Windoge Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Klarte å rygge i naboen sin bil i dag, og lurer på hva som avgjør hvor mye bonus jeg blir å tape. Ble en liten ripe i bakre passasjerdør på motpartens bil. En liten sprekk i min støtfanger som jeg neppe gidder å bruke penger på å reparere. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Da dekker du det vel av egen lomme, forsøk gjerne å få han med på å levere bilen til en form for smart-repair.. Da kan det hende du kommer unna med under en håndfull tusenlapper. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Da dekker du det vel av egen lomme, forsøk gjerne å få han med på å levere bilen til en form for smart-repair.. Da kan det hende du kommer unna med under en håndfull tusenlapper. Jeg vet fortsatt ikke hvor mye det havner på da. For alt jeg vet må de omlakkere hele førerdøren på nytt. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hadde helt klart tatt det utenom forsikring ja, hvis han/hun ikke er helt nazi på at det må gjøres via forsikring.Kommer ikke til å koste stort å fikse det på ett verksted. Kjedelig å miste bonus.Er ikke sikker på hvor mye bonus du vil miste, men ring forsikringselskapet ditt å spør bare evt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg vet fortsatt ikke hvor mye det havner på da. For alt jeg vet må de omlakkere hele førerdøren på nytt. Med mindre det er en Mercedes med Designolakk elns er det lite sannsynlig at det koster mer enn bonustapet.. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Er ikke sikker på at det alltid er lurt å ta det "utenfor forsikring" Jeg hadde noe småskader jeg ville fikse opp i på bilen (parkeringsskader etc. som er påført bilen av andre). Dette tok jeg via forsikringen fordi de hadde rabatter med verkstedet som fikset det. Også betalte jeg det det kostet direkte via forsikringsselskapet. Dermed tar man det i ordnede former og slipper bonustap. Vet ikke om dette er best i alle tilfeller, men det er ihvertfall en mulighet så vidt jeg vet. Endret 27. oktober 2014 av Illus Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Hvor mye bonustap er det snakk om? Noen sier 10%, andre sier 30%. Endret 27. oktober 2014 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hvor mye bonustap er det snakk om? Det står garantert i forsikringspapirene dine Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Regner med det er 30% da. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Dette varierer fra forsikringsselskap til forsikringsselskap. Her ser du et eksempel: https://blogg.smn.no/2013/01/hva-koster-det-a-benytte-kasko-pa-bilforsikringen/ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Ser det ble en liten bulk i sidedøren og hjulbuen på samme siden. Veldig liten da. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Det vil også variere utfra hvilken avtale du har med ditt forsikringsselskap. Henviser igjen til din forsikringspolise, det står fasiten. Lenke til kommentar
PongPing Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Klarte å rygge i naboen sin bil i dag, og lurer på hva som avgjør hvor mye bonus jeg blir å tape. Ble en liten ripe i bakre passasjerdør på motpartens bil. En liten sprekk i min støtfanger som jeg neppe gidder å bruke penger på å reparere. Haha!! Jeg fikk et tillegg på 200 kr når jeg gjorde noe lignende... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Ser det ble en liten bulk i sidedøren og hjulbuen på samme siden. Veldig liten da. And theeeere it is..... Plutslig skal dem bytte hjulbue, dør, male hele bilen og i det hele tatt 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Ser det ble en liten bulk i sidedøren og hjulbuen på samme siden. Veldig liten da. And theeeere it is..... Plutslig skal dem bytte hjulbue, dør, male hele bilen og i det hele tatt Er det jeg tenker. Når jeg sist fikk en bil i ræva, så fikk jeg sprekk i støtfangeren og en liten bulk i bakluken. Endte opp med ny støtfanger, samt nylakkert støtfanger og bakluke. Tror det var over 20000 kr. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Som sagt, sjekk opp smart-repair, det er rått hva en del av de folka får til med enkle grep.. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Da dekker du det vel av egen lomme, forsøk gjerne å få han med på å levere bilen til en form for smart-repair.. Da kan det hende du kommer unna med under en håndfull tusenlapper. Joda, men når motparten ikke har skyld i skaden, så er det fort gjort å benytte seg av bilopprettere fra øverste hylle. Ofte er det de dyre merkeverkstedene som står oppført som forsikringsselskapene sine anbefalte bilopprettere. Jeg får bare vente på takst og se om det er verdt å punge ut. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Vet ikke om det er noen eksperter på dette, men her er ihvertfall skaden på motparten bil. Man må legge litt godvilje til for å se at det er noe der. En ripe, og kanskje litt indikasjon på sammenstøt, men svært lite. Hadde vært ganske irriterende dersom dette krever nye deler eller ny lakk. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Først og fremst bør bilen vaskes slik at man ser hvor mye skader det faktisk er. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Først og fremst bør bilen vaskes slik at man ser hvor mye skader det faktisk er. Skjønner det. Har dessverre ikke anledning til å vaske naboens bil. Var bare for å poengtere at skaden ikke er veldig stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå