denandrepersonen Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 hei, jeg har en derbi drd pro fra 06. jeg lurte på hva jeg kunne gjøre for å få den til å gå best mulig. jeg har nå effektanlegg, dyse og drev 13-53. men hva kan jeg gjør eventuelt bytte ut for å få den til å gå fortere? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Den bør vel gjøre nærmere 80 km/t med det nevnte utstyret? Trenger vel ikke noe mer en det? Nesten blir vel f.eks sylinder, forgasser, osv. 1 Lenke til kommentar
denandrepersonen Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Den bør vel gjøre nærmere 80 km/t med det nevnte utstyret? Trenger vel ikke noe mer en det? Nesten blir vel f.eks sylinder, forgasser, osv. Går i 80 ca ja. men vil at den skal gå mye fortere enn det! tror du det kan bli litt bedre av å bytte effektanlegg? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Neste steget blir nok å oppgradere til større sylinder, det er ikke så mye mere effekt å hente på nytt effektanlegg i forhold til hva det koster. Helt ærlig, 80 er mer enn fort nok på en moped. Ville heller vurdert lett motorsykkel hvis du skal ha det til å gå enda fortere, mopeden har sine begrensninger i forhold til både sikkerhet og lovverk. Endret 27. oktober 2014 av AnnonymG Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Avhengig av hva slags effektanlegg du har, er forgasser og sylinder neste steg. Metrakit Handmade er en fin hverdagssylinder. Der har du kreftene veldig tilgjengelig. Hva slags effektanlegg har du? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Hvis du går såpass langt som sylinder og forgasserm bør du vel også bytte bremsene? Min moped gjorde ca 80 km/t, og la fort merke til hvor dårlige bremsene blir i så høy fart, om du må bråbremse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Det der er faktisk ikke så dumt. Min gjør omtrent det samme, og synes det skrubber helt greit. Med friske klosser klarte jeg å låse forhjulene i 50, turte ikke noe mer Men jeg merker at jeg har noe dårligere bremser nå. Men hvor ofte kjører man i rundt toppfart? Jeg gjør det ihvertfall sjeldent. Endret 27. oktober 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
TKB98 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 viss du vill blodtrimme den så kan du bytte sylinder og forgasser og koble inn en power-comander. Da skal du junne klare rundt 110 Km/t Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 Power commander? Det er jo for innsprut. Lenke til kommentar
TKB98 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Power commander? Det er jo for innsprut. ja viss du setter inn større sylinder så er det lurt å øke inn-sprutet litt. for å ikke ødelegge motoren Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. november 2014 Del Skrevet 23. november 2014 Du misforstår, Power Commander er for innsprut, og omtrent alle mopeder bruker forgasser. Aprilia SR 50 Ditech er vel den eneste jeg kommer på i farta. Mopedforgassere er vel så analoge man kan få de, så det kan bli vanskelig å koble til en Power Commander Men hvis man setter på en større sylinder MÅ man gi den mer bensin, altså å bytte til en større dyse, samt stille gasseren godt inn. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Power Commander er for EFI. Moped bruker forgasser. Ska du ha moppa til å gå fortere er det en viktig ting dere har glemt å nevne, nemlig drev. Uten tyngere dreving kan du trimme den til himmels med sylle, anlægg, gasser og det som høre me, men den vil uansett ikke gå nokka bedre enn den gjør nu. Du vil bare få mer aks å drag. Så bytt sylle og gasser + drev om. Lenke til kommentar
WeRoll Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 du kan jo bytte til carbon reed ventilen og ducati coilen som de selger på www.speedoptions.no den vil ha noe bedre respons og ikke noe sperre på turtallet, med ikke så mye at jeg ville giddi og lagt penger og tid til og skru på det, for da må du også begynne og stille inn forgasseren din, kanskje dyse om. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) du kan jo bytte til carbon reed ventilen og ducati coilen som de selger på www.speedoptions.no den vil ha noe bedre respons og ikke noe sperre på turtallet, med ikke så mye at jeg ville giddi og lagt penger og tid til og skru på det, for da må du også begynne og stille inn forgasseren din, kanskje dyse om. Du mener Metrakit coil??? Ducati er jo org. Endret 4. januar 2015 av Heika98 Lenke til kommentar
WeRoll Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 du kan jo bytte til carbon reed ventilen og ducati coilen som de selger på www.speedoptions.no den vil ha noe bedre respons og ikke noe sperre på turtallet, med ikke så mye at jeg ville giddi og lagt penger og tid til og skru på det, for da må du også begynne og stille inn forgasseren din, kanskje dyse om. Du mener Metrakit coil??? Ducati er jo org. Ups ja, lenge siden jeg har hatt derbi selv. mente egentlig denne http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=73_92_4674_4702&products_id=708 hadde denne selv med et mk2 effektanlegg dyset om og dreva om til 13-53 og carbon reed. jeg fikk dratt den i ca 85-90. men da var det maks og den likte det ikke. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Det er nesten ingen hensikt å ha trimcoil med bare effektanlegg. Når du passere 10k rpm er det like før veiva går. Må ha veiv som er balansert for minst 16k rpm før det er noen hensikt med trimcoil. De får ekstra km/t er noe de aller fleste klarer seg fint uten. Hvis du skal ha mer fart enn 85-90 bytter du heller sylle for å dra tyngre dreving. Lenke til kommentar
WeRoll Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Det er nesten ingen hensikt å ha trimcoil med bare effektanlegg. Når du passere 10k rpm er det like før veiva går. Må ha veiv som er balansert for minst 16k rpm før det er noen hensikt med trimcoil. De får ekstra km/t er noe de aller fleste klarer seg fint uten. Hvis du skal ha mer fart enn 85-90 bytter du heller sylle for å dra tyngre dreving. Ettersom at du har derbi så tåler veiva de gått over 14000 rmp, derbi sin motor kommer med forsterket veiv. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Der er den gamle som var produsert mellom 2000 og 2005. Motoren som er i Derbi 2006- er balansert for rundt 12000 rpm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå