veldig uvitende Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Jeg har økonomistyring som ett av fordypningsfagene mine, og lurer på om jeg kan slutte i det faget og heller ta psykologi 1 og 2 som privatist? Hvis jeg slutter, ender jeg opp med 28 uketimer, noe som er under minimumgrensa på 33 timer. Vil jeg fortsatt regnes som fulltidselev sånn jeg fortsetter å få grunnstipend, eller blir jeg da deltidselev? (Eller kanskje jeg får stipend selv om jeg er deltidselev?) Fint om noen har erfaringer å dele! VG2, forresten. Endret 28. oktober 2014 av veldig uvitende Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hvis jeg ikke husker helt feil fra langt tilbake, så var det vel slik at man kunne kvalifisere fag inntill fire år på etterskudd? Vilkåret er at du består den utdanning du har søkt om lån/stipend til. Altså; du regnes som deltidselev per nå, men kan søke om fullt lån. Etter at timene har blitt kvalifisert, vil det respektive bli omgjort til stipend. (Jeg har ikke hatt studielån selv, så ikke ta dette som god fisk!) Uansett, det smarteste du gjør er å ta kontakt med lånekassen direkte, eller din studie-veileder ved instituttet. Vilkårene du har å forholde deg til finner du her: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/ 1 Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 dytter Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 8. november 2014 Forfatter Del Skrevet 8. november 2014 diskusjon plz Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Hvis jeg ikke husker helt feil fra langt tilbake, så var det vel slik at man kunne kvalifisere fag inntill fire år på etterskudd? Vilkåret er at du består den utdanning du har søkt om lån/stipend til. Altså; du regnes som deltidselev per nå, men kan søke om fullt lån. Etter at timene har blitt kvalifisert, vil det respektive bli omgjort til stipend. (Jeg har ikke hatt studielån selv, så ikke ta dette som god fisk!) Uansett, det smarteste du gjør er å ta kontakt med lånekassen direkte, eller din studie-veileder ved instituttet. Vilkårene du har å forholde deg til finner du her: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Omgjoring-av-lan-til-stipend/ Dette gjelder høyere utdanning og IKKE VGS. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 Riktig. Jeg svarte forøvrig med den antakelsen at spørsmålet gjalt høyere utdanning, hvilket ble avklart etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå