DDDD Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hei! Jeg har "leid" et bod i over ett år nå. Har ikke fått faktura eller noe betalingspåminnelse, og jeg har derfor helt glemt dette. Fikk forrige uke beskjed om at jeg må betale for å fortsette leien. (dette er greit nok)Spørsmålet er om bodseier kan kreve betaling for alle disse måndene som har vært "glemt"? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kort fortalt: Ja, helt til kravet er foreldet, noe som skjer tre år etter at den aktuelle terminen skulle vært betalt. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Spørsmålet er om bodseier kan kreve betaling for alle disse måndene som har vært "glemt"? Se litt bort fra jussen her.. Mener du selv at det er rettferdig at du må betale for de "glemte" månedene? 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hei! Jeg har "leid" et bod i over ett år nå. Har ikke fått faktura eller noe betalingspåminnelse, og jeg har derfor helt glemt dette. Fikk forrige uke beskjed om at jeg må betale for å fortsette leien. (dette er greit nok) Spørsmålet er om bodseier kan kreve betaling for alle disse måndene som har vært "glemt"? Av og til skremmes jeg over spørsmål på forumet! Hvordan kan en tenke: Hmm, jeg har glemt å betale. Behøver jeg betale da? 7 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Du må sjølvsagt betale for den tida du har leigd boda. Har du gjort noke aktivt for å betale for deg? Skal det være nokon sjangs for å vri seg unna betalingsforpliktelsane så må ein nesten kunne vise til at feilen kun ligger hos utleiger som nekter å ta imot betaling. Slik som situasjonen er no så har dere begge vært like sløve. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Naturligvis. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Spørsmålet var delvis feilformulert; skulle ha vært "Kan jeg nekte?". Selvsagt gjorde jeg det, (+ diverse argumenter) og etterkravet er nå borte. Ellers takk for hjelpen, lizm. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Man kan alltid nekte å betale, mange kreditorer gidder ikke forfølge sine krav. Det betyr ikke at kreditoren ikke kan kreve betaling. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå