Elvis Plesly Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hei! Jeg går nå andreåret med medier og kommunikasjon. I fjor bodde jeg utenfor Oslo, og hadde mulighet med å velge yrkesfaglig matte, også kjent som 1P-Y. Nå i Oslo har de ikke lenger dette systemet, og jeg blir tvunget til å ta 2P matte. Om jeg ikke tar feil vil jeg da få 2 timer mindre matte i uka med 2P matte (fordi 2P-Y hadde vært 5 timer i uken, mens 2P er 3 timer i uken). Vil dette da gi meg et ufullstendig vitnemål? Jeg vil søke inn på lærerstudiet (adjunkt, lektor, grunnskolelærer) og barneværnstudiet i hovedsak. Ville jeg hatt mulighet for dette? Håper på svar! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Det beste er om du ringer rådgiver angående saken. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Snakk med samordna opptak. De er ekspertene på dette. Rådgivere som jobber ved skolene har gitt ut mye rar informasjon. (Har selv jobbet med opptak, og fått mange knuste sjeler på telefonen, som hadde fått beskjed av veilederen på skolen at alt var i orden.) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hvis du mangler uketimer i matematikk vil du antagelig ikke få et fullstendig vitnemål (ikke nok årstimer), med mindre du har fulgt en godkjent studieplan som har færre årstimer. Det går an å søke om dispensasjon, ta det opp med rådgiver for å finne ut av dette. 1 Lenke til kommentar
signii Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Ikke stol på skolen. Dobbeltsjekk med Samordna Opptak. Det er de som til slutt bestemmer, så hør med dem om det skolen sier stemmer. Skjer alt for mye tull ute på skolene. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Nei skolen (rådgiverne) svarer ikke en gang. Skal ta og høre med Samordna. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå