Gå til innhold

3Dfx kort med 4 GPU


Thombr86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe har hatt og har de forsatt det som var det første voodoo kortet eller forgjengeren da hercules stingray 128/3d 8mb pci :) den hadde dual eller 2 gpuer, hercules gikk da konk og ble kjøpt opp av 3dfx som fikk med seg teknologien til stingraykortene som er utviklet av antiallians star?? eller.no (er ikke helt sikker på det navnet)

 

så ble det voodoo banche det er et voodoo 3 kort som hadde hele 16 mb ram :) og var pci

 

deretter så kjøpte jeg voodoo 5500 kortet som,, jeg forsatt bruker betalte over 4k for det så da må man bruke det lenge slik at enn ikke har følesen av et boom kjøp :roll:

 

noen som vil kjøpe eller??

Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/tester/bilde/v5_5500agp/index.html

 

 

Feilmelding

 

Siden du er ute etter har blitt flyttet. Vennligst gå til bake til forsiden og prøv å finn frem derfra.

 

Dersom vi har en brutt lenke så send oss gjerne en e-post for å si i fra om hvor den brutte lenken er.

Lenke til kommentar
hehe har hatt og har de forsatt det som var det første voodoo kortet eller forgjengeren da hercules stingray 128/3d 8mb pci :) den hadde dual eller 2 gpuer, hercules gikk da konk og ble kjøpt opp av 3dfx som fikk med seg teknologien til stingraykortene som er utviklet av antiallians star?? eller.no (er ikke helt sikker på det navnet)

Stingray 128 var vel basert på Voodoo Rush-brikken, som kom omtrent samtidig som Voodoo(1). Voodoo Rush ble vel brukt på kombinerte 2D/3D-løsninger, mens Voodoo-brikken var å finne utelukkende på 3D-addon-kort, som krevde et separat "2D-kort" i tillegg.

 

Alliance Semiconductor produserte forresten 2D-brikken på Stingray-kortet.

 

Gikk forresten Hercules virkelig konkurs? Jeg husker at ryktene gikk, men at dette aldri ble helt bekreftet.

 

Hvis de ble kjøpt opp av 3dfx, ville ikke da NVIDIA eie Hercules i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...