blured Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hadde nok selv valgt 27", å jobbe på en så stor skjerm er som magnusalex skriver fantastisk. (Ulempen er at du synes det er forferdelig å jobbe på alt som er mindre i ettertid... ) Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Okei tusen takk for svar alle sammen Tar en tur på elkjøp i morgen og ser litt på utstillingsmodellene og prøver ut litt, og ser hva jeg syntes om størrelsene. Så kan jeg godt skrive hva det enedlig resultatet blir når den er kjøpt (om rundt en måned) Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvis du er lur drar du til expert istedenfor. 20% rabatt på alt om du har mastercard fra DNB Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (Gjelder fra 30 oktober til 01 november, så da kan du ikke vente så lenge...). Nesten så det frister å finne på noe å kjøpe der Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Men om jeg kjøper noe fra Expert får jeg ikke oppgradert det jeg vil da? Med fusion drive osv? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Selv kjøpte jeg en iMac 27" i fjor våres, det eneste jeg har "oppgradert" i etterkant er at jeg har utvidet RAM fra 8 GB ----> 16 GB. Anbefaler virkelig 27", trodde selv at den ville bli for stor, men den er helt passelig. For da har jeg et stort bilde å jobbe med, og har likevel plass til de forskjellige "verktøy-palettene" som redigeringsprogrammene jeg benytter har. Jeg redigerer bilder (raw-filer fra Canon 5D mklll og Fuji X-E2), til dette benytter jeg både Lightroom 5 og Photoshop CS 6. Jeg har begge disse programmene åpne, og det er ingenting som hverken "henger eller lugger" på hverken disse programmene, eller om jeg gjør noe annet i tillegg. Jeg har denne iMacen her, og den holder i lange baner til mine behov, http://support.apple.com/kb/SP667 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvordan er deg med oppstart og flyt i andre programmer da? Lang oppstart på programmer? Safari osv? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Både oppstart og bruk av andre programmer går bra, den er ørlite grann tregere enn min helt nye Macbook Pro i oppstarten, men nå har jeg ikke så mye "data" lagret på Macbook Pro maskinen enda heller. Det er kun i oppstarten jeg merker en liten forskjell, til vanlig bruk så er det ingen forskjell på dem i det hele tatt, begge oppleves som raske og meget responsive for de "operasjonene" jeg ønsker jeg gjøre. 1 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Specs for din Macbook Pro da? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg kjøpte denne her, http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPME865HA/macbook-pro-13-3-med-retina-skjerm-me865 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Om budsjettet strekker til vil jeg absolutt anbefale en MBPr15 med full specs (altså dedikert grafikkort). Hadde før en 27" iMac (før 5k display) som jeg kjøpte likt med en MBPr15 når den kom ut i 2012. Endte opp med at iMac aldri ble brukt da en laptop alltid vil være med allsidig og praktisk enn en stasjonær med mindre man virkelig driver med seriøs bilde- og videobehandling. iMac er solgt i fjor, og i høst kjøpte jeg ny MBPr15 (med mer RAM og mer flashminne) når den kom i "ny" utgave som erstattet tidligere MBPr15. Det fine her er at jeg fikk igjen fine summer for både iMac og første MBPr15. Bruktverdien på Apple er veldig hyggelig for selger. Jeg er usikker på om en MBPr15 vil være bra nok til tung videobehandling, men du kan alltids supplere med en Eizo skjerm av høy kvalitet. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Tar en tur på elkjøp i morgen og ser litt på utstillingsmodellene og prøver ut litt, og ser hva jeg syntes om størrelsene. Beware, står mange eldre modeller på utstilling rundt omkring ... Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Ja, er klar over det. Nå står det på om jeg skal selge min 13 MBP og oppgradere til 15 med retina. Eller beholde den gamle macen og kjøpe Imac... Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Da hadde jeg valgt 15" MBPr. Også får du heller kjøpe deg en ekstern monitor senere om du har behov for litt større skjerm å jobbe på. Med unntak av 3D (der en gjerne splitter skjermen i fire) så fungerer det stort sett greit med 15". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå