Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rygget i annen bil. Hvor mye bonustap?


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da dekker du det vel av egen lomme, forsøk gjerne å få han med på å levere bilen til en form for smart-repair..

 

Da kan det hende du kommer unna med under en håndfull tusenlapper.

 

Jeg vet fortsatt ikke hvor mye det havner på da. For alt jeg vet må de omlakkere hele førerdøren på nytt.

Lenke til kommentar

Hadde helt klart tatt det utenom forsikring ja, hvis han/hun ikke er helt nazi på at det må gjøres via forsikring.
Kommer ikke til å koste stort å fikse det på ett verksted. Kjedelig å miste bonus.

Er ikke sikker på hvor mye bonus du vil miste, men ring forsikringselskapet ditt å spør bare evt.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på at det alltid er lurt å ta det "utenfor forsikring" Jeg hadde noe småskader jeg ville fikse opp i på bilen (parkeringsskader etc. som er påført bilen av andre). Dette tok jeg via forsikringen fordi de hadde rabatter med verkstedet som fikset det. Også betalte jeg det det kostet direkte via forsikringsselskapet. Dermed tar man det i ordnede former og slipper bonustap.

 

Vet ikke om dette er best i alle tilfeller, men det er ihvertfall en mulighet så vidt jeg vet.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Klarte å rygge i naboen sin bil i dag, og lurer på hva som avgjør hvor mye bonus jeg blir å tape. Ble en liten ripe i bakre passasjerdør på motpartens bil. En liten sprekk i min støtfanger som jeg neppe gidder å bruke penger på å reparere.

Haha!! :D

 

Jeg fikk et tillegg på 200 kr når jeg gjorde noe lignende...

Lenke til kommentar

 

 

Ser det ble en liten bulk i sidedøren og hjulbuen på samme siden. Veldig liten da.

And theeeere it is.....

 

Plutslig skal dem bytte hjulbue, dør, male hele bilen og i det hele tatt :p

Er det jeg tenker. Når jeg sist fikk en bil i ræva, så fikk jeg sprekk i støtfangeren og en liten bulk i bakluken. Endte opp med ny støtfanger, samt nylakkert støtfanger og bakluke. Tror det var over 20000 kr.

Lenke til kommentar

Da dekker du det vel av egen lomme, forsøk gjerne å få han med på å levere bilen til en form for smart-repair..

 

Da kan det hende du kommer unna med under en håndfull tusenlapper.

 

Joda, men når motparten ikke har skyld i skaden, så er det fort gjort å benytte seg av bilopprettere fra øverste hylle. Ofte er det de dyre merkeverkstedene som står oppført som forsikringsselskapene sine anbefalte bilopprettere.

 

Jeg får bare vente på takst og se om det er verdt å punge ut. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noen eksperter på dette, men her er ihvertfall skaden på motparten bil. Man må legge litt godvilje til for å se at det er noe der. En ripe, og kanskje litt indikasjon på sammenstøt, men svært lite. Hadde vært ganske irriterende dersom dette krever nye deler eller ny lakk.

 

bil.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...