Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rygget i annen bil. Hvor mye bonustap?


Windoge

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Som "Snylter" skriver kan ett av firmaene som driver smart-repair fikse dette for en liten sum.
Men:

Siden dette *ikke* er din bil og det er du som har gjort skaden på en annens bil bør dere være gode venner for at "motparten" går med på det.

Det er enklest for motpart å levere bilen til ett verksted (godkjent av forsikringsselskap) og få det fikset "på vanlig måte".
Som fort kan bli kostbart for selv en tilsynelatende ubetydelig skade.

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som "Snylter" skriver kan ett av firmaene som driver smart-repair fikse dette for en liten sum.

Men:

Siden dette *ikke* er din bil og det er du som har gjort skaden på en annens bil bør dere være gode venner for at "motparten" går med på det.

Det er enklest for motpart å levere bilen til ett verksted (godkjent av forsikringsselskap) og få det fikset "på vanlig måte".

Som fort kan bli kostbart for selv en tilsynelatende ubetydelig skade.

:(

 

Er nok ganske sikker på at et av de godkjente forsikringsselskapene blir aktuelt i denne situasjonen. Jeg var ikke akkurat interessert i en smart-løsning når jeg selv var blitt rygget på av noen andre.

Lenke til kommentar

 

Jeg var ikke akkurat interessert i en smart-løsning når jeg selv var blitt rygget på av noen andre.

 

Avhenger av alderen på skadet bil. Er det en gammel slitt kjerre så vil nok eieren i mange tilfeller foretrekke en økonomisk kompensasjon mot at vedkommende fixer skaden selv med en sprayboks fra Biltema.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg var ikke akkurat interessert i en smart-løsning når jeg selv var blitt rygget på av noen andre.

 

Avhenger av alderen på skadet bil. Er det en gammel slitt kjerre så vil nok eieren i mange tilfeller foretrekke en økonomisk kompensasjon mot at vedkommende fixer skaden selv med en sprayboks fra Biltema.

 

 

Jo, men en økonomisk kompensasjon blir vel allikevel prisen tilsvarende takst?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg var ikke akkurat interessert i en smart-løsning når jeg selv var blitt rygget på av noen andre.

 

Avhenger av alderen på skadet bil. Er det en gammel slitt kjerre så vil nok eieren i mange tilfeller foretrekke en økonomisk kompensasjon mot at vedkommende fixer skaden selv med en sprayboks fra Biltema.

 

 

Jo, men en økonomisk kompensasjon blir vel allikevel prisen tilsvarende takst?

 

 

Tenkte heller på en minnelig ordning som partene ble enig om utenom å blande inn verksted/forsikringsselskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Basert på bildet: Regner med det blir lakkering av døra. Pris mellom 5 og 10 000. Avhengig av hvem som lakkerer/taksterer bilen.

Prisen på lakkering går ofte opp hvis det er en forsikringssak.

 

edit: Standard for bonus tap er vel 20-30%.

 

Så utenkelig at det kan pusses vekk?

 

Det er jo vanskelig å si på grunn av at bilen er såpass møkkete, som en annen her poengterte.

Lenke til kommentar

 

Spørsmål i forhold til skyld:

 

Jeg la meg egentlig helt flat og tok på meg skylden for at jeg kom borti bilen til motparten. Men saken er at begge bilene rygget. Er jeg allikevel 100% skyld i uhellet?

 

Jeg tror nok du må gi litt mere detaljer om hendelsesforløpet om du skal få svar på det spørsmålet.

 

 

Begge bilene rygget samtidig. Jeg rygger ut fra min private parkeringsplass, og på vei ut i vår veien som leder til våre private parkeringsplasser. Min bil er altså den som rygger på skrå.

 

rygg.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...