1969 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Master of Magic og Age of wonders spillene. 3 Lenke til kommentar
DAM Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Age of mythology anyone? 1 Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Age of Mythology var greit nok, men så vidt jeg husker var det alt for ubalansert. Det har heller ikke holdt seg spesielt godt.Selv digger jeg WarCraft 2, StarCraft (1), AoE 2, Command & Conquer og Civilization. Nå går det en del i Civ: Beyond Earth som kanskje ikke lever opp til forventningene, men det er morsomt likevel. Heroes of Might and Magic kan vel også nevnes, selv om det er nesten like mye RPG som strategi. Total War har jeg ikke helt fått taket på, men taktikk-delen virker morsom. EDIT:Glemte en del, men de viktigste er Supreme Commander og Sins of a Solar Empire, som kanskje er mitt favorittspill i genren de siste årene. Endret 28. oktober 2014 av HansiBanzi Lenke til kommentar
DAM Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Age of Mythology var greit nok, men så vidt jeg husker var det alt for ubalansert. Det har heller ikke holdt seg spesielt godt. Selv digger jeg WarCraft 2, StarCraft (1), AoE 2, Command & Conquer og Civilization. Nå går det en del i Civ: Beyond Earth som kanskje ikke lever opp til forventningene, men det er morsomt likevel. Heroes of Might and Magic kan vel også nevnes, selv om det er nesten like mye RPG som strategi. Total War har jeg ikke helt fått taket på, men taktikk-delen virker morsom. EDIT: Glemte en del, men de viktigste er Supreme Commander og Sins of a Solar Empire, som kanskje er mitt favorittspill i genren de siste årene. Warcraft serien var jo fantastisk, sammen med Total War serien, C & C serien og mange andre. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Eg savner 2 spill spesielt. Stars! og C&C Tiberian Sun Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 TibSun er vel gratis tilgjengelig fra internett, helt lovlig. Kan være et slit å få det til å fungere i dagens OS, dog. Lenke til kommentar
DAM Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 TibSun er vel gratis tilgjengelig fra internett, helt lovlig. Kan være et slit å få det til å fungere i dagens OS, dog. Er vel alltid en eller annen guide på nettet for det? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jo, men det er flere som ikke får det til å fungere på nyere OS likevel. Jeg har selv ikke prøvd, fordi jeg har en PC med WinXP dedikert til gamle spill. Lenke til kommentar
DAM Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Jo, men det er flere som ikke får det til å fungere på nyere OS likevel. Jeg har selv ikke prøvd, fordi jeg har en PC med WinXP dedikert til gamle spill. Aha, forstått Lenke til kommentar
simonknokler Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 WarCraft 3 (WC3) er det beste strategi spillet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Koser meg nå masse med pike and shot nå 9 timer spilt på 2 dager Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg har veldig nylig blitt introdusert til Total War: Rome II, og jeg elsker det! Det der ganske komplisert (i starten vertfall) og er ikke slik som andre strategi-spill (politikk osv), så jeg trodde ikke jeg kom til å like det. Men da tok jeg feil! Jeg likte det faktisk så godt at jeg har bestilt nye PC-deler for å kunne spille det på full grafikk Lenke til kommentar
igxx Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 1. Battle Realms 2. Generals zero hour 3. Aoe 2 4. Rise of nation 5. Stronghold crusader Lenke til kommentar
Nemaless Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Starcraft 2 mods desert strike, 3 mot 3 ekte mennesker Lenke til kommentar
DAM Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Jeg har veldig nylig blitt introdusert til Total War: Rome II, og jeg elsker det! Det der ganske komplisert (i starten vertfall) og er ikke slik som andre strategi-spill (politikk osv), så jeg trodde ikke jeg kom til å like det. Men da tok jeg feil! Jeg likte det faktisk så godt at jeg har bestilt nye PC-deler for å kunne spille det på full grafikk Er det enkelt da? Har hørt at det var forferdelig vanskelig. Endret 11. november 2014 av DAM Lenke til kommentar
1969 Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Xcom Enemy Within med Long War modden, Xcom blir nesten en helt ny opplevelse. Flere klasser. Mere ting å forske på. Random start plassering på kartene. Så hvis du liker Xcom, men føler at det blir litt for enkelt. Så gå for Long war modden http://www.nexusmods.com/xcom/mods/88/? Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg har veldig nylig blitt introdusert til Total War: Rome II, og jeg elsker det! Det der ganske komplisert (i starten vertfall) og er ikke slik som andre strategi-spill (politikk osv), så jeg trodde ikke jeg kom til å like det. Men da tok jeg feil! Jeg likte det faktisk så godt at jeg har bestilt nye PC-deler for å kunne spille det på full grafikk Er det enkelt da? Har hørt at det var forferdelig vanskelig. Er ganske komplisert og vanskelig, ja. Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Crusader Kings 2 er helt fantastisk, både som rolle- og strategispill. Alltime favoritt er helt klart Warcraft 3. Aldri brukt så mye tid på et spill som jeg gjorde med det i årene 2003-2007(ish). Hender fortsatt jeg tar noen kamper online. Hadde de friska opp Battle.net litt, samt gitt ut en balance patch, hadde jeg nok spilt det fortsatt. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 CK2 er et av tidenes beste spill i min bok! 1 Lenke til kommentar
Lore Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Wargame Airland Battle er det mest realistiske strategispillet jeg har spilt, men det krever en del arbeid bare å klare og spille det. Supreme commander 1 er det med de kuleste enhetene og beste skalaen(gigantisk). Civ V er det mest avhengighetsskapende Sins of a Solar empire er det beste romstrategispillet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå