Gå til innhold

Islamofob, Kristofob, Ateistofob, Agnostikerfob, Buddhistofob, Hindufob

Anbefalte innlegg

Synes du disse burde bli brukt om noen kritiserer ditt livssyn, for å hysje dem ned. Jeg må huske å bruke dem om noen kritiserer mitt livssyn :) "Å nei, kritikk, uff, nei nå er du rasist også"

Oi oi.

Endret av Mopi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som syns at 'agnostofob' høres fengende ut?

Men sånn seriøst, en fobi er en irrasjonell frykt. Seriøs kritikk av livssyn passer ikke helt definisjonen.

Den høres litt catchy ut :D

Sant nok. Er bare en vits på begrepet "Islamofobia. Du vet. Storbritannia :roll:

Infidel-O-Phobiainfidel.JPG

Endret av Mopi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men sånn seriøst, en fobi er en irrasjonell frykt. Seriøs kritikk av livssyn passer ikke helt definisjonen.

All kritikk av livssyn er ikke seriøs, seriøs kritikk er vel heller unntaket enn regelen. Irrasjonell frykt er langt mer dekkende for det meste som presenteres, i alle fall her på forumet. Så parallellen til rasisme er egentlig nokså dekkende, selv om TS åpenbart syntes dette var en god vits.

Lenke til kommentar

All kritikk av livssyn er ikke seriøs, seriøs kritikk er vel heller unntaket enn regelen. Irrasjonell frykt er langt mer dekkende for det meste som presenteres, i alle fall her på forumet. Så parallellen til rasisme er egentlig nokså dekkende, selv om TS åpenbart syntes dette var en god vits.

Jeg er helt enig i at det er en god del useriøs kritikk av livssyn, og har ikke noe problem med å tro at f.eks. islamofobia er en greie for noen (se kommentarfeltene til e.g. dagbladet). Men samtidig så har jeg også sett at det blir brukt for å stemple meningsmotstandere.

Forresten, jeg er genuint nysgjerrig på hva du mente i denne tråden, så jeg hadde satt pris på et svar der.

Lenke til kommentar

Alle ateister er kristofobe fordi de ikke vil ha deres livssyn trykket ned in their throats :p

Hvorfor sånn irasjonell frykt til kristendommen?

Kristne er ateistofobe, de hater Richard Dawkins og alle som kritiserer dem. Fy søøøren :O

In this racist woooorld.

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Hvis du kommer med saklig kritikk så er det ikke fobi.

Om man kommer med kontroversielle påstander uten noen form for kilder, diskusjon eller analyse så kan det være utrykk for fobi.

For eksempel å si noe slikt som "Det enese humanistiske med islam er å påkreve burka og niqab og avle jihadister i kampen mot vantro" er i beste fall trolling, i verste fall islamofobi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For eksempel å si noe slikt som "Det enese humanistiske med islam er å påkreve burka og niqab og avle jihadister i kampen mot vantro" er i beste fall trolling, i verste fall islamofobi.

Så da er kristendom også humanistisk :)

Når ble religion humanistisk. Humanisme er et ateistisk livssyn klubb for å sette menneske i sentrum. Det har ingenting med religion å gjøre. Om du mener at noen kan bli med i den gruppen å drite i sin religion, så ok. Men da gjør de det mest bare for å joine klubben, ikke fordi religionen sier det.

Men du er nok en kristofob Abigor :) Du vil ikke at Norge skal bli et kristent land igjen. Hva er det du frykter. Kall monarkiet tilbake, om det er oppmøter og protest imot slikt, så er jo du en kristofob Abigor. Om du ikke aksepterer kristendommen :p

Så brenn hedningene. Å whoops. Du kaller kristendommen voldelig. Vel jeg tror vi har en kristofob her i stallen ;)

Morsomt begrep... tsk tsk

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Så da er kristendom også humanistisk :)

Når ble religion humanistisk. Humanisme er et ateistisk livssyn klubb for å sette menneske i sentrum. Det har ingenting med religion å gjøre.

Du tar feil. Igjen. Humanisme

Kristen humanisme. Vel nå har jeg hørt det også :)

Vel. Da må du nok forlate Allah å sette menneske i sentrum. Tror du at du kan klare det. Ved tanke på at man gjerne vil dø en martyr død for å drepe skitne vantro som oss :)

Lenke til kommentar

Vel. Da må du nok forlate Allah å sette menneske i sentrum. Tror du at du kan klare det. Ved tanke på at man gjerne vil dø en martyr død for å drepe skitne vantro som oss

Igjen, beste fall trolling, verste fall islamofobi. Ingenting av dette er saklig eller kritisk. Det er usaklig og ukritisk.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vel. Da må du nok forlate Allah å sette menneske i sentrum. Tror du at du kan klare det. Ved tanke på at man gjerne vil dø en martyr død for å drepe skitne vantro som oss

Igjen, beste fall trolling, verste fall islamofobi. Ingenting av dette er saklig eller kritisk. Det er usaklig og ukritisk.

Ok. Så det eksisterer ikke i verden. Ok ;)

Jeg kan invitere Hitler på besøk om du vil. Nazismen er faktisk en ganske grei ideologi om du gir den en sjanse :D

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Pleide å gi papegøyer til IHS på grunn av oppførselen hans tidligere. Nå er det kanskje din tur?

greiner-gr%C3%B8nn-papeg%C3%B8ye.jpg

Vil du ha en peanøtt?

Se hvem som troller nå :)

Jeg vet du hater kristendommen Abigor. Ikke skjul det. Kristofob i hele deg :D

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Saklig? Not so much. Gå på person istedenfor å diskutere sak. Klassisk unnvikelsesmanøver.

Du gjør det selv. Så snakk for deg selv :)

Men siden du tok det opp.

Her er hatten din.

Euphoric Atheist

So brave

e04.png

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Igjen så voldsomt med personangrep da!

Saklig? Not so much. Gå på person istedenfor å diskutere sak. Klassisk unnvikelsesmanøver.

Du gjør det selv. Så snakk for deg selv

Hvor?

Fint at du fjerner/endrer alt du har sagt tidligere. Var det ikke så smart å herme etter andre i diskusjonen likevel?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Igjen så voldsomt med personangrep da!

Pingle :)

Hvor?

Vel du vet hvordan å spille kynisk maktperson, det skal du ha.

For eksempel å si noe slikt som "Det enese humanistiske med islam er å påkreve burka og niqab og avle jihadister i kampen mot vantro" er i beste fall trolling,

Men du vil sikkert skrive noe pompøst tilbakesvar som "Jeg bare sa det du sa for å priotere poenget over personangrep, ved å bruke et personangrep"

Men om vi skal gå off topic, så...

Endret av Mopi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...