vil jeg bare presisere at islam handler om personlig frelse akkurat som kristendom. Du kan ikke gi hele religionen status som en organisme som aktivt handler for å ta over verden, det er for mange nyanser!

Og ja, islam ER i krig mot kristendom, og dette har pågått siden muhammed skapte islam. Hvorfor skulle muslimene ellers erobre alle kristne land i midtøsten og Afrika og også noen i europa ?

Hvis du følger litt med på hva som skjer i verden, så er det ikke vanskelig å se eksempler på dette nå også, både i midtøsten,Afrika,Asia,Europa og USA/Canada.

Islam er ikke i krig med kristendom. Bøkenes folk har levd side om side med hverandre uten krig, de har utvekslet ideer, utviklet teknologi og bidratt med kunnskap og lære til hverandre. Da det var muslimsk styre i Spania kunne både kristne og jøder være en del av den intellektuelle eliten. Hvis islam virkelig var i krig og kamp mot andre religioner, så hadde jo dette vært helt utenkelig! Her kan det selvfølgelig motargumenters at ikke-muslimer måtte betale ekstra skatter, såkalt dhimmi. Likevel kan det ikke sies at kristne har en historie for å behandle jøder noe særlig godt innenfor et kristne styresett (Nei, her tenker jeg ikke på 2.verdenskrig, men hele Europas tidligere historie). Etter at kristne tok over spania ble for eksempel muslimer tvangskonvertert, det vitner om at alle kristne vil erobre verden og gjøre alle kristne! (Hvert fall hvis man velger å følge din logikk).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Islam er en religiøs ideologi som alle muslimer følger, og islams mål er verdenskalifatet.

Synes det er veldig bra at du tar forbehold om at ikke alle mener dette, og at det fins ulike fraksjoner innenfor islam. Videre vil jeg gjerne peke på at islam er akkurat som kristendom først og fremst en religion for å oppnå frelse. Problemet er at islam ofte overdimensjoneres og mistenkeliggjøres ved å få en agentstatus, man hevder det er ideologi som forsøker å ta over hele den vestlige verden. Noe som kan minne om konspirasjonsteorier angående jøder som en samlet enhet som styrer hele verden. Nå er jeg litt utenfor tema, så for å komme meg inn igjen vil jeg bare presisere at islam handler om personlig frelse akkurat som kristendom. Du kan ikke gi hele religionen status som en organisme som aktivt handler for å ta over verden, det er for mange nyanser!

Og ja, islam ER i krig mot kristendom, og dette har pågått siden muhammed skapte islam. Hvorfor skulle muslimene ellers erobre alle kristne land i midtøsten og Afrika og også noen i europa ?

Hvis du følger litt med på hva som skjer i verden, så er det ikke vanskelig å se eksempler på dette nå også, både i midtøsten,Afrika,Asia,Europa og USA/Canada.

Islam er ikke i krig med kristendom. Bøkenes folk har levd side om side med hverandre uten krig, de har utvekslet ideer, utviklet teknologi og bidratt med kunnskap og lære til hverandre. Da det var muslimsk styre i Spania kunne både kristne og jøder være en del av den intellektuelle eliten. Hvis islam virkelig var i krig og kamp mot andre religioner, så hadde jo dette vært helt utenkelig! Her kan det selvfølgelig motargumenters at ikke-muslimer måtte betale ekstra skatter, såkalt dhimmi. Likevel kan det ikke sies at kristne har en historie for å behandle jøder noe særlig godt innenfor et kristne styresett (Nei, her tenker jeg ikke på 2.verdenskrig, men hele Europas tidligere historie). Etter at kristne tok over spania ble for eksempel muslimer tvangskonvertert, det vitner om at alle kristne vil erobre verden og gjøre alle kristne! (Hvert fall hvis man velger å følge din logikk).

Når du sier ekstra skatter, hva legger du i det? Betaler de flere skatter enn muslimer mener du?

Lenke til kommentar

Foreslår at du Googler [islam "war on christianity"] . Husk å ta med anførselstegn. Ellers får du alt for mange treff.

Du vil også finne at kristendommen er i krig med Islam. Jeg tror at den typen krig også berettiger løgn.

Denne myten er konstruert av USA for å erobre og kontrollere Midt-Østen. De har bygd den opp, etter at de ikke kunne sloss mot kommunismen lenger. USA trenger fiendebilder ute i verden, så de kan bruke militæret sitt på å ekspandere og bli mektigere. Dette er naturligvis drevet av de multinasjonale selskapenes og overklassens grådighet, ikke USAs (folkets) egeninteresse.

Å innbille seg at muslimene i Norge ser på oss kristne som fiender er en vrangforestilling såpass bort i alle staur og vegger at det grenser opp mot galskap. Internett har bidratt med mye godt i verden, men en av dets negative sider er at det blir lett å mate sin egen galskap. Uten kildekritikk kan verden bli rar og slem på en million innbilte måter. Å diskutere mot det utvalget vi har her på forumet føles litt for ofte som å kjempe mot vindmøller.

Fint! da har du sikkert en svært troverdig og pålitelig kilde. Hva er den?

Det er bare min personlige mening. Den er basert på noen måneders studier av islam, samt mye omgang med kjekke og trivelige mennesker her i Norge som tilfeldigvis har islam som religion. At du kommer og anklager dem for å være med på en muslimsk konspirasjon er for meg helt absurd og vitner bare om at du ikke kjenner noen muslimer selv. Da ville du jo innsett at det dreier seg om helt normale mennesker som meg og deg.

Jeg undrer meg over at dualismen hvor man definerer personer som enten onde eller gode lever så sterkt blant ateister, at rasjonaliteten og logikken skulle komme først i deres livssyn var visst bare skryt.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forventet at noen skulle si at islam er i krig med kristendommen, ergo de kan lyve. Men hva er egentlig krig?"Krig er væpnet kamp mellom stater, men også kamp om statsmakt og voldelige feider i områder uten statlig autoritet"(http://www.sv.uio.no/isv/forskning/publikasjoner/boker/oesterud_krig.html). I hvilken forstand er Islam i krig med kristendommen, i følge denne definisjonen?

:"Gud hater også islam". Å bruke bibelen som kilde for at Gud hater islam, er som å spørre Putin om USA. Dette blir banalt.

Hvis man tror man har tid og kan ta tiden til hjelp, så er den smarteste måten å drive krig på å drive "fredelig" krig ved hjelp av innfiltrasjon og "barnevogner"

http://forum.babyverden.no/threads/islamistene-vil-erobre-europa-via-demokrati-innfiltrasjon-og-barnevogn.1271692/

Dette er også den sikreste måten, fordi de som driiver den er sikret seier så lenge de klarer å lure de fleste i folket over på deres side ved til å blir forædere mot sitt eget folk og land.

Når de så er i flertall i landet, og/eller er sterke nok, så vil de begynne å renske ut den innfødte minoriteten, eller undertrykke dem for å få dem til å underkaste seg islam.

Jeg bruer ikke bare Bibelen som kilde når jeg sier at Gud hater islam, men det er Gud selv som sier at Han hater islam.

For islam er ondskap, og Gud hater ondskap.

Du vet sikkert selv at muslimer skryter av at de elsker døden, og du så jo hva Gud sier om dem som elsker døden.

36 But he who sins against me wrongs his own soul;

All those who hate me love death.”

Mao de som elsker døden de hater Gud, for de følger en annen "gud" og det er satan

Og du og alle dem som støter islam samt alle muslimer, dere elsker kanskje ikke døden like mye, men dere elsker ondskapen fordi dere støtter islam, og når dere støtter og forsvarer islam, så støtter og forsvarer dere også alt som foregår i islams navn, som undertrykking av kvinner osv.

Og dere støtter alle krigene,og alle drapene som er utført i islams navn.

Både de som har skjedd tidligere i historien og de massakrene som ISIL og andre muslimer driver med i dag.

At dere prøver å bortforklare det med at de som gjør dette i islams navn med støtte i islams skrifter, ikke er muslimer, vil ikke hjelpe dere.

Alle har en plikt til å ta avstand fra , og kjempe mot ondskap og løgn, men ikke med vold og krig, men med ord og med andre fredelige midler.

Lenke til kommentar

Foreslår at du Googler [islam "war on christianity"] . Husk å ta med anførselstegn. Ellers får du alt for mange treff.

Du vil også finne at kristendommen er i krig med Islam. Jeg tror at den typen krig også berettiger løgn.

Denne myten er konstruert av USA for å erobre og kontrollere Midt-Østen. De har bygd den opp, etter at de ikke kunne sloss mot kommunismen lenger da Soviet opphørte å eksistere i 1991. USA trenger fiendebilder ute i verden, så de kan bruke militæret sitt på å ekspandere og bli mektigere. Dette er naturligvis drevet av de multinasjonale selskapenes og overklassens grådighet, ikke USAs (folkets) egeninteresse.

Å innbille seg at muslimene i Norge ser på oss kristne som fiender er en vrangforestilling såpass bort i alle staur og vegger at det grenser opp mot galskap. Internett har bidratt med mye godt i verden, men en av dets negative sider er at det blir lett å mate sin egen galskap. Uten kildekritikk kan verden bli rar og slem på en million innbilte måter. Å diskutere mot det utvalget vi har her på forumet føles litt for ofte som å kjempe mot vindmøller.

Nei, islams krig mot kristne er ikke noen myte skapt av USA, det er en krig som har pågått siden muhammed skapte islam..

USA har drevet kriger i midtøsten av helt andre årsaker, bla regjeringen i USA er kontrollert av jødene, og USA fører Israels kriger.

Regjeringen i USA driver også krig mot kristne nå.

Lenke til kommentar

Denne myten er konstruert av USA for å erobre og kontrollere Midt-Østen. De har bygd den opp, etter at de ikke kunne sloss mot kommunismen lenger. USA trenger fiendebilder ute i verden, så de kan bruke militæret sitt på å ekspandere og bli mektigere. Dette er naturligvis drevet av de multinasjonale selskapenes og overklassens grådighet, ikke USAs (folkets) egeninteresse.

Jeg undrer meg over at dualismen hvor man definerer personer som enten onde eller gode lever så sterkt blant ateister, at rasjonaliteten og logikken skulle komme først i deres livssyn var visst bare skryt.

Det er, alt for ofte, en "inner-tier" på meg. Det må jeg innrømme, men det blir feil å skue alle ateister over "min"kam. Om jeg skyter lett fra hofta, betyr det ikke at alle ateister kun ser sort og hvitt.

Kanskje du har rett når du kaller meg religion hater? Jeg får gå i tenkeboksen en stund..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er, alt for ofte, en "inner-tier" på meg. Det må jeg innrømme, men det blir feil å skue alle ateister over "min"kam. Om jeg skyter lett fra hofta, betyr det ikke at alle ateister kun ser sort og hvitt.

Kanskje du har rett når du kaller meg religion hater? Jeg får gå i tenkeboksen en stund..

Oi, du skal ha respekt for å ta selvkritikk. Jeg er glad for at vi unngikk skyttergravskrig om spørsmålet, for det er noe av det traurigste jeg vet. Tro meg, du er langt fra den første ateisten som jeg har det inntrykket av her på forumet. Men du har også rett, jeg generaliserer litt mye jeg òg. Ingen er perfekt og man lærer hele livet. Velkommen tilbake etter bokstenkning og lykke til på reisen :)

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når du sier ekstra skatter, hva legger du i det? Betaler de flere skatter enn muslimer mener du?

Beklager, var litt upresist fra min side. Ja, de betalte flere skatter enn muslimer, men fikk også på denne måten nogen lunde samme rettighter som muslimer. På denne måten kunne de bevare sin religiøse tro. Forsvarer ikke at dette er en optimal løsning, men var bare for å gjøre et poeng at andre religioner har blitt godtatt innenfor muslimsk styresett, og at det ikke er snakk eliminasjon og krig med andre trossystem. Her er det viktig å ta kontekst og hvilken tid dette skjedde i.

Lenke til kommentar

Beklager, var litt upresist fra min side. Ja, de betalte flere skatter enn muslimer, men fikk også på denne måten nogen lunde samme rettighter som muslimer. På denne måten kunne de bevare sin religiøse tro. Forsvarer ikke at dette er en optimal løsning, men var bare for å gjøre et poeng at andre religioner har blitt godtatt innenfor muslimsk styresett, og at det ikke er snakk eliminasjon og krig med andre trossystem. Her er det viktig å ta kontekst og hvilken tid dette skjedde i.

Hva er ditt bevis?

Av det jeg vet, så stemmer ikke det.

Muslimer betaler zakat (som er skatt), som er en del av de 5 søylene deres. Mens de ikke-muslimene betaler denne skatten siden de ikke er muslimer.

Lenke til kommentar

Dette er ikke riktig.

Dhimmier betaler skatt til muslimene for å få lov til å leve og få muslimenes "beskytterse"

Dhimmier har ikke i nærheten av samme rettigheter som muslimer.

https://sites.google.com/site/islamicscripturesunveiled/Home/dhimmi

Lenke til kommentar

Hva er ditt bevis?

Muslimer betaler zakat (som er skatt), som er en del av de 5 søylene deres. Mens de ikke-muslimene betaler denne skatten siden de ikke er muslimer.

Så må du ikke glemme Jizya som jøder og kristne må betale til muslimene for å få lov til å leve, og få "beskyttelse" av muslimene

Andre har i praksis bare to valg,. Å konvertere til islam, eller dø.

http://www.archons.org/pdf/issues/DHIMMI.pdf

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Hva er ditt bevis?

Så må du ikke glemme Jizya som jøder og kristne må betale til muslimene for å få lov til å leve, og få "beskyttelse" av muslimene

Andre har i praksis bare to valg,. Å konvertere til islam, eller dø.

Jeg snakket om jizyha som ikke-muslimer må betale. Men hvor kommer den ekstra skatten fra?

Lenke til kommentar

Jeg snakket om jizyha som ikke-muslimer må betale.

Og det er ok mener du?

Hvordan ville du følt om noen religiøse grupper kom på døra di og kreve deg å betale en ekstra skatt til dem for å annerkjenne deres religion når du ikke tilhører den. Så pompøst og arrogant. Jaggu meg søren frekt å kreve sånt.

I det minste vil de andre religionene ikke drepe deg om man ikke vil gi bidrag til kirke eller andre religiøse formål. Islam er nok den eneste som er så intolerant mot andre folks trosoppfatning.

http://no.wikipedia.org/wiki/Jizya#St.C3.B8rrelse

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Og det er ok mener du?

Hvordan ville du følt om noen religiøse grupper kom på døra di og kreve deg å betale en ekstra skatt til dem for å annerkjenne deres religion når du ikke tilhører den. Så pompøst og arrogant. Jaggu meg søren frekt å kreve sånt.

I det minste vil de andre religionene ikke drepe deg om man ikke vil gi bidrag til kirke eller andre religiøse formål. Islam er nok den eneste som er så intolerant mot andre folks trosoppfatning.

Det er et krav at enhver individ må betale skatt i en sharia styrt land. Dermed blir det ikke forskjellsbehandling av muslimer eller ikke-muslimer. Hvordan jeg hadde følt det? Jeg hadde heller lurt på, hvordan jeg havnet i en slik problem.

Lenke til kommentar

Og det er ok mener du?

Det er et krav at enhver individ må betale skatt i en sharia styrt land. Dermed blir det ikke forskjellsbehandling av muslimer eller ikke-muslimer. Hvordan jeg hadde følt det? Jeg hadde heller lurt på, hvordan jeg havnet i en slik problem.

Tviler på det. Det kalles skatt om det er likhet du lurer på som vi har i Norge for folk som jobber. Å kalle Jizya som en innkreving skatt basert på troen din, er jo nettopp forskjellsbehandling og diskriminering.

Derimot er det helt ok å diskriminere mot folk med annen tro, fordi islam elsker det <3. Siden de ikke respekterer noen andre enn seg selv innenfor sin tro

Men siden du elsker teokrati så kan du bare dra til et muslimsk land, og mens du er der hils IS/ISIL :ph34r:

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Og det er ok mener du?

Når kristne og jøder må betale en ekstra skatt til muslimene for å få lov til a leve i muslimske land. Hvordan kan du da mene at det ikke blir forskjellsbehandling ?

Jizya er denne skatten som jøder og kristne må betale til muslimene. Hvis dine muslimske venner har fortalt deg noe annet, så lyver de.

Og m du kaller den for jizyha eller jizya som jeg gjorde, så er det uansett samme skatten, som må til muslimene av betales av kristne og jøder for at de skal få lov til å leve.

Andre har valget mellom å konvertere til islam eller bli drept.

Jeg syns det er på tide at du begynner å lese dokumentasjonen som legges ut.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...