Gå til innhold

EU - for eller imot?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Btw en påstand: Byråkratiet er en forutsetning for kapitalismen.

minst over 80 år gammel påstand, en argumentasjon for dette finnes i Max Webers "makt og byråkrati" fra 1922 (?). Videreføringen av denne påstanden: byråkrati var også en forutsetning for folkemord under WW2

Ja, vi trengte gode byråkrater for å tegne opp effektive togtabeller, slik at flest mulig jøder kom fram til gasskamrene på kortest mulig tid.

 

Plus hullkort-datamater fra IBM seff, for å regne ut ruter raskt.

 

Men hvorfor ble ikke bare toglinjene bombet, lurer jeg på.

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig å si nå gitt. Siden Norge er et såpass lite land har EU saken utviklet seg til å bli en "tap-tap situasjon" Spørsmålet er bare hvordan tape minst?

Ønsker ikke at vi skal være EU's nikkedukker som vi allerede nå er, men uten engang mulighet til å ytre en symbolsk uenighet. Derfor mener jeg at vi vil ha mer å si som medlemmer.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mest bekymret for økonomien til Norge hvis vi går inn i EU. Det som bekymrer meg mest er sentralisering av makt. At andre land vil ha del i oljerikdommene våre skjønner jeg godt, og jeg mener det er uholdbart at Norge har tjent seg rik på oljen, som er en naturressurs alle burde nyte like godt av, fordi vi tilfeldigvis eier områdene der oljen er. Synes vi burde selge oljen til den pris det koster oss å pumpe den opp og gi oljefondet til nødhjelp rund om i verden der det trengs. Dette vil sikkert kjøre norges økonomi på ræv, men når den er bygget opp på et falskt grunnlag får det bare bli sånn.

Lenke til kommentar

Egentlig enig med deg der... Men tror liksom det er en smule urealistisk med tanke på hvor norske folk står i dette spørsmålet...

 

Vi skal ALDRI inn i EU! Vi skal ikke la de forbanna byråkratiske udemokratiske elite-stor-sjefene ta over, og forandre våre normer og verdier og regler! Selvråderett til folket!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg vil ikke at Norge skal inn i EU siden det er et legemet av Chirac, den korrupte løgner-djevelen. *grin*

 

Tror faktisk ikke at Norge hadde tjent på det, siden Norge har ikke så store økonomiske problemer som resten av EU har...

Lenke til kommentar

Men hvorfor ble ikke bare toglinjene bombet, lurer jeg på.

 

Fordi det ble det. Et av argumentene mange kommer med er hvorfor reddet ikke de allierte flere jøder.

 

Bombet man en natt et knutepunkt på jernbanen kunne tyskerne omdirigere togene til andre punkt, mens man reparerte det som var ødlagt.

Dessuten så er det jo en myte at de allierte hadde så mange fly til at man kunne bombe overalt. Treffsikkerheten var jo en smule annerledes enn det den er nå.

 

Og det var ikke før i 1944 de allierte kunne bombe tilsynelatene fritt over tyskland, før den tid hadde de allierte meget store tap (i særdeleshet US 8th Air Force). Så hvor effektivt hadde det vært for å knekke tyskland ved kun å bombe jernbaner er vel et spørsmål.

 

De allierte hevdet den beste måten å redde de gjenværende jøder og andre var å knuse Hitler-Tyskland hurtigst mulig.

 

Det bedrøvelige er at når det var gjort var også de fleste jøder døde.

Lenke til kommentar
Vi skal ikke la de forbanna byråkratiske udemokratiske elite-stor-sjefene ta over, og forandre våre normer og verdier og regler! Selvråderett til folket!

:lol:

Under hvilken sten har du befunnet deg de siste årene??

lol... sant nok, men hvorfor la de holde paa.. det er vi som bor her, hvorfor skal liksom chirac eller hvem ****** det er bestemme over oss?

USA og EU har noe til felles, de vil kontrollere omraader/land. Jo tyskland og sovjet og alle andre imperier prOvde ogsaa dette. Alle falt til slutt. Bli heller med i kampen om aa fjerne dritten :woot:

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke at Norge skal inn i EU siden det er et legemet av Chirac, den korrupte løgner-djevelen. *grin*

 

Tror faktisk ikke at Norge hadde tjent på det, siden Norge har ikke så store økonomiske problemer som resten av EU har...

:lol: Lyst til å utdype det utsagnet der?

 

Det å gå rundt å kalle statsledere for korrupte løgner-djevler tror jeg du skal være forsiktig med! Kom med bevis som du til stadighet etterlyser så skal jeg si meg enig med deg :p:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg vil ikke at Norge skal inn i EU siden det er et legemet av Chirac, den korrupte løgner-djevelen.  *grin*

 

Tror faktisk ikke at Norge hadde tjent på det, siden Norge har ikke så store økonomiske problemer som resten av EU har...

:lol: Lyst til å utdype det utsagnet der?

 

Det å gå rundt å kalle statsledere for korrupte løgner-djevler tror jeg du skal være forsiktig med! Kom med bevis som du til stadighet etterlyser så skal jeg si meg enig med deg :p:

http://www.judicialwatch.org/cases/95/chirac.htm

 

This most recent development is completely consistent with Mr. Chirac’s well documented involvement as Mayor of Paris in illegal schemes concerning the selling of lucrative contracts by the town hall's building commissioners. Much of the work was for the construction or repairs of schools in the capital. Billions of francs were involved, investigators say. Tenders were "invited" to contribute to a slush fund, which was used to finance activities of Chirac’s RPR political party. Before his death in 1999, RPR official Jean-Claude Mery video-taped a series of potentially explosive allegations, wherein Mery claims he helped raise millions of dollars worth of party funds. He also says that Chirac himself was present when the equivalent of $700,000 in cash was handed over to one of his aides

Lenke til kommentar

Jeg velger å ignorere hele løgner/korrupsjon utsagnet ditt da hele den amerikanske administrasjonen ikke er noe bedre selv! Den ******* løgneraktige korrupte administrasjonen der er ikke noe bedre!

 

Fakta på løgn: Mr. Powell sine framlegg i sikkerhetsrådet ang. Irak's såkalte mobile laboratorier og raketter og masseødeleggelsesvåpen!

 

Fakta på korrupsjon:

 

Blokkerer en avtale om billige medisiner til U-land fordi de fikk 500 mill av Pharma til valgkampanjen sin! Oi, er ikke snakk om å være korrpupte her nei!

 

USA blokkerer medisin til fattige

 

Det forslaget som USA nå nekter å godta vil tillate fattige land å kjøpe billig kopimedisin mot sykdommer som hiv/aids, malaria, tuberkulose, astma, kreft og diaré. De aller fleste, fra frivillige organisasjoner til ulike lands representanter, mener de amerikanske forhandlerne avviste forslaget nærmest direkte på instruks fra farmasilobbyen i USA. Lobbyorganisasjonen til farmasiindustrien i USA, Pharma, sponset republikanerne med omlag 500 millioner kroner under senatsvalget i fjor og representanter for Pharma har uttalt at de er svært fornøyde med ”USAs prinsippfasthet”. USA representanter kom med et eget forslag, som kun vil tillate fattige land å kjøpe kopimedisin mot hiv/aids og noen få sykdommer til. De andre landene avviste forslaget fordi de mente det var en altfor snever tolkning av intensjonen bak Doha-vedtaket.

 

korrupsjon!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg velger å ignorere hele løgner/korrupsjon utsagnet ditt da hele den amerikanske administrasjonen ikke er noe bedre selv! Den ******* løgneraktige korrupte administrasjonen der er ikke noe bedre!

 

Fakta på løgn: Mr. Powell sine framlegg i sikkerhetsrådet ang. Irak's såkalte mobile laboratorier og raketter og masseødeleggelsesvåpen!

 

Fakta på korrupsjon:

 

Blokkerer en avtale om billige medisiner til U-land fordi de fikk 500 mill av Pharma til valgkampanjen sin! Oi, er ikke snakk om å være korrpupte her nei!

 

korrupsjon!

Powell sa at kilder hadde fortalt de om de mobile laboratoriene, og de har fått informasjon om dette tidligere også. Er det en løgn for Powell å presentere informasjon fra kildene deres? :roll:

Du er så latterlig. Dessuten kan ikke du bevise at de ikke finnes. Så du kan faktisk ikke si de er løgn, for hvis du skal si at de er løgn må du:

 

1. Bevise at det Powell sa var feil.

2. Bevise at Powell visste at det var feil.

 

Du klarer umulig å bevise enten av delene. Ergo kan du ikke kalle han en løgner. Ifølge din retorikk, kan jeg kalle alle religiøse folk løgnere. :lol:

 

Om u-lands medisinen:

 

1. Kopi-medisiner er ulovlige.

2. Kopi-medisiner kan være farlige.

 

Korrupsjon? Ehm, nei, USA bare følger lovene de gutten min.

Vil du at barn i Afrika skal få jalla-medisiner som kanskje gjør det verre for de enn bedre? Eller skal vi fokusere på å få ekte medisiner til de billigere?

Velg.

 

Du er fremdeles latterlig Johnsen. :lol:

Lenke til kommentar

Om u-lands medisinen:

 

1. Kopi-medisiner er ulovlige.

2. Kopi-medisiner kan være farlige.

 

Korrupsjon? Ehm, nei, USA bare følger lovene de gutten min.

Vil du at barn i Afrika skal få jalla-medisiner som kanskje gjør det verre for de enn bedre? Eller skal vi fokusere på å få ekte medisiner til de billigere?

Velg.

 

 

Du har alltså null kunnskap om hva som legges i begrepet kopi-medisin.

 

Lover styres ikke av skriften men hvordan domstolene tolker loven. Og fornuft har også en mulighet innen tolkning sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Fakta på løgn: Mr. Powell sine framlegg i sikkerhetsrådet ang. Irak's såkalte mobile laboratorier og raketter og masseødeleggelsesvåpen!

Du er så latterlig. Dessuten kan ikke du bevise at de ikke finnes. Så du kan faktisk ikke si de er løgn, for hvis du skal si at de er løgn må du:

 

:lol:

Da blir jeg faktisk veldig nysgjerring her (og ser også frem til en svært underholdende forklaring)

Hvordan mener du at man skal bevise at disse våpnene ikke eksisterer?

 

Litt OT dette, men jeg tror det kan bli verdt det. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...