AfterGlow Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Google-maskinene blir stadig mer populære.Fortsatt kraftig økning i Chromebook-salget Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) 21% av bærbare i USA i 2013, der bærbare lå på ca. 45,5% av PC-salget (to tall fra samme kilde hos DailyTech ) - noe som gir 9,5555 % av PC-salget i USA. vs2,1 av 316 mill = 0,66% av det totale PC-markedet. Her savner jeg noen tall. Enten har Chromebooks en 14,5 ganger høyere andel i USA, eller så er "det totale PC-markedet" et mer inkluderende mål enn "PC-salget i USA", og inkluderer f.eks. mobiltelefoner. Eller en kombinasjon av disse to. Om dette skyldes at Chromebooks kun har vært tilgjengelig i USA, og man forventer at veksten kan gå fra 0,66 til opp mot 9,5555 21% globalt det neste året, burde kanskje det vært hovedfokusen i artikkelen? Jeg synes i alle fall det er en vannvittig stor forskjell mellom over en femtedel av markedet (21%) på laptops i USA og under sju tusenedeler av PC-markedet globalt. Endret 27. oktober 2014 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kill it with fire!! 1 Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 *snip* Jeg synes i alle fall det er en vannvittig stor forskjell mellom over en femtedel av markedet (21%) på laptops i USA og under sju tusenedeler av PC-markedet globalt. Problemet er ikke tallene, men at journalistene ikke greier å lese de kritiske delene av kildene.21% var av salg til commercial channels (skoler, myndigheter etc). Ikke totale salg i USA. Det selges dobbelt så mange windows phone, som til stadig blir kritisert for å ha marginale salg, vert kvartal som det selges chromebooks i løpet av ett år. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kan man ikke legge til "i USA" i slike overskrifter? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) *snip* Jeg synes i alle fall det er en vannvittig stor forskjell mellom over en femtedel av markedet (21%) på laptops i USA og under sju tusenedeler av PC-markedet globalt. 21% var av salg til commercial channels (skoler, myndigheter etc). Ikke totale salg i USA. Ja, om det stemmer så er det jo igjen noe helt annet. Endret 27. oktober 2014 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå