Gå til innhold

Facisme i Norge, vil den neste Hitler være norsk?

Anbefalte innlegg

Vi hører stadig om hvordan Facismen er på fremmarsj i Norge. Da spesielt gjennom FRP. Et av Europas kanskje mest suksessrike facistiske partier.

Ved deres beste valg har mer enn 1 av 5 personer stemt på partiet. Dette er veldig høye tall og på sikt vil vi kanskje se tendenser til de regimene vi såg vokste frem på 30 tallet?

FPU er det nye Hitlerjugend? Norske ungdommer lokkes til politisk engasjement og læres opp i facisme i det skjulte? Hvor lenge skal vi tillate at dette skjer, og i organiserte former med støtte fra staten selv? Kanskje det er dine egne barn som en dag lokkes inn i denne facismeskolen. Hvem ønsker vel dette for sine barn.

Det er sannelig en skummel utvikling vi har i dette landet. Er det ikke på tide at vi våkner og prøver å stoppe denne utviklingen?

Mvh

Hylland Eriksen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Er du Hylland Eriksen? Ja, fint at noen som deg er her i alle fall. Så kan jeg isåfall komme med mine 50 cent.

Du/han skriver "Så, altså: Fremskrittspartiet. Er det et mykfascistisk parti som livnærer seg av mistenksomhet, nedoverspark og forakt for en svakhet (ikke glem Harald Ofstads bok) som velgerne ikke forstår at de selv kan bli de neste ofrene for? Altså et white trash-parti som er avhengig av at velgerne har lav utdannelse, ikke forstår sitt eget beste og derfor stemmer mot sine objektive interesser?"

FrP ønskte ikke å ødelegge for de svake. De satt ned, i lag med alle andre på stortinget, trygdeordninger for alenemødre og noen andre. I tillegg til å gi høyre viljen sin med formueskatten. Som er en beskatning på personer med en formue over en viss grense og som setter det norske næringsliv og det norske eierskap generelt i en dårligere posisjon enn de utenlandske. En kunne da selvsagt argumentert med at vi kunne sett opp skattene hos de rike ellers.

Å kalle folk som stemmer FrP for "white trash", altså sjeler med hvit hud som ikke har det godt, som søppel. Viser også en sterk forrakt for svakhet i mine øyner. Kanskje de bare er redde for konsekvensene av innvandringen, og hva det har å si for dem. Jeg personlig ser at mange fattige taper i konkurransen om de nederste jobbene, ikke mindre synes jeg det er synd at vi skal gi bort landet våre forfedre har skapt. Dette er jo de norske sitt land, og det er basert på langstrakte familiebånd og kultur. At jeg er hvitt søppel (er godt utdannet forøvrig), bare fordi jeg tenker slik tar jeg som en sterk indikasjon på din tankeløshet.

I tillegg velger jeg å si det at mange menn i Norge forblir barnløse, og det er mange som spekulerer i det at det kanskje er slik at en del kvinner velger bedrestilte menn som partnere og ender opp som single i slutten. De taper kampen om mannen. Er det da rettferdig at de single og barnløse mennene skal ta regningen. Nei mener jeg, og her tror jeg vi har mye av årsaken til at det er lurt på fjerne denne enorme hjelpen. Kanskje de da heller velger å gå i forhold med andre menn, som de kan forbli sammen med.

Det er en enorm tankeløshet å skrive slik om andre mennesker. Kanskje de bare ser noe du ikke ser, har du tenkt på det?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

I tillegg velger jeg å si det at mange menn i Norge forblir barnløse, og det er mange som spekulerer i det at det kanskje er slik at en del kvinner velger bedrestilte menn som partnere og ender opp som single i slutten. De taper kampen om mannen. Er det da rettferdig at de single og barnløse mennene skal ta regningen. Nei mener jeg, og her tror jeg vi har mye av årsaken til at det er lurt på fjerne denne enorme hjelpen. Kanskje de da heller velger å gå i forhold med andre menn, som de kan forbli sammen med.

Gode poenger(!), helt generelt Oleoh, men jeg lurer bare;

Mener du i det som er med fet skrift at det blir både single barnløse kvinner og menn (hvite og norske), mens mennene (single, hvite, barnløse, i godt voksen alder) tar regningen - og ikke kvinnene (også single, hvite, barnløse - men som ikke har kapret de rike suksessrike mennene ??

Spennende lesing, interessert i å vite hva du tenker der..

Endret av Calippus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg denne irrasjonelle frykten for facisme er latterlig. Facisme er sosialisme for nasjonens innbyggere og er en av de få ideologiene som er bærekraftig i lengden.

Facisme står for de tre F'er: Felleskap, fred og frihet. Og er både anti-rasistisk, sekulært og setter nasjonens interesser forann individets interesser som omtrent alle andre ideologier.

Å fremstille facisme som noe fælt og skummelt er ikke annet en tåpelig. Vi lever ikke i 1940 tallet der facismen ofte var kombinert med sosial darwinismen. Den tiden er for lengst forbi.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er veldig høye tall og på sikt vil vi kanskje se tendenser til de regimene vi såg vokste frem på 30 tallet?

Fascismen vokste frem pga stor elendighet, som tillot de umoderate å få stemmer på et sånt tempo at de ble ikke tingvasket over 20 år i stede for å bli majoritet under 1-2 valg.

Selv da er ikke fasismen djevelen, men de mange sengefølgende den fikk i sin tid.

Det er ingenting galt med å ønske at en ødelagt nasjon hiver ut de konservative iglene, for å få noe gjort. At det kan ende galt er det ikke så alt for mye å bry seg om, vis ting er ille fra før av.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg denne irrasjonelle frykten for facisme er latterlig. Facisme er sosialisme for nasjonens innbyggere og er en av de få ideologiene som er bærekraftig i lengden.

Gi ett eksempel på en vellykket fascistisk land som viser de bærekraftige resultatene du skisserer her?

Facisme står for de tre F'er: Felleskap, fred og frihet. Og er både anti-rasistisk, sekulært og setter nasjonens interesser forann individets interesser som omtrent alle andre ideologier.

For noe tøys.....

- "Fellesskap" for en ideologi diktert av makthaverne, oftest en diktator - ingen valgmulighet utenfor systemet.

- "Fred" for dem som lar seg underkue av makthaverne - krig og straff for dem som mener noe annet - ofte territorial krig mot naboland for makthaverne trenger en ytre fiende for å legitimere sin makt..

- Fascisme har ingenting med frihet å gjøre; Fascisme er en tanke er lov, alt annet blir undertrykt/straffet.

Å fremstille facisme som noe fælt og skummelt er ikke annet en tåpelig. Vi lever ikke i 1940 tallet der facismen ofte var kombinert med sosial darwinismen. Den tiden er for lengst forbi.

"Sosial darwinisme" er har vært levende siden 1940 og er fremdeles aktivt å levende i dag - bare se på Russland hvor Fascismen er styresettet på den mest primitive måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Sosial darwinisme" er har vært levende siden 1940 og er fremdeles aktivt å levende i dag - bare se på Russland hvor Fascismen er styresettet på den mest primitive måten.

Putin er nasjonalist og en konservativ. Ikke nødvendigvis er dette fascistisk i det hele tatt, eller til og med i nærheten av å være fascistisk. Føderasjonen er heldigvis multireligiøs og multietnisk - med plass til mange (Muslimenes moskéer er massivt utbygd i Grozny f.eks), men jeg kan da innrømme av Den Hellige Russisk-Ortodokse Kirke, Ortodoksien, og etniske russere har en delvis forrang.

Gud velsigne Putin og Moder Russland. :)

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Putin er nasjonalist og en konservativ.

Jeg har en anelse om at du ikke vet hva Fascisme er..........

Ikke nødvendigvis er dette fascistisk i det hele tatt, eller til og med i nærheten av å være fascistisk.

- Putin er kroneksempelet på en Fascist diktator.

- Han er ikke valgt av folket ved ærlige valg.

- Det Russiske parlamentet hverken kritiserer eller protesterer på Putins avgjørelser.

- Putin baserer sin makt på et lite knippe rike oligarker som har tillatelse til å rane det russiske folk så lenge de er lojale til Putin.

- Russland har ingen fri kritisk presse, og journalister som kritisere blir enten presset ut av jobben, fengslet eller drept.

- Alle Russiske TV kanaler og presse må melde det som det Russiske propaganda ministeriet bestemmer.

- Putin og hans medspillere truer stadig verden med atomkrig hvis de ikke lar han gjøre som han vil.

- Russiske styrker driver aktiv krigføring i nabolandet Ukraina etter at Russland først invaderte og okkuperte Krim fra Ukraina.

- Putin har siden han tok makten invadert Moldova og to ganger invadert Georgia på samme måten han gjør i Ukraina.

Er det flere kriterier ved Russisk styresett som du mener ikke er et fascistisk diktatur?

Hvilke politiske partier i det frie demokratiske Europa støtter Putins politikk? Alle de største Fascist og neo-Nazi partiene.

Føderasjonen er heldigvis multireligiøs og multietnisk - med plass til mange

Russland er en føderasjon bare i navnet - føderasjonene har minimalt selvstyre - alt bestemmes fra Kreml av Putin.

(Muslimenes moskéer er massivt utbygd i Grozny f.eks), men jeg kan da innrømme av Den Hellige Russisk-Ortodokse Kirke, Ortodoksien, og etniske russere har en delvis forrang.

Du mener etter at han bombet Grozny til en steinhaug og tok livet av 120.000 Tsjetsjenere og satt inn sin nikkedukke Kadyrov til å utføre hans ordre i Tsjetsjenia.

En krig mange mener at Putin selv provoserte frem fordi han trengte den for å øke sin makt og popularitet ved å skape en "ytre fiende".

Jeg er sikker på Tsjetsjenere er veldig takknemlige - sikkert også muslimene i Dagestan som han herjer med for tiden.

Du kan også regne med at de muslimske Tartarene på Krim er veldig takknemlige for at Putin nå trakaserer dem for å få dem til å flytte derfra - sikkert like takknemlige som de var da Stalin deporterte dem under WW2.

Gud velsigne Putin og Moder Russland. :)

Jeg får håpe og tro at det utsagnet er basert på din manglende kunnskap og for mange timer med å lytte til Russisk propaganda og ikke et ønske om å være "nyttig idiot" for Putins fascisme.

Grozny etter at Putins militære hadde "vært på besøk".............skal det bli Ukrainas skjebne også................

_567704_launcher300.jpg

4.jpg

rusevina.jpg

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du Hylland Eriksen?

Nei, "Tå." er ikke Hylland Eriksen. Og innholdet i førsteposten er heller ikke sitat fra Hylland Eriksens blogg. (Som nå er slettet.) Dette er flamebait av egen trådstarters egen produksjon.

Geir :)

Vil ikke det bryte ganske sterkt i mot forumets retningslinjer og utgi seg for å være en annen navngitt person for deretter tilegne vedkommende meninger?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...