Gå til innhold

Islamofob, Kristofob, Ateistofob, Agnostikerfob, Buddhistofob, Hindufob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du disse burde bli brukt om noen kritiserer ditt livssyn, for å hysje dem ned. Jeg må huske å bruke dem om noen kritiserer mitt livssyn :) "Å nei, kritikk, uff, nei nå er du rasist også"

Jeg syns det er unødvendig at ha noe ord for det. Jeg er så lutalei at skal skal dra rasistkortet eller fob kortet hver gang man sier sin mening , nå til dags holder det bare med å si "jeg tror Allah bare er tull, jeg tror ikke på no" så er man plutselig den største rasisten på jord. Kan man ikke heller bare kalle det " nå er vi faktisk uenige og har to forskjellige syns på ting, det gjør hverken deg eller meg rasist eller fob"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Idag kan man jo si "muslimer er terrorister som ønsker å voldta kvinner" også får man plutselig kritikk for det?

Og om man våger å være anti-muslimsk så blir man plutselig anklaget for å være muslim? Underlig.

Idag kan man jo si "kristne er værre enn det de egentlig er fordi det er trygt å kritisere" også får man plutselig kritikk for det?

Og om man våger å kritisere ateister for kynisk dobbel moral på religions kritikk, så blir man plutselig sagt at nei, ateisme betyr det og det, for å unngå slike ubehagelige spørsmål? Underlig.

4:30

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Hvem har kritisert ateister? Jeg forstår ikke hva du snakker om!

Jeg har pekt på flere kontroversielle, ubegrunnede påtsander du har kommet med, sterkt nedsettende om muslimer og islam, generaliserende, ja rett ut islamofobisk.

Så sprer du den ene løgnen om meg etter den andre, at jeg er muslim, du går rett på personangrep.

Så hermer du etter meg som en papegøye.

Hva har jeg sagt av personangrep mot deg?

Hvem sier at ateisme betyr det og det for å unngå ubhagelige spørsmål?

Ateisme er fravær av gudetro. Hva tror du det er?

Lenke til kommentar

Jeg syns det er unødvendig at ha noe ord for det. Jeg er så lutalei at skal skal dra rasistkortet eller fob kortet hver gang man sier sin mening , nå til dags holder det bare med å si "jeg tror Allah bare er tull, jeg tror ikke på no" så er man plutselig den største rasisten på jord. Kan man ikke heller bare kalle det " nå er vi faktisk uenige og har to forskjellige syns på ting, det gjør hverken deg eller meg rasist eller fob"

Om dette er noe du må prakke på muslimer, så kaller jeg ikke dét rasisme. Bare mangel på normal folkeskikk.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Om dette er noe du må prakke på muslimer, så kaller jeg ikke dét rasisme. Bare mangel på normal folkeskikk.

Normal folkeskikk. Fair enough. Men det er ikke grunn til å true folk med vold fordi noen faktisk ikke liker en religion som muslimer støtter.

"Dødsdom for å forlate religionen.

"Kjønnsdiskriminering".

"Fatwa, dødsdom for tegning av muslimske profeter".

"Steining"

"Respektløshet for samfunnet og deres verdier ved å prakke teokrati mot det"

Når vil muslimer anerkjenne at religionen deres står bak mye ondskap i dagens verden. Kristne har gjort dette i flere år nå av sin forferdelige fortid. Og det er grunnen at de er åpen for kritikk mot det i dag.

Kanskje om muslimer generelt faktisk anerkjenner at deres religion er årsaken til terror og må stå frem for sine handlinger, som å kritisere deres teokratiske levesett som majoriteten av muslimer ønsker at resten av verden skal bli en del av, da har folk kanskje muligens respektert dem litt mer.

Men whoops. Da blir de jo drept om de står frem om det. Rene mafia religion.

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke bare mangel på religiøs historisk revisjonisme, hele kulturer lider av det.

I Norge kan vi være ærlige om behandlingen av etniske eller politiske minoriteter (samer, arbeiderbevegelsen etc.) opp igjennom. I Tyrkia vil noen si det er en viss grad av sensur mot det armenske folkemordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...