Gå til innhold

hvilket kamera? bra zoom ca 3000,-

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilket kamera jeg skal velge (for en venn :) ) har sagt hun trenger et kamera med bra zoom (dvs rundt 5-6x) til rundt 3000,-... noe mer har hun egentlig ikke sagt..

hun nevnte Fujifilm FinePix S304 Zoom, men det ser jeg har fått dårlig kritikk for svakheter når det er dårlig lys...

andre forslag? er ikke mange gode kameraer til 3000,- men så bra zoom..

Er jo en jungel av kameraer der ute (kanskje ikke så stor med de kriteriene, men..)

edit: hun hadde vist sagt 3000,-... ikke 4000,- som jeg skrev først. *grin*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FUJI FINEPIXS304 ligger på 3 295,- hos elkjøp. dette hun hadde sett på... 3300,- er cirka 3000,- =)

men er litt usikker siden folk mener det er dårlig i dårliglys...

En egentlig utgått modell, som føles billig. Og kvaliteten er nok ikke helt topp i dårlig lys, selv om det er stort objektiv. LCD-skjermen er seriøst noe av det dårligste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Men nå er jo digital zoom bare juks da... bare tull å bruke digitalzoom når du har kjøpt ett kamera med 4 megapixler for å få høy oppløsning... bruker du digitalzoom havner du fort ned på 1 megapixels oppløsning etter hvert.

Også heter den Olympus Mju 400... ikke Olympus 4000. Eller tenker du på Camedia 4000?

Lenke til kommentar

Ja, digital zoom er bare juks, det er helt sant. Det er også andre kamera som koster 3000 kroner og har 6x zoom. Bare juks, jeg har i alle fall ikke sett det ennå.

Jeg skjønner uansett ikke hva dette mennesket skal med 6x zoom. Som regel må du bruke stativ for å få et noenlunde klart bilde på denne brenvidden.

HVIS det hadde vært et kamera med 6x zoom, så hadde det nesten helt sikkert hatt dårligere lysstyrke enn Camedia 4000, -som jeg tenker på. Det er et godt kamera, tar skarpe fine bilder sammenliknet med mye annet.

johanG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...