mummm Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Hei. Vet ikke om dette er riktig sted å plassere et slikt spørsmål, men det var det mest relevante jeg fant. Har noen vært borti denne typen antenner: Motorola Canopy ABZ89FC5804 Og hva slags bruksområder den har? Har lagt merke til at den peker rett mot min eiendom, og vi har det man kan kalle litt i overkant nysgjerrige naboer. Kan dette være noe form for overvåkning av oss? Spør fordi et raskt google søk gir meg mye treff rundt akkurat det med overvåkning. På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Det er et aksesspunkt med antenne, men det var da en underlig frekvens (5,7 GHz). Hastigheten var også lav. Kanskje et samband for en spesiell type utstyr? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Spør fordi et raskt google søk gir meg mye treff rundt akkurat det med overvåkning. I følge fccid.net brukes den på 5,7GHz-bandet til "fast tråløstnett" (Fixed Wireless (ISM)). Det er vel et fast nettverk mellom to pungter (ingen andre kan kople seg til)? Trådløst hjemmenettverk bruker frekvensene 2.4GHz og 5GHz. Hvis noen naboer ønsker å overvåke trådløsnettet ditt hadde de brukt et billig USB-nettverkskort fra Alfa. (Edit: tastefeil) Endret 26. oktober 2014 av k-orm Lenke til kommentar
mummm Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå