Kiiips Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hei. Etter 6 minutters intervaller på tredemølla så hender det at jeg bli svimmel. Også 1 time etter treninga så får jeg hodepine. Hva kan være årsaken til svimmelheten og hodepinen? Jeg passer på å spise karbohydrater både før og etter treninga. I tillegg til å få i meg nok veske og natrium. Lenke til kommentar
BrofromB Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Trening kan man belaste kroppen ganske hardt, og det kan være en sammenheng her. Eksempelvis opplever kroppen en form for press ved styrkeløft ved at man gjerne holder pusten samtidig som man arbeider (løfter), mens man ved utholdenhetstrening får en betydelig økt puls og tvinger det kardiovaskulære systemet til å jobbe hardere enn vanlig. Således kan blodtrykksøkning/fall være en av årsakene til at du opplever disse plagene. Etter hvert som man har kommet inn i treningsrytmen vil kroppen venne seg til dette økte presset og takle det bedre. Lite søvn kan også skyldes disse plagene, man må være uthvilt når man trenger. det er også viktig å varme godt opp før man begynner å belaste kroppen! Ved blod/jernmangel kan man oppleve liknende plager som de du beskriver, ville kanskje tatt en blodprøve hos legen for å sekke om du har noe jern/b12 mangel om det fortsetter over lengre tid Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Har tatt både jern og b12 prøver og hadde ikke mangler på noen av de. Lenke til kommentar
BrofromB Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Siterer fra det andre jeg skrev: "mens man ved utholdenhetstrening får en betydelig økt puls og tvinger det kardiovaskulære systemet til å jobbe hardere enn vanlig. Således kan blodtrykksøkning/fall være en av årsakene til at du opplever disse plagene." Kan eventuelt bruke en pulsmåler når du løper, regner du ut maxpulsen din, kan du hele tiden kontrollere dette under treningen din. Du skal jo ikke hele tiden løpe med en maxpuls, så med en slik pulsmåler vil du vite når kroppen trenger en pause, eller å roe ned. Det at du ofte blir svimmel under trening, har mye med at du pucher kroppen din hardere enn det den gjerne er vandt til, eller at du får for lite veske i deg før trening, spesielt under trening, og etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå