Schreiber Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg er på utkikk etter et bra 4X-spill i stil med Civilization, Galactic Civilizations osv, men hva er det egentlig som gjelder i dag? Har ikke spilt noen særlig på lenge (forrige var en rask titt innom Fallen Enchantress), så er ikke så oppdatert. Har for tiden GalCiv 3 betaen installert, men det er så mye som mangler der foreløpig, da det kun er en beta. Har også Beyond Earth, men er for mye å irritere meg over der. Mulig det blir bedre hvis jeg setter meg skikkelig inn i det? I tillegg har jeg jo Fallen Enchantress: Legendary Heroes, men har ikke satt meg inn i det. Ellers har vi Sword of the Stars 2, men er det noe bra? Prøvde det en liten stund, men var vanvittig mye tekst å sette seg inn i. Kjøpte det mest på impuls. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Mitt absolutte favorittspill i 4x genren er Europa Universalis IV. Så det kan jeg absolutt anbefale. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Europa Universalis er nok ikke helt i den sjangeren jeg ønsker. Jeg tenker mest på spill der vi forsker på ting, har en hær, bygger byer og alt det der. Europa Universalis er nok litt for komplisert for min smak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Europa Universalis er nok ikke helt i den sjangeren jeg ønsker. Jeg tenker mest på spill der vi forsker på ting, har en hær, bygger byer og alt det der. Europa Universalis er nok litt for komplisert for min smak. Du har Age of Wonders 3 og Warlock 2 da. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Eg kjøpte Endless Legend for ikkje so lenge sidan, og er godt nøgd med det. Det har mykje felles med Civ-serien, samstundes som der er ein del nyvinningar. Eg foreslår at du tek ein titt på omtalen av spelet her på gamer.no, dersom du ikkje allereie har gjort det. Warlock 2 kjøpte eg òg for ei stund sidan. Det er bra, men ver klar over at fokus er mest på det militære. Eg gjekk litt lei etter ei stund. Ellers er det kanskje ikkje so dumt å ta ein nærmare titt på dei spela du allereie har kjøpt. Spel har det med å komme på tilbod etter ei stund, so det er ikkje so veldig økonomisk å kjøpe dei til full pris og so legge dei på hylla. Fallen Enchantress synest eg er ganske bra. Eg har ikkje prøvd Legendary Heroes-utgåva (synest den er for dyr når eg allereie har FE), men alt eg har lest tyder på at den skal vere betre. Kay Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Takk. Får ta en lengre titt på FE: LE og Beyond Earth, og kanskje Sword of the stars 2 etterhvert. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Som gammel Civ-fantast må jeg si at jeg liker Endless Legend veldig godt. Mye er likt Civ samtidig som det har en del nytt som stort sett bare gir pluss i boka. Som Civ-spiller har jeg nesten alltid som mål å vinne med minst mulig kriging siden jeg aldri har likt den biten - og i Civ5 hvor man ikke kan stacke units må man jo flytte på haugevis av enheter hver runde for å få gjort noe. I EL kan man stacke samt ha med en såkalt "Hero" som kan ha ulike egenskaper. Kamper kan man enten gjøre automatisk, eller manuelt i et 6 turns "minispill". Må si jeg liker denne tilnærmingen godt. Det tok dog noen gjennomspillinger før jeg ble kjent med tingene. Har også måttet lese meg opp litt i manualen noen ganger for skjønne ting. Spillets tutorial er litt for overfladisk. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Gah... da tror jeg at jeg investerer noen kroner i Endless Legend også. Har hørt så mye bra om det, og det koster jo ikke stort. Da får de andre vente enda litt lengre. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Du er ein svak mann, Schreiber...akkurat som meg. Eg hadde òg bestemt meg for å vente med Endless Legend til det kom på tilbod. Eit par dagar seinare hadde eg kjøpt det. Håpar du blir nøgd med det. Kay Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Distant Worlds: Universe. (litt gammelt og rimelig komplisert, men det har den AI'en jeg synes funker best) Endret 27. oktober 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Må få anbefale Endless Space. Er det mer hexagon basert 4X du er ute etter (Civ V style), så gå for Endless Legend. Kommer man over læringskneika i disse to spillene så har du maaaaange fine timer foran deg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå