Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Hei, da har jeg vært å grublet i flere måneder nå om å starte mitt eget parti for moro skyld, jeg vet allerede hva partiets navn og hva partiets ideologi er, men spørsmålet mitt er vel hva dere syns, eller om dere vil tillate et slikt parti i Norge? Navn: Selvstendighetspartiet Ideologi: Euroscepticism[3] Right-wing populism[4] EU: Selvstendighetspartiet ønsker en avvikling av EØS, TTIP og Schengen avtalen slik at Norge får mer valgfrihet og økonomisk selvstendighet, disse 3 avtalene stopper Norges økonomiske vekst og vår selvstendige næringsliv. Norge som et land utenfor EU vil få det mye bedre en dagens udemokratiske ordning. Skatten i Norge: De som tjener minst har allerede store problemer med å betale lån, forsikring og internettforbindelse samt andre gjeldskrav som de måtte ha, dermed er det vanskelig for de som får utbetalt minstelønn i Norge å betale dette pluss skatten som de får. For de som tjener mest skal ikke få betale mindre skatt, men de skal betale jevnt skatt med det de får i lønn. Asyl og innvandringspolitikk: Selvstendighetspartiet ønsker en streng innvandringspolitikk, vi har et strekt ønske å kopiere asyl og innvandringspolitikken som Sveits og Australia bruker fordi at vi ser viktigheten med å opprettholde norsk kulturhistorie. Det som selvstendighetspartiet har gjort er å få frem de viktigste sakene i innvandringspolitikken som selvstendighetspartiet ønsker: Ulovlige innvandrere har ikke et hjem i Norge og vil bli returnert til landet de kom fra. Redusere flyktninger som kommer til Norge i stor grad. Vi ønsker å øke antall år som innvandrere må bo i Norge for å få norsk statsborgerskap til 12 år, iløpet av de årene skal det være et obligatorisk norsk kurs slik at de behersker språket ide de blir norske satsborgere. Bygge asylboliger ved grensene til Norge og flytte de nåværende asylsøkere dit. Helse og eldreomsorg: Selvstendighetspartiet deler mye av det samme i helse og eldreomsorgen som det frp har. Vi ønsker også at de eldre skal ha en verdige og respektfulle vilkår slik at de føler at skatten de har betalt er verdt pengene. Helse og eldreomsorgen er på selvstendighetspartiets prioriterte lister over hva partiet vil ha gjennomslag på. Vi ønsker: De eldre med god helse og arbeidslyst skal få arbeide så lenge de selv ønsker i den grad helsen rekker seg. Når de velger å gå av med pensjon skal de få velge selv om å bli værende hjemme med hjelpepleiere eller å bli på eldrehjemmet. Mat, vann og drikke skal serveres på lik linje som på restauranter og hotellrestaurantene serverer dem. Helse: Dagens helsereform kunne ha vært mye bedre en det den er i dag, dermed ønsker vi å stoppe kutten som skjer i sykehusene og gi de ansatte det de trenger for å operere ansvarlig på syke pasienter. Utstyr skal kjøpes i stor grad, og vi ønsker at hele sykehus systemet skal moderniseres i den grad statsbudsjettet rekker. Vei og tuneller: Vei og tuneller har lenge vært en viktig sak for de fleste norske folk og vi ønsker sammen med de andre politiske partiene i Norge at det skal bli grundig vurdert, FRP har nå gjort en formidabel jobb med å sette i gang en prosess hvor et selvstendig styrt bedrift skal ha et stort ansvar for veiutbyggingen i Norge, noe som er ekstra vanskelig med tanke på de natur forholdene som Norge i dag har. Selvstendighetspartiet ønsker å fortsette arbeidet med å få denne bedriften godt etablert slik at veiene i Norge blir bedre en det de er i dag. Selvstendighetspartiet har dermed noen viktige saker de vil ha frem: Norges fremtid er basert på en god å sikker veistrekning fra sør til nord, derfor er det viktig at vi satser et stort pengebeløp for å få nevnte bedrift i gang å bygge ut vei. Vi ønsker å ansatte flere til dette store prosjektet. Vi ønsker å begrense statens inngrep i veibyggingen for å gi bedriften mer selvstendighet. Lytte på hva bilistene ønsker, det blir vanskelig for en politiker å avgjøre hvor veiene skal gå. Utenrikspolitikken: Norge er lenge kjent for å være svært aktiv i utenrikspolitikken noe som selvstendighetspartiet ønsker å bevare, men vi ønsker å endre måten vi arbeider på i den grad at vår selvstendig tankegang blir bevart og ikke styrt av andre utenlandske makter som NATO, FN, eller EU. Krisen i Ukraina beviser bare nok en gang hvor Norge er styrt av EU og andre utenlandske makter som har bedt Norge om å boikotte Russland. Denne metoden som den norske regjering og EU har brukt mot Russland skader EU's befolkning, det russiske folk og ikke minst det ukrainske. Vi ønsker å ha et godt forhold til våre naboer, men samtidig selvstendig. __________________________________________________________ Dette var noe av det jeg orket å skrive på forumet, vet ikke helt om jeg ble fornøyd med resultatet men dere kan gjerne gi meg kritikk. Endret 26. oktober 2014 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Skatten i Norge: De som tjener minst har allerede store problemer med å betale lån, forsikring og internettforbindelse samt andre gjeldskrav som de måtte ha, dermed er det vanskelig for de som får utbetalt minstelønn i Norge å betale dette pluss skatten som de får. For de som tjener mest skal ikke få betale mindre skatt, men de skal betale jevnt skatt med det de får i lønn. Mener du at de som tjener mest skal betale en like stor andel av inntekten sin som de som tjener lite? Det gir ikke mening med standpunktet ditt. De som tjener mest betaler nå i dag en større andel av inntekten i skatt enn de som tjener lite. Det er åpenbart at det du egentlig ønsker er mer penger til de rike, og å legge vekten av å drive samfunnet på de svake. Fy, skam deg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Skatten i Norge: De som tjener minst har allerede store problemer med å betale lån, forsikring og internettforbindelse samt andre gjeldskrav som de måtte ha, dermed er det vanskelig for de som får utbetalt minstelønn i Norge å betale dette pluss skatten som de får. For de som tjener mest skal ikke få betale mindre skatt, men de skal betale jevnt skatt med det de får i lønn. Mener du at de som tjener mest skal betale en like stor andel av inntekten sin som de som tjener lite? Det gir ikke mening med standpunktet ditt. De som tjener mest betaler nå i dag en større andel av inntekten i skatt enn de som tjener lite. Det er åpenbart at det du egentlig ønsker er mer penger til de rike, og å legge vekten av å drive samfunnet på de svake. Fy, skam deg! Nei, jeg ønsker at de rike skal betale skatt jevnt med det de tjener, de som tjener minst skal ikke betale skatt. De svake skal få et verdig liv og en økonomisk trygghet. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Nei, jeg ønsker at de rike skal betale skatt jevnt med det de tjener, de som tjener minst skal ikke betale skatt. De svake skal få et verdig liv og en økonomisk trygghet. Okay. Hvor mye av inntekten skal betales i skatt for forskjellige lånnstrinn da? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Så... Du snakker om FrP med et tydelig standpunkt til EU istedenfor FrPs nåværende holdning som er "vi vil hva folket vil"? :-P Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Politiske partier er verkebyller i samfunnet. Man kan gå inn med gode intensjoner, men det er en verden fylt med hestehandler, svik, og gudene vet alt som foregår bak kulissene. For at vi skal få et bedre samfunn må vi altså fjerne de politiske partiene, ikke skape flere... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Så... Du snakker om FrP med et tydelig standpunkt til EU istedenfor FrPs nåværende holdning som er "vi vil hva folket vil"? :-P FRP har lenge ønsket å revurdere EØS avtalen, Høyre og de andre partiene er for EØS avtalen, dermed blir senterpartiet, FRP og Rødt de eneste partiene i Norge som ønsker å forholde seg utenfor EU. "Selvstendighetspartiet" har en del likheter med FRP. Målet til "Selvstendighetspartiet" er å få et friere og et mer selvstendig Norge. Endret 27. oktober 2014 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Tror Norge har nok partier. Ser ikke hensikten med å starte et nytt. Dessuten tror jeg ikke det finnes oppslutning om ideene i det partiet som du starter. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Tror Norge har nok partier. Ser ikke hensikten med å starte et nytt. Dessuten tror jeg ikke det finnes oppslutning om ideene i det partiet som du starter. Norge kan aldri få nok partier, i det "demokratiske" Norge så må statsborgerne få flere valgmuligheter slik at det ikke kun er 1-2 partier som vinner valgene. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Norge kan aldri få nok partier? Det tror jeg du hører blir feil selv. Vi har åtte partier på Stortinget. Et par til hvis man ser utenfor. Det får holde. og i internasjonal sammenheng er det høvelig. Tror Norge skal være fornøyd med at det tross alt står så bra til i politikken, jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Norge kan aldri få nok partier? Det tror jeg du hører blir feil selv. Vi har åtte partier på Stortinget. Et par til hvis man ser utenfor. Det får holde. og i internasjonal sammenheng er det høvelig. Tror Norge skal være fornøyd med at det tross alt står så bra til i politikken, jeg. Selvfølgelig skal vi være fornøyd med at politikken i Norge er i orden, men nå må du jo ikke glemme at de fleste partiene som er i stortinget står stort sett for det samme, over halvparten ønsker å være en del av EØS avtalen som 70% av norges befolkning sa nei til 2 ganger. Selvfølgelig hvis det er partier som har udemokratiske, terroristiske og umenneskelige intensjoner så må vi jo hindre at de får satt i gang å stifte et parti. Selvstendighetspartiet ønsker et demokratisk Norge. Endret 27. oktober 2014 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 de fleste partiene som er i stortinget står stort sett for det samme Men du tror vel ikke at det er et "marked" for et slikt parti i Norge? Hvem er det du ser for deg å ta velgere fra? Hvem er kjernevelgerne dine? Jeg tror et slikt parti vil være fryktelig fremmed for nordmenn flest, og at det vil gå likedan med et slikt parti, som det har gått med mange andre partier som har prøvd seg i Norge. Åtte partier på Stortinget synes jeg bør holde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 de fleste partiene som er i stortinget står stort sett for det samme Men du tror vel ikke at det er et "marked" for et slikt parti i Norge? Hvem er det du ser for deg å ta velgere fra? Hvem er kjernevelgerne dine? Jeg tror et slikt parti vil være fryktelig fremmed for nordmenn flest, og at det vil gå likedan med et slikt parti, som det har gått med mange andre partier som har prøvd seg i Norge. Åtte partier på Stortinget synes jeg bør holde. Som sagt er dette noe jeg har grublet på og ikke tatt noe særlig seriøst, men om det er et marked på er jo bare å se. Alle vet jo at Erna hopper når EU sier hopp. Kjernevelgerne mine blir jo vel de som er i mot EU og ønsker et selvstendig Norge. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Som sagt er dette noe jeg har grublet på og ikke tatt noe særlig seriøst, men om det er et marked på er jo bare å se. Alle vet jo at Erna hopper når EU sier hopp. Kjernevelgerne mine blir jo vel de som er i mot EU og ønsker et selvstendig Norge. Spørs om du ikke trenger mer enn det. Senterpartiet er også som kjent sterkt mot unionen. Folk stemmer dessuten ikke bare ut fra politisk overbevisning, men ut fra hvem de har tillit til. Det tar fryktelig lang tid før et parti blir startet, kommer på i riksmediene, og kommer innunder huden på folk. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Som sagt er dette noe jeg har grublet på og ikke tatt noe særlig seriøst, men om det er et marked på er jo bare å se. Alle vet jo at Erna hopper når EU sier hopp. Kjernevelgerne mine blir jo vel de som er i mot EU og ønsker et selvstendig Norge. Spørs om du ikke trenger mer enn det. Senterpartiet er også som kjent sterkt mot unionen. Folk stemmer dessuten ikke bare ut fra politisk overbevisning, men ut fra hvem de har tillit til. Det tar fryktelig lang tid før et parti blir startet, kommer på i riksmediene, og kommer innunder huden på folk. Selvfølgelig . Senterpartiet hadde faktisk klart å vokse om de hadde kjempet bedre imot EØS avtalen så hadde det vært utmerket. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Skatten i Norge: De som tjener minst har allerede store problemer med å betale lån, forsikring og internettforbindelse samt andre gjeldskrav som de måtte ha, dermed er det vanskelig for de som får utbetalt minstelønn i Norge å betale dette pluss skatten som de får. For de som tjener mest skal ikke få betale mindre skatt, men de skal betale jevnt skatt med det de får i lønn. Mener du at de som tjener mest skal betale en like stor andel av inntekten sin som de som tjener lite? Det gir ikke mening med standpunktet ditt. De som tjener mest betaler nå i dag en større andel av inntekten i skatt enn de som tjener lite. Det er åpenbart at det du egentlig ønsker er mer penger til de rike, og å legge vekten av å drive samfunnet på de svake. Fy, skam deg! Jeg ser ikke logikken i at du vil straffe de som gjør det bra og subsidiere de som er uforsiktig med sin økonomi. En som har tatt opp lån han/hun ikke kan betjene eller bruker penger utenfor det som er forsvarlig og ender opp med å miste jobben eller ende opp på trygd pga. uforsiktigheter skal ikke belønnes. Det er kanskje annerledes når noen brekker ryggen og er lam fra halsen og ned, da kan kanskje trygd eller hjelp fra frivillige organisasjoner være på sin plass. Men generelt i samfunnet bør det legges opp til at de som gjør det bra og skaper arbeidsplasser belønnes, ikke straffes. En flat inntektsskatt på 10% for arbeidstakere og 2% for arbeidsgivere eller bedrifter er mer riktig for å belønne verdiskapning. Å tro at økte skatter er løsningen på alt er bare feil. Det gjør kanskje at de rikeste får mindre, men det betyr ikke at de fattigste får det bedre, tvert om. Det ligner heller på sjalusi der man skal ta de rike, istedenfor å skape et samfunn der man setter frihet og belønning først, ikke statens pengesekk først. Om de svakeste hadde fått mindre skatter å betale, så hadde de kunne spart opp mer av sine penger til fornuftige formål som f.eks. sykdom. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg ser ikke logikken i at du vil straffe de som gjør det bra og subsidiere de som er uforsiktig med sin økonomi. En som har tatt opp lån han/hun ikke kan betjene eller bruker penger utenfor det som er forsvarlig og ender opp med å miste jobben eller ende opp på trygd pga. uforsiktigheter skal ikke belønnes. Det er kanskje annerledes når noen brekker ryggen og er lam fra halsen og ned, da kan kanskje trygd eller hjelp fra frivillige organisasjoner være på sin plass. Men generelt i samfunnet bør det legges opp til at de som gjør det bra og skaper arbeidsplasser belønnes, ikke straffes. En flat inntektsskatt på 10% for arbeidstakere og 2% for arbeidsgivere eller bedrifter er mer riktig for å belønne verdiskapning. Å tro at økte skatter er løsningen på alt er bare feil. Det gjør kanskje at de rikeste får mindre, men det betyr ikke at de fattigste får det bedre, tvert om. Det ligner heller på sjalusi der man skal ta de rike, istedenfor å skape et samfunn der man setter frihet og belønning først, ikke statens pengesekk først. Om de svakeste hadde fått mindre skatter å betale, så hadde de kunne spart opp mer av sine penger til fornuftige formål som f.eks. sykdom. Var dette ment som et svar til meg, eller til Cape? For jeg var noe flåsete og tullet litt med Cape. Min kunnskap om skattens effekt på samfunnet er litt for rusten til at jeg føler jeg har noe fornuftig å si i en diskusjon om det. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg vil råde trådstarter til å opptjene seg en god del mer politisk kunnskap før han tenker på å starte et nytt politisk parti. "Parti programmet" og svarene gitt i denne tråden viser store mangler på politisk kunnskap. Å presentere det som et "nytt høyre parti" viser hvor trådstarter feiler allerede i starten. Ingen av "punktene i parti programmet" er generelt definert i Norsk politikk som "høyrepolitikk". Det er ikke grunnlag nok å starte et nytt parti på bakgrunnen av et "partiprogram" som stort sett er stjålet fra eksisterende partiers "valg flesk". Nordmenn har aldri stemt imot EØS avtalen - Norske velgere har to ganger stemt imot medlemskap i EU. At trådstarter ikke vet forskjellen og påstår at norske velgere har stemt imot EØS avtalen viser en grunnleggende mangel på politisk kunnskap. Selv er jeg imot Norsk medlemskap i Schengen avtalen - men å starte et nytt politisk parti for en forandring er tåpelig - start heller en aksjonsgruppe for at Norge skal ut av Schengen. Uten EØS avtalen hadde Norge hatt store problemer med å handle med EU land og ville ført til økonomisk katastrofe for Norsk eksport. At den kunne vært bedre er helt sikkert - om det er mulig å få til en bedre avtale mot presset fra store nasjoner er heller usikkert. Følg med på Englands problemer når de nå presser på å reforhandle sitt EU medlemskap (og Schengen) og samtidig reformere EU så vil man se hvor mye vanskeligere det hadde vært for Norge å gjøre noe liknende med den Norske EØS avtalen med EU. En ting hverken Norge eller Europa trenger er flere "høyre partier" - det er nok "blå-brune" partier i Europa som vokser voldsomt og som har som felles mål å oppløse EU og splitte Europa. De fleste av dem er delvis finansiert av Russland............. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå