Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av derbi drd pro.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste steget blir nok å oppgradere til større sylinder, det er ikke så mye mere effekt å hente på nytt effektanlegg i forhold til hva det koster.

 

Helt ærlig, 80 er mer enn fort nok på en moped. Ville heller vurdert lett motorsykkel hvis du skal ha det til å gå enda fortere, mopeden har sine begrensninger i forhold til både sikkerhet og lovverk.

Endret av AnnonymG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Avhengig av hva slags effektanlegg du har, er forgasser og sylinder neste steg.

Metrakit Handmade er en fin hverdagssylinder. Der har du kreftene veldig tilgjengelig. Hva slags effektanlegg har du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det der er faktisk ikke så dumt.

Min gjør omtrent det samme, og synes det skrubber helt greit. Med friske klosser klarte jeg å låse forhjulene i 50, turte ikke noe mer :D Men jeg merker at jeg har noe dårligere bremser nå.

Men hvor ofte kjører man i rundt toppfart? Jeg gjør det ihvertfall sjeldent.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Du misforstår, Power Commander er for innsprut, og omtrent alle mopeder bruker forgasser. Aprilia SR 50 Ditech er vel den eneste jeg kommer på i farta.

Mopedforgassere er vel så analoge man kan få de, så det kan bli vanskelig å koble til en Power Commander :)

Men hvis man setter på en større sylinder MÅ man gi den mer bensin, altså å bytte til en større dyse, samt stille gasseren godt inn.

Lenke til kommentar

Power Commander er for EFI. Moped bruker forgasser.

 

Ska du ha moppa til å gå fortere er det en viktig ting dere har glemt å nevne, nemlig drev. Uten tyngere dreving kan du trimme den til himmels med sylle, anlægg, gasser og det som høre me, men den vil uansett ikke gå nokka bedre enn den gjør nu. Du vil bare få mer aks å drag. Så bytt sylle og gasser + drev om.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

du kan jo bytte til carbon reed ventilen og ducati coilen som de selger på www.speedoptions.no den vil ha noe bedre respons og ikke noe sperre på turtallet, med ikke så mye at jeg ville giddi og lagt penger og tid til og skru på det, for da må du også begynne og stille inn forgasseren din, kanskje dyse om.

Lenke til kommentar

du kan jo bytte til carbon reed ventilen og ducati coilen som de selger på www.speedoptions.no den vil ha noe bedre respons og ikke noe sperre på turtallet, med ikke så mye at jeg ville giddi og lagt penger og tid til og skru på det, for da må du også begynne og stille inn forgasseren din, kanskje dyse om.

Du mener Metrakit coil??? Ducati er jo org.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

 

du kan jo bytte til carbon reed ventilen og ducati coilen som de selger på www.speedoptions.no den vil ha noe bedre respons og ikke noe sperre på turtallet, med ikke så mye at jeg ville giddi og lagt penger og tid til og skru på det, for da må du også begynne og stille inn forgasseren din, kanskje dyse om.

Du mener Metrakit coil??? Ducati er jo org.

 

Ups ja, lenge siden jeg har hatt derbi selv. mente egentlig denne http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=73_92_4674_4702&products_id=708

 

hadde denne selv med et mk2 effektanlegg dyset om og dreva om til 13-53 og carbon reed. jeg fikk dratt den i ca 85-90. men da var det maks og den likte det ikke.

Lenke til kommentar

Det er nesten ingen hensikt å ha trimcoil med bare effektanlegg. Når du passere 10k rpm er det like før veiva går. Må ha veiv som er balansert for minst 16k rpm før det er noen hensikt med trimcoil. De får ekstra km/t er noe de aller fleste klarer seg fint uten. Hvis du skal ha mer fart enn 85-90 bytter du heller sylle for å dra tyngre dreving.

Lenke til kommentar

Det er nesten ingen hensikt å ha trimcoil med bare effektanlegg. Når du passere 10k rpm er det like før veiva går. Må ha veiv som er balansert for minst 16k rpm før det er noen hensikt med trimcoil. De får ekstra km/t er noe de aller fleste klarer seg fint uten. Hvis du skal ha mer fart enn 85-90 bytter du heller sylle for å dra tyngre dreving.

Ettersom at du har derbi så tåler veiva de gått over 14000 rmp, derbi sin motor kommer med forsterket veiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...