Gå til innhold

Hva synes muslimer om konebanking

Anbefalte innlegg

Jeg legger ved to nye hadither som sier litt mer om det å lyve:

" Å lyve er ikke passende unntatt i tre tilfeller: når en mann taler til sin kone for å glede henne, fortelle løgner i tider med krig, og lyver for å skape forsoning mellom mennesker". Du finner den i bukhari, nummer 25546, og muslim, 2605.

"“The signs of the hypocrite are three: when he speaks, he lies, when he makes a promise he breaks it, and when he is entrusted with something he breaks that trust.”

Dette er taqiyah innen ISLAM(Sunni). Når det gjelder SHIA blir det en helt annen sak, på grunn av at de har to helt forskjellige hadither. Ergo, andre regler.

Vel. en ting må jeg si, og det er at du er den ærligste muslimen jeg har møtt på lenge. :)

Det er forøvrig riktig at det er litt forskjellige regler for sunni og shia, men akkurat det du nevner om krig tror jeg er omtrent det samme,

Og det er her problemet ligger, og som de koranversene jeg la ut gjelder.

For ifølge islams skrifter så er islam alltid i krig med de vantro, for de vantro landene, i dete tilfellet europa og Norge, er ifølge islam krigens hus, mens muslimske land er fredens hus.

Islams krig mot vantro slutter ikke før alle vantro er drept, eller har underkastet seg islam og betaler skatt til muslimene.

Dette kommer vi ikke unna uansett, for dette er islams mål.

Hehe. du er ikke den første som har kalt meg muslim og ei sikkert heller ikke den siste( selv om jeg er "Ole nordmann". :D Har bare oppvokst i et miljø der jeg har kompiser fra alle verdens hjørner, og har lest mye bøker om islam, samt jødedommen. Er lei av kristendommen etter at de matet meg med det ufrivillig i mange år.

Vel, da forstår jeg ditt lille anfall av ærlighet, for det er høyst uvanlig å finne en ærlig muslim, det skjer nesten aldri.

Så jeg beklager at jeg kalte deg muslim.

Jeg forstår forøvrig at du er litt lei av kristendommen, for det er ganske mye falsk lære i kristendommen som er plantet der av jødene, sosialister og av den katolske kirke.

Og etter det jeg har hørt så kan mange kristne være veldig pågående og slitsom, men det er egentlig ikke slik det skal være,

Da skulle du ha møtt kompisene mine( de som er muslimer). De hadde endret ditt syn om muslimer, men det viser bare at man ikke skal gre alle over en kam.

Det som er uvanlig med kristendommen er at majoriteten referer til Paulus kontra Islam, der alt går tilbake til hva profeten sa.

Jeg vet at alle muslimer ikke er like gærne, og som sagt så er mange muslimer også ofre for islam, for de blir lurt av sine imamer, på samme måte som folk flest i Norge blir lurt av politikerne,

Muslimer flest er også vokst opp med islam, og de kjenner ikke til noe annet.

Når det gjelder kristendom så er det ikke riktig av kristne å referere til hva Paulus sier. Det er flere grunner for det, men den viktigste er at det er ikke Paulus som kristne skal følge, men Jesus Kristus, Guds sønn. Det er Ham vi skal følge, og vi skal holde Hans bud.

“‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself.’ 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

Vi skal altså ikke følge Paulus.

Men problemet her er at jødenme har fordreid hodet på mange kristen, slik at de tror de er hedninger og skal følge den som er kjent som hedningenes apostel, og det er Paulus.

Kristne skal forøvrig ikke prøve å noen måte å presse folk til å bli kristne.

Men vi skal opplyse om hva kristendom er og hva det handler om.

Deretter vil Gud selv kalle folk til å omvende seg, men det skjer først etter at folk selv har tatt en avgjørelse og virkelig ønsker å omvende seg og følge Jesus.

" Å lyve er ikke passende unntatt i tre tilfeller: når en mann taler til sin kone for å glede henne, fortelle løgner i tider med krig, og lyver for å skape forsoning mellom mennesker". Du finner den i bukhari, nummer 25546, og muslim, 2605.

"“The signs of the hypocrite are three: when he speaks, he lies, when he makes a promise he breaks it, and when he is entrusted with something he breaks that trust.”

Dette er taqiyah innen ISLAM(Sunni). Når det gjelder SHIA blir det en helt annen sak, på grunn av at de har to helt forskjellige hadither. Ergo, andre regler.

Vel. en ting må jeg si, og det er at du er den ærligste muslimen jeg har møtt på lenge. :)

Det er forøvrig riktig at det er litt forskjellige regler for sunni og shia, men akkurat det du nevner om krig tror jeg er omtrent det samme,

Og det er her problemet ligger, og som de koranversene jeg la ut gjelder.

For ifølge islams skrifter så er islam alltid i krig med de vantro, for de vantro landene, i dete tilfellet europa og Norge, er ifølge islam krigens hus, mens muslimske land er fredens hus.

Islams krig mot vantro slutter ikke før alle vantro er drept, eller har underkastet seg islam og betaler skatt til muslimene.

Dette kommer vi ikke unna uansett, for dette er islams mål.

Hehe. du er ikke den første som har kalt meg muslim og ei sikkert heller ikke den siste( selv om jeg er "Ole nordmann". :D Har bare oppvokst i et miljø der jeg har kompiser fra alle verdens hjørner, og har lest mye bøker om islam, samt jødedommen. Er lei av kristendommen etter at de matet meg med det ufrivillig i mange år.

Vel, da forstår jeg ditt lille anfall av ærlighet, for det er høyst uvanlig å finne en ærlig muslim, det skjer nesten aldri.

Så jeg beklager at jeg kalte deg muslim.

Jeg forstår forøvrig at du er litt lei av kristendommen, for det er ganske mye falsk lære i kristendommen som er plantet der av jødene, sosialister og av den katolske kirke.

Og etter det jeg har hørt så kan mange kristne være veldig pågående og slitsom, men det er egentlig ikke slik det skal være,

Da skulle du ha møtt kompisene mine( de som er muslimer). De hadde endret ditt syn om muslimer, men det viser bare at man ikke skal gre alle over en kam.

Det som er uvanlig med kristendommen er at majoriteten referer til Paulus kontra Islam, der alt går tilbake til hva profeten sa.

Jeg vet at alle muslimer ikke er like gærne, og som sagt så er mange muslimer også ofre for islam, for de blir lurt av sine imamer, på samme måte som folk flest i Norge blir lurt av politikerne,

Muslimer flest er også vokst opp med islam, og de kjenner ikke til noe annet.

Når det gjelder kristendom så er det ikke riktig av kristne å referere til hva Paulus sier. Det er flere grunner for det, men den viktigste er at det er ikke Paulus som kristne skal følge, men Jesus Kristus, Guds sønn. Det er Ham vi skal følge, og vi skal holde Hans bud.

“‘You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. 38 This is the first and great commandment. 39 And the second is like it: ‘You shall love your neighbor as yourself.’ 40 On these two commandments hang all the Law and the Prophets.”

Vi skal altså ikke følge Paulus.

Men problemet her er at jødenme har fordreid hodet på mange kristen, slik at de tror de er hedninger og skal følge den som er kjent som hedningenes apostel, og det er Paulus.

Kristne skal forøvrig ikke prøve å noen måte å presse folk til å bli kristne.

Men vi skal opplyse om hva kristendom er og hva det handler om.

Deretter vil Gud selv kalle folk til å omvende seg, men det skjer først etter at folk selv har tatt en avgjørelse og virkelig ønsker å omvende seg og følge Jesus.

Det finnes mange troende muslimer som er hyggelige, men jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha det til at islam er problemet. Kanskje hvis du brukte mindre tid på å fremme hat, men heller går ut i den virkelige verden og blir kjent med muslimer,vil du kanskje endre mening :p. Men uansett så lever vi i et multikulturelt land, spesielt Oslo ,så du vil støte på muslimer med deres plagg i både bussen i ny og ne og kanskje niqab( det gjorde jeg for noen dager siden). Det er bare å akseptere det. Norge har forandre seg, og verden har forandret seg. Vi lever i et globalt verden nu.

Muslimer kan fremstå som vennligheten selv, slik som de imamen jeg nevnte.

For han var veldig vennlig og hyggelig til å begynne med, men da han ikke klarte å overtale meg om at islam er en fredelig religion, så slo han om og skjellsordene haglet, og han avslttet med en veldig detaljert drapstrussel.

Jeg hater ingen mennesker.

Men jeg hater islam, og vil alltid si sannheten om islam. Om du eller noen muslimer ikke liker det, så er det ikke mitt problem. Jeg er forøvrig ikke alene om å hate islam,:Gud hater også islam.

Men å hate islam er ikke det samme som å hate muslimer.

Jeg vil aldri på noen måte akseptere islam. islam er et fremmedelement og hører ikke hjemme i Norge eller europa, og egentlig heller ikke på denne planeten.

Hvordan tror du muslimene i muslimske land ville reagere om vi kom og invaderte deres land, og presset vår kultur på dem slik de presser islam på oss ?

Jeg vil avslutte med et lite vers fra Bibelen, fra GT denne gangen.

Alle vet jo at muslimer sier at de er ikke redd for å dø, for de "elsker" døden (de tror jo de får 72 jomfruer +++ etter at de er døde)

Dette er hva Gud selv sier om de som elsker døden:

36 But he who sins against me wrongs his own soul;

All those who hate me love death.”

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir min siste kommentar for dagen, må opp grytidlig i morgen.

Du viser hull på kunnskap. Den islamske profeten Muhammed reiste ikke utenfor den arabiske halvøya. Det er en ting jeg stadig leser fra islamhaterne(ikke inkludert deg :p), at medinasurne gjelder. Jeg spurte en stund tilbake mine kompiser om dette og de lo. Det er et fenomen ingen muslimer har hørt om, utenom de såkalte utlære islamhaterne. Så jeg spør: har du islamske kilder som støtter dine påstander. Jeg vil enten ha koran -vers eller hadith fra Bukhari eller muslim. Jeg gleder meg til å lese bevisen i morgen. ;)

vel, det er nok ikke helt riktig at muhammed ikke reiste utenfor den arabiske halvøy, for det gjorde han antakelig. Og også før islam da han drev med handelskaravaner for sin første kone.

Han reiste riktignok ikke utenfor midtøsten.

Men jeg sa forøvrig muhammed og hans menn, og jeg regnet med at du forsto det.

For muslimene fortsatte sine erobringskriger etter at muhammed døde, og de ble ikke stoppet for de kom langt opp i europa.

Forøvrig så ser jeg at du gjør akkurat som muslimer og andre som forsvarer islam, stort sett det eneste du presterer er å gjenta påstandene om at jeg ikke har kunnskap om islam.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Islam er i krig med bl.a. kristendommen.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig aldri påstått at muslimer vil ødelegge verden, men de vil erobre verden for islam, og drepe alle vantro som ikke vil omvende seg til islam, eller underkaste seg islam.

Beklager, var ikke meningen å skyve på deg noen meninger du egentlig ikke har. Du mente selvfølgelig bare at de ville drepe alle vantro som ikke omvendte seg til islam eller underkastet seg.

Hvordan tror du muslimene i muslimske land ville reagere om vi kom og invaderte deres land, og presset vår kultur på dem slik de presser islam på oss ?

LItt som ved korstogene tenker du?

Lenke til kommentar

Islam er ingen enhetlig gruppe, hele islam er ikke i krig mot kristendommen. IS derimot en fundamentalistisk guppe innefor islam som er i krig mot kristendom, men ikke HELE islam.

Foreslår at du Googler [islam "war on christianity"] . Husk å ta med anførselstegn. Ellers får du alt for mange treff.

Du vil også finne at kristendommen er i krig med Islam. Jeg tror at den typen krig også berettiger løgn.

Lenke til kommentar

Foreslår at du Googler [islam "war on christianity"] .

Eller så kan han Google "aliens killed Kennedy", "cell phone radiation kills", eller lignende.

Google er ingen kilde.

Geir :)

Til orientering. Goggle er en søkemotor, og det er riktig at et treff med google ikke bekrefter noe som helst.

Jeg trodde alle visste det, beklager.

Derfor ekspanderer jeg til følgende:

Foreslår at du Googler [islam "war on christianity"]. Følg linkene til kildene. Les dem og gjør deg opp din egen mening. Les også kilder som ikke støtter din oppfatning og vurder dem.

Jeg anbefaler bruk av anførselstegn, Hvis ikke får du traff på alt som inneholder Islam og/eller war christianity og eller islam war og/ eller Islam christianity og/eller Islam og/eller war og/eller christianity. Det blir ca. 5 500 000 treff. Med anførselstegn, blir det ca 500K.

Svært mange av disse inneholder relevante synspunkt/referanser. Det i seg selv tyder på, for meg. at mange er opptatt av spørsmålet.

Google er ikke svaret, men den største veiviser til kunnskap jeg vet om. Dersom dette forvirrer noen, anbefaler jeg "Google for dummies"

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig aldri påstått at muslimer vil ødelegge verden, men de vil erobre verden for islam, og drepe alle vantro som ikke vil omvende seg til islam, eller underkaste seg islam.

Beklager, var ikke meningen å skyve på deg noen meninger du egentlig ikke har. Du mente selvfølgelig bare at de ville drepe alle vantro som ikke omvendte seg til islam eller underkastet seg.

LItt som ved korstogene tenker du?

Det er et faktum at islam søker verdensherredømme, og det var bla derfor muslimske land presset på for å få åpnet grensene i europa for islam.

http://balder.org/avisartikler/Barcelona-Declaration-Euro-Mediterranean-English.php

I miidelalderen prøvde de å erobre europa militært,det gikk ikke så bra. Men i dag erobrer de europa med infiltrasjon og "barnevogner"

http://forum.babyverden.no/threads/islamistene-vil-erobre-europa-via-demokrati-innfiltrasjon-og-barnevogn.1271692/

Og fordi de har tatt på seg en overdrevent vennlig maske, så har de også klart å fordreie hodet på mange i europa, også kristne, som nå fremstår som forrædere både mot sitt eget folk og land, og også mot Gud, mot kristendommen og mot de utallige kristne som er blitt trakkasert, torurert og drept av muslimer, både de som har blitt drept før i historien og mot de kristne i midtøsten, Asia og Afrika som blir torturert og drept av muslimer i dag.

Og også mot alle dem av andre minoriteter som blir drept av muslimer. For støtte til islam, er også støtte for dette.

Hvis du støtte rog forsvarer en ideologi, så støtter og forsvarer du også alt som har foregått og som foregår i denne ideologiens navn.

Korstogene var svar på islams erobringer av alle kristtne land i midtøsten og Afrika og også muslimenes angrep på europa i flere hundre år, både for erobringer av land og raid for å ta europeiske slaver.

http://www.americanthinker.com/2005/11/the_truth_about_islamic_crusad.html

Hvorfor er så mange så villige til å tro at europeerne bare sånn helt spontant og av ondskap bestemte seg for å dra til midtøsten for å drepe de "fredelige" muslimene ?

Lenke til kommentar

Til orientering. Goggle er en søkemotor, og det er riktig at et treff med google ikke bekrefter noe som helst.

Jeg trodde alle visste det, beklager.

Derfor ekspanderer jeg til følgende:

Foreslår at du Googler [islam "war on christianity"]. Følg linkene til kildene. Les dem og gjør deg opp din egen mening. Les også kilder som ikke støtter din oppfatning og vurder dem.

Poenget er at du gir motparten ansvaret for å finne kilder til dine påstander. Hvor mange av treffene forventer du at han leser før han kan si at du allikevel tar feil?

Svært mange av disse inneholder relevante synspunkt/referanser.

Og svært mange gjør det ganske sikkert ikke. Så da bør du selv velge de kildene som du mener er relevante, linke direkte til dem og begrunne hvorfor de er troverdige.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du støtte rog forsvarer en ideologi, så støtter og forsvarer du også alt som har foregått og som foregår i denne ideologiens navn.

Mener du virkelig dette, Baltus? Gitt hvor mye rart som "har foregått og foregår" i kristendommens navn?

Og ja, det er åpenbart folk og grupper du vil kalles falske kristne. Akkurat som dine motparter vil hevde at det finnes falske og ekte muslimer...

Lenke til kommentar

Islam er ingen enhetlig gruppe, hele islam er ikke i krig mot kristendommen. IS derimot en fundamentalistisk guppe innefor islam som er i krig mot kristendom, men ikke HELE islam.

Islam er en religiøs ideologi som alle muslimer følger, og islams mål er verdenskalifatet.

Det er ikke alle muslimer som nødvendigvis er med på dette, men de blir brukt for å fremme islams overtakelse av verden uansett, fordi dette er islams mål.

Og det var dette som var islams mål helt fra starten, helt fra den gang muhammed og hans menn begynte å erobre byer og land i midtøsten.

Og ja, islam ER i krig mot kristendom, og dette har pågått siden muhammed skapte islam. Hvorfor skulle muslimene ellers erobre alle kristne land i midtøsten og Afrika og også noen i europa ?

Hvis du følger litt med på hva som skjer i verden, så er det ikke vanskelig å se eksempler på dette nå også, både i midtøsten,Afrika,Asia,Europa og USA/Canada.

Lenke til kommentar

Jeg forventet at noen skulle si at islam er i krig med kristendommen, ergo de kan lyve. Men hva er egentlig krig?"Krig er væpnet kamp mellom stater, men også kamp om statsmakt og voldelige feider i områder uten statlig autoritet"(http://www.sv.uio.no/isv/forskning/publikasjoner/boker/oesterud_krig.html). I hvilken forstand er Islam i krig med kristendommen, i følge denne definisjonen?

:"Gud hater også islam". Å bruke bibelen som kilde for at Gud hater islam, er som å spørre Putin om USA. Dette blir banalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Foreslår at du Googler [islam "war on christianity"] . Husk å ta med anførselstegn. Ellers får du alt for mange treff.

Du vil også finne at kristendommen er i krig med Islam. Jeg tror at den typen krig også berettiger løgn.

Denne myten er konstruert av USA for å erobre og kontrollere Midt-Østen. De har bygd den opp, etter at de ikke kunne sloss mot kommunismen lenger da Soviet opphørte å eksistere i 1991. USA trenger fiendebilder ute i verden, så de kan bruke militæret sitt på å ekspandere og bli mektigere. Dette er naturligvis drevet av de multinasjonale selskapenes og overklassens grådighet, ikke USAs (folkets) egeninteresse.

Å innbille seg at muslimene i Norge ser på oss kristne som fiender er en vrangforestilling såpass bort i alle staur og vegger at det grenser opp mot galskap. Internett har bidratt med mye godt i verden, men en av dets negative sider er at det blir lett å mate sin egen galskap. Uten kildekritikk kan verden bli rar og slem på en million innbilte måter. Å diskutere mot det utvalget vi har her på forumet føles litt for ofte som å kjempe mot vindmøller.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forventet at noen skulle si at islam er i krig med kristendommen, ergo de kan lyve. Men hva er egentlig krig?"Krig er væpnet kamp mellom stater, men også kamp om statsmakt og voldelige feider i områder uten statlig autoritet"(http://www.sv.uio.no/isv/forskning/publikasjoner/boker/oesterud_krig.html). I hvilken forstand er Islam i krig med kristendommen, i følge denne definisjonen?

:"Gud hater også islam". Å bruke bibelen som kilde for at Gud hater islam, er som å spørre Putin om USA. Dette blir banalt.

Taqiyya praktiseres av Shia muslimer, opprinnelig for å beskytte dem mot Sunniene. Konflikten mellom shi'a og sunni tilfredsstiller derfor deres definisjon av "krig", selv om det ikke tilfredsstiller Universitetsforlagets.

Sunniene praktiserer ikke Taqiyya, og Taquiyya er ikke nevnt i Koranen, men surah 3:28 hjemler også løgn hos sunnier.

Hvorvidt Gud hater Islam, vet jeg ikke. Jeg tror likevel at han missliker dem sterkt. Så sterkt at han, på dommedag, sender dem i ildsjøen.

Uansett, hvilken annen kilde enn Bibelen inneholder informasjon om Gud?

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar

Taqiyya praktiseres av Shia muslimer, opprinnelig for å beskytte dem mot Sunniene. Konflikten mellom shi'a og sunni tilfredsstiller derfor deres definisjon av "krig", selv om det ikke tilfredsstiller Universitetsforlagets.

Sunniene praktiserer ikke Taqiyya, og Taquiyya er ikke nevnt i Koranen, men surah 3:28 hjemler også løgn hos sunnier.

I tilfelle du ikke viste det, så står det om hvilken situasjon muslimer(sunni) kan lyve lengre opp i tråden. Men stråmann er du flink til. Når ble shia-sunni konflikten relevant til at muslimer kan lyve til ikke-muslimer.

Lenke til kommentar

Denne myten er konstruert av USA for å erobre og kontrollere Midt-Østen. De har bygd den opp, etter at de ikke kunne sloss mot kommunismen lenger. USA trenger fiendebilder ute i verden, så de kan bruke militæret sitt på å ekspandere og bli mektigere. Dette er naturligvis drevet av de multinasjonale selskapenes og overklassens grådighet, ikke USAs (folkets) egeninteresse.

Å innbille seg at muslimene i Norge ser på oss kristne som fiender er en vrangforestilling såpass bort i alle staur og vegger at det grenser opp mot galskap. Internett har bidratt med mye godt i verden, men en av dets negative sider er at det blir lett å mate sin egen galskap. Uten kildekritikk kan verden bli rar og slem på en million innbilte måter. Å diskutere mot det utvalget vi har her på forumet føles litt for ofte som å kjempe mot vindmøller.

Fint! da har du sikkert en svært troverdig og pålitelig kilde. Hva er den?

Lenke til kommentar

I tilfelle du ikke viste det, så står det om hvilken situasjon muslimer(sunni) kan lyve lengre opp i tråden. Men stråmann er du flink til. Når ble shia-sunni konflikten relevant til at muslimer kan lyve til ikke-muslimer.

Løgn synes å være tillatt, og er opp til mennesket å tolke. Mulig at de tar feil og blir straffet, men jeg finner det sannsynlig å tro at de praktiserer det.

Endret av medlem-304477
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...