Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Slutte i fag og ta et annet som privatist

Anbefalte innlegg

Jeg har økonomistyring som ett av fordypningsfagene mine, og lurer på om jeg kan slutte i det faget og heller ta psykologi 1 og 2 som privatist? Hvis jeg slutter, ender jeg opp med 28 uketimer, noe som er under minimumgrensa på 33 timer. Vil jeg fortsatt regnes som fulltidselev sånn jeg fortsetter å få grunnstipend, eller blir jeg da deltidselev? (Eller kanskje jeg får stipend selv om jeg er deltidselev?) Fint om noen har erfaringer å dele!

VG2, forresten.

Endret av veldig uvitende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke husker helt feil fra langt tilbake, så var det vel slik at man kunne kvalifisere fag inntill fire år på etterskudd? Vilkåret er at du består den utdanning du har søkt om lån/stipend til. Altså; du regnes som deltidselev per nå, men kan søke om fullt lån. Etter at timene har blitt kvalifisert, vil det respektive bli omgjort til stipend.

(Jeg har ikke hatt studielån selv, så ikke ta dette som god fisk!)

Uansett, det smarteste du gjør er å ta kontakt med lånekassen direkte, eller din studie-veileder ved instituttet.

Vilkårene du har å forholde deg til finner du her: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis jeg ikke husker helt feil fra langt tilbake, så var det vel slik at man kunne kvalifisere fag inntill fire år på etterskudd? Vilkåret er at du består den utdanning du har søkt om lån/stipend til. Altså; du regnes som deltidselev per nå, men kan søke om fullt lån. Etter at timene har blitt kvalifisert, vil det respektive bli omgjort til stipend.

(Jeg har ikke hatt studielån selv, så ikke ta dette som god fisk!)

Uansett, det smarteste du gjør er å ta kontakt med lånekassen direkte, eller din studie-veileder ved instituttet.

Vilkårene du har å forholde deg til finner du her: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/

Dette gjelder høyere utdanning og IKKE VGS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...