Gå til innhold

nVidia 344.48 og micro stuttering i Battlefield 4

Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekket MSI afterburner og sett om grafikkkortene gjør jobben sin slik de skal? Og/eller om FPSen er noe lav?

VIlle sjekket: GPU utilization, minnebruk, men ikke minst sett at både GPU 1 og 2 hele tiden hadde lik frekvens på minne og GPU.

Men for all del, om det lar seg løse så lett som et driver-bytte så kan jo det være en ide.

Lenke til kommentar

Jeg merker det ikkje med mine 2 og 3 gtx 980 kort. Med gtx 670 så er det ikkje noen mening å oppdatere driveren for BF4, da det ikkje har kommet noen forbedring for 6 serien på lenge. 6 serien er død for nVidia for lengst. Så må man ikkje oppdatere driver pga et nytt spill, så ville jeg latt være.

Har du testa å avinstallere alt?

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Synes så synd på din stakkars 5960x, at jeg nesten skulla ha donert et GTX 980 til deg om jeg hadde hatt penger nok :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

FPS'n ligger på 60 (vsync). Bruker FRAPS når jeg spiller. Det er ikke fps dropp, men micro stutter. Ja jeg fjerna gamle driveren skikkelig. Skal teste å legge gamle driveren inn igjen i morra tenker jeg, og se om ting er som de skal da. Så er det ingen hemmelighet at BF4 er veldig buggy da. Aldri opplevd et spill før så bugga som dette.

Hehe ja, jeg burde hatt nytt skjermkort. Mine to 670 kort i SLI yter omtrent det samma som ett 980 kort, så må da ha 2 kort for å få bedre ytelse. Saken er at jeg kunne tenke meg denne gangen å bare kjøre ett kort. Kanskje vente på 980 Ti eller Titan 2 som bør komme senest Q1 2015.

Selv om det er moro med nye skjermkort, så er det teit at nVidia anser 6xx serien som død og ikke oppdaterer driverene skikkelig for de. Kepler og Maxwell er jo ganske like, så eneste forskjellen funksjonsmessig i forhold til driveren burde være ytelse i spill.

Edit : Første driveren jeg skal bytte til er 327.23 siden den er best til F@H også.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hører de sier det. ^^ Etter et år så har jeg aldri hatt noe rart med BF4. Ja, faktisk er av de mest stabile spillopplevelsene. :p I motsetning til Crysis 3 som er umulig å komme seg gjennom pga bugs.

Dog, har hatt mye problemer med V-sync opp gjennom tiden. Så kan jo se om det er dette som gjør opplevelsen så shitty. Og om driveren har fucka med V-sync i BF4?

Gitt at du klarer å spille uten. Har selv vent meg til det så godt at jeg ikke legger merke til det lengre. :p

Lenke til kommentar

Liten oppdatering her. Fant ut at 340.52 driveren er den som passer best for GTX 670 korta mine. Hva nVidia har gjort med drivere etter det kan man bare lure på... Virker som dem ønsker å tvinge folk til å kjøpe nye kort, for bare på den måten kan folk bruke nye drivere som nVidia kommer med. Liksom GTX 780 og nyere er greit, men har man eldre - out of luck. Skal ha meg noe nytt snart, men vil vente på 980 Ti helst.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det evt er i spilling, men 6XX-serien yter best i folding ( kanskje også spill? ) ved å bruke 327.xx-driverene.

For hver nye driver går regneytelsen ned.

Jeg prøvde 327.23 driveren og fikk ikke bedre ytelse i foldinga. Angående spill gikk det ikke an å enable SLI engang...var ikke valg for det i nVidia kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på mine 780 SLI (med driver 344.11), masse stuttering som ikke var til stede med single kort.

Fant dette på google og nå er det helt borte:

Gå på nvidia kontroll panel, manage 3d settings og velg instillinger for Battlefield 4, så endrer du Maximum Pre-rendered frames til 1. Mulig det hjelper deg også? ;)

Lenke til kommentar

Det er lurt å fjerne den gamle driveren ordentlig her også og dette er noe man bør gjøre hver gang man legger inn en ny driver.

Mener Driver Fusion er et ok program for dette

Ser utifra tilbakemeldingene her at Nvidia også skurrer med driverne innimellom noe som hadde vært skummelt å påpeke for noen år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...